دستگاه چسب کش چیست؟

دستگاه چسب کش چیست؟

اهمیت استفاده از دستگاه چسب کش

اهمیت دستگاه چسب کش: دستگاه چسب کش یکی از پرکاربردترین ابزارهای شناخته شده در صنعت بسته بندی می‌باشد که برای مهر و موم سازی انواع بسته بندی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که وسایل مورد نظر خود را در داخل جعبه‌ها و یا کارتن‌های مخصوص بسته بندی قرار دادید، نیاز است تا با استفاده از چسب‌های بسته بندی از مقاومت بسته‌های خود اطمینان یابید. در واقع این موضوع را می‌توان اهمیت استفاده از دستگاه چسب کش معرفی کرد. به عبارت دیگر با توجه به این که برای بسته بندی‌های مختلف مانند کارتن اسباب کشی استفاده از چسب به عنوان نوعی محافظ بسته بندی عمل می‌کند استفاده از دستگاه های چسب کش به عنوان یک ضرورت شناخته شده است تا به این وسیله بتوان در مدت زمان لازم برای انجام کار های مربوط به بسته بندی‌ها صرفه جویی کرد. دستگاه چسب کش بدون دسته نیز از ارزان ترین مدل های دستگاه چسب نواریست.

اهمیت استفاده از دستگاه چسب کش

 

ویژگی های دستگاه چسب کش

برای این که بتوان از نحوه‌ی عملکرد یک دستگاه مطمئن شد باید به بررسی ویژگی‌های آن پرداخت تا با تطبیق این ویژگی‌ها با نیاز خود بتوان به تصمیم درست دست یافت. دستگاه چسب کش هم از این موضوع مستثنی نبوده و بررسی ویژگی‌های آن می‌تواند در استفاده به جا و درست از آن موثر باشد. اگر بخواهیم در رابطه با ویژگی‌های این دستگاه صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. سهولت در استفاده یکی از ویژگی‌های مهم این نوع دستگاه‌ها می‌باشد. استفاده از این دستگاه نیاز به هیچ گونه مهارت خاصی ندارد و نیازی نیست که حتما از نیروی کار ماهر برای استفاده از آن کمک گرفت.
  2. همان طور که گفته شد استفاده از دستگاه چسب کش سرعت کار را بالا برده و از این طریق می‌تواند در زمان که یکی از مولفه‌های مهم در کارگاه‌های صنعتی کوچک و بزرگ می‌باشد صرفه‌جویی کند.
  3. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به افزایش ایمنی بسته بندی‌ها اشاره کرد که همین موضوع می‌تواند اطمینان لازم برای سالم رسیدن بسته به محل مورد نظر را برای شما تامین کند.
  4. صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به بسته بندی را می‌توان از دیگر ویژگی‌های مربوط به دستگاه چسب کش بیان کرد. در واقع این موضوع را این گونه می‌توان توضیح داد که با توجه به کاهش نیروی انسانی برای بسته بندی و همچنین کاهش مدت زمان لازم برای بسته بندی می‌توان انتظار داشت که هزینه‌های نهایی تا حد قابل قبولی کاهش یابد.
  5. از دیگر مواردی که در رابطه با ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌توان به آن اشاره کرد چسب زدن همزمان قسمت زیرین و رویی کارتن می‌باشد.

ویژگی های دستگاه چسب کش

انواع دستگاه چسب کش

با توجه به این که از دستگاه چسب کش در صنایع مختلف برای بسته بندی انواع بسته‌ها استفاده می‌کنند لازم است آن را در انواع مختلفی طراحی نمایند تا مصرف کننده به راحتی بتواند گزینه‌ی مورد نظر را خود را در بین انواع دیگر بیابد. از این رو در ادامه برای آشنایی بیشتر به انواع دستگاه چسب کش و کاربرد هر یک اشاره خواهیم کرد.

