کارتن خالی مخصوص اسباب کشی کدام است؟

کارتن خالی مخصوص جابه جایی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها برای بسته‌بندی و نظم دهی وسایل حین جابه جایی است. از این نوع کارتن می‌توان برای جابجایی وسایل منزل، اداره، فروشگاه ها، سازمان‌ها و مجتمع‌های تجاری استفاده کرد. تولید کنندگان این محصول را در انواع مختلف تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. بنابراین دست افراد برای انتخاب نوع کارتن حمل بار کاملا باز است و می‌توانند مطابق با نیاز خود اقدام به خرید این محصول نمایند.

کارتن مخصوص جابه جایی چیست؟

جابه جایی

جابه جایی

کارتن خالی نوعی کارتن چند لایه بسیار محکم و با دوام است که در کارخانه‌های کارتن‌سازی و در شرایطی کنترل شده تولید می‌شود. بنابراین افرادی که قصد جابجایی و اسباب کشی دارند می‌توانند از انواع مختلف این محصول برای جای دادن و بسته‌بندی وسایل استفاده کنند.

تفاوت کارتن چند لایه خالی با کارتن‌های معمولی

از آنجا که کارتن خالی را مخصوص جابه جایی و نظم دهی به وسایل تولید می‌کنند این محصول در مقایسه با کارتن‌های معمولی از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است. بنابراین در ساخت آن از چندین لایه مقوای با کیفیت و چسب مخصوص استفاده می‌شود. تفاوت دیگر کارتن اسباب کشی با کارتن‌های معمولی دقت و حساسیت بالا در طراحی و تولید آن است. به این معنی که این نوع کارتن را در مدل‌های مختلف و با توجه به شکل و ابعاد و وزن وسایل مختلف تولید می‌کنند.

نکات مهم در خرید کارتن خالی

در زمان خرید کارتن خالی باید استحکام و کیفیت آن را به خوبی مورد بررسی قرار داد. زیرا استفاده از یک محصول بی‌کیفیت ممکن است باعث شکستگی و وارد آمدن آسیب به وسایل شود. نکته مهم بعدی اقدام به خرید کارتن نو برای اسباب کشی است. زیرا کارتن‌هایی که پیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته‌اند احتمالا دوام و کارایی مثبت خود را از دست داده اند. همچنین ممکن است به دلیل استفاده‌های مکرر آلوده باشند و در تماس با وسایل این آلودگی را منتقل کنند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
همه چیز درباره خرید کارتن اسباب کشی

انواع کارتن خالی مناسب اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن خالی را می‌توان در انواع ذیل خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد.

  •  کارتون حمل بار مخصوص جابجایی اثاثیه منزل.
  •  کارتن چند لایه جهت بسته‌بندی و انتقال وسایل اداره و شرکت ها.
  •  کارتن‌های ۳.۵ و ۷ لایه.
  •  کارتن‌های سایز کوچک.
  •  کارتن نو سایز متوسط.
  •  کارتن سایز بزرگ و خیلی بزرگ جهت جابه جایی وسایل حجیم و سنگین.

اهمیت استفاده از کارتن خالی برای جابه جایی وسایل بزرگ و سنگین

در خصوص استفاده از کارتن خالی باید گفت که نقل و انتقال ابزارها و لوازم بزرگ و سنگین کار بسیار دشواری است. بنابراین بهتر است برای انجام این کار از تکنیک‌ها و ترفندهای لازم استفاده کرد. از جمله این ترفندها بسته‌بندی اینگونه وسایل به کمک کارتن اسباب کشی است. وسایل سنگین و حجیم ممکن است حین جابه جایی دچار آسیب جدی شوند. همچنین به دلیل وزن بالا افراد را با مشکلات بسیاری روبه رو کنند. با این حال زمانی که به صورت کاملا اصولی و به وسیله