دستگاه چسب زن کارتن دستی:

دستگاه چسب کش دستی یکی از مواردی است که در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شود. معمولا جنس این نوع از دستگاه‌های چسب کش، پلاستیکی می‌باشد که همین جنس پلاستیکی باعث وزن پایین آن شده است. در ساختار این نوع چسب زن‌ها از یک دسته استفاده شده است که با حرکت دادن آن می‌توان کار چسب زدن را انجام داد. همچنین از دو تیغه لبه دار برای این دستگاه‌ها استفاده شده است که کارکرد آن بریدن چسب در اندازه مورد نظر می‌باشد. برای چسب زدن بسته‌ها ابتدا دستگاه را روی بسته مورد نظر قرار داده و شروع به کشیدن دسته پلاستیکی در امتداد محل مورد نظر نمایید تا به این ترتیب چسب به طور یکنواخت بر روی محل مورد نظر بچسبد. از ویژگی‌ها این نوع چسب زن‌ها می‌توان به جلوگیری از هدر رفت چسب اشاره کرد.

دستگاه چسب زن کارتن رومیزی:

از این نوع دستگاه چسب کش بیشتر در فعالیت‌های صنعتی کوچک استفاده می‌کنند. با توجه به این که کارهای صنعتی نیاز به مهارت خاصی دارند برای استفاده از این نوع چسب زن‌ها هم نیاز به نیروی کار متخصص می‌باشد. اگر بخواهیم به مشخصات ظاهری آن اشاره داشته باشیم باید بگوییم که بدنه‌ی این دستگاه از جنس آهن، تیغه‌ی آن استیل و دسته‌ی آن پلاستیکی می‌باشد. در رابطه با نحوه عملکرد آن باید بگوییم که تقریبا عملکردی شبیه به نمونه‌های دستی دارند. از ویژگی‌های این نوع دستگاه چسب کش می‌توان به وزن پایین و مناسب آن اشاره کرد که امکان جابجایی را فراهم می‌کند و می‌توان به راحتی آن را به هر مکانی که تمایل دارید جابجا نمایید.

انواع دستگاه چسب کش

دستگاه چسب زن اتوماتیک:

همان طور که از نام این نوع دستگاه چسب کش بر می‌آید استفاده از آن به صورت خودکار و یا همان اتوماتیک می‌باشد. استفاده از این دستگاه بیشتر در صنایع بزرگ و یا کارخانه‌های بسته بندی مشاهده می‌شود. علت این موضوع یعنی استفاده در صنایع بزرگ را می‌توان سرعت بالای این دستگاه در امر بسته بندی معرفی کرد. با استفاده از این دستگاه روزانه می‌توان تعداد قابل توجهی بسته بندی انجام داد. در رابطه با مشخصات ظاهری این نوع دستگاه‌ها می‌توان به بدنه استیل و موتور آهنی آن اشاره کرد که هیچ گونه زنگ زدگی در موتور آن اتفاق نمی‌افتد.

از ویژگی های این دستگاه‌ها می‌توان به کاهش تعداد نیروی انسانی، صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه چسب کش اتوماتیک این است که به طور 24 ساعته می‌توان از آن استفاده کرد بدون این که مشکلی در آن به وجود آید. از لحاظ پوشش دهی که این دستگاه‌ها دارند باید این گونه گفت که چسب زن‌های اتوماتیک می‌توانند هر نوع کارتن با هر اندازه‌ای که باشد را مورد پوشش قرار دهند. چسب مورد استفاده در این نوع دستگاه‌ها چسب‌های 5 و یا 7 سانتی متری می‌باشد.

دستگاه چسب زن صنعتی:

در دستگاه چسب کش صنعتی از نوعی نقاله استفاده شده است که شروع به کار دستگاه با استفاده از همین نقاله می‌باشد. برای شروع به کار نقاله، ابتدا باید کارتن بر روی تسمه قرار گیرد. در مرحله بعدی نقاله به حرکت در آمده و قسمت‌های مورد نظر کارتن را مورد پوشش خود قرار می‌دهد. تمام کارهای گفته شده به صورت صنعتی اتفاق می‌افتد و نیاز به استفاده از نیروی کار انسانی نمی‌باشد. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به شمارش تعداد کارتن‌ها همزمان با عمل چسب زدن اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قدرت بالای چسبندگی و شدت کشیدگی مناسب بدون هیچ گونه جمع شدگی اشاره کرد.

با توجه به مواردی که در رابطه با انواع دستگاه چسب کش بیان شد لازم است در قدم اول به بررسی نیاز خود بپردازید سپس متناسب با نیاز و انطباق آن با ویژگی‌ها و کارکرد های هر کدام از این دستگاه‌ها گزینه ی مناسب را انتخاب نمایید.

عملکرد دستگاه چسب کش

سخن پایانی
بعد از کارتن، یکی از ابزارهای مهم برای بسته‌بندی وسایل، دستگاه چسب کش است. این دستگاه برای مهر و موم کردن انواع وسایل استفاده می‌شود و ویژگی‌هایی دارد که به چند مورد اشاره می‌کنیم:
استفاده آسان: با این دستگاه بسیار راحت و بدون کمک، وسایل بسته‌بندی می‌شود.
وزن سبک: این دستگاه وزن کمی دارد و دست را در حین کار خسته نمی‌کند.
جلوگیری از هدر رفتن زمان: با استفاده از این وسیله سرعت کار بالا رفته و مانع از هدر رفتن زمان می‌شود.
حفظ ایمنی: این دستگاه کمک می‌کند تا جعبه‌ها محکم بسته شوند و ایمنی وسایل افزایش یابد.
کاهش هزینه: این دستگاه قیمت مناسبی دارد و چون سرعت و زمان بسته‌بندی وسایل را بالا می‌برد، در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌شود.
چسب زدن تمام قسمت‌های کارتن: با این وسیله تمام قسمت‌های جعبه چسب‌کاری شده و جایی از قلم نمی‌فتد.
برندها و شرکت‌های مختلفی به تولید این محصول پرداختند، که شرکت کارتن‌بار یکی از آن‌هاست. این فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم مربوط به اسباب‌کشی، تجربه بالایی دارد و محصولات بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. چسب کش‌های این فروشگاه انواع مختلفی دارند:
دستگاه چسب‌زن دستی: دستگاه چسب‌زن دستی از پلاستیک مقاوم ساخته شده و سبک است. این محصول یک دسته دارد که با آن کار چسب‌زنی صورت می‌گیرد. کافیست دستگاه را در دست گرفته و روی کارتن‌ها حرکت دهید. از تیغه‌های این محصول نیز می‌توان برای برش چسب، بعد از هربار چسب‌کاری، استفاده کرد.
دستگاه چسب‌زن رومیزی: از ویژگی‌های ظاهری این دستگاه به دسته پلاستیکی، بدنه آهنی و تیغه‌های استیل می‌توان اشاره کرد. این دستگاه مانند چسب کش دستی، نیاز به مهارت خاصی ندارد و بدون کمک می‌توان با آن کار کرد.
دستگاه چسب‌زن اتوماتیک: این دستگاه سرعت بالایی دارد و در شرکت‌های بزرگ که نیاز به بسته‌بندی سریع دارند، استفاده می‌شود. موتور آهنی این محصول کاملا ضد زنگ است و به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کند. این دستگاه بدون دخالت نیروی انسانی کار می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار بسته‌بندی را انجام می‌دهد.
دستگاه چسب‌زن صنعتی: دستگاه چسب‌زن صنعتی نیز نیاز به نیروی انسانی ندارد و با قرار گرفتن کارتن روی تسمه، نقاله حرکت کرده و کارتن‌ها چسب‌کاری می‌شوند.
کلیه دستگاه‌های چسب‌زن عنوان شده در فروشگاه کارتن‌بار، از هدر رفتن و پارگی چسب جلوگیری می‌کنند و قدرت چسبندگی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. برای تهیه این محصول، ابتدا باید نیاز خود را بررسی کرده و متناسب با آن دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در شمال تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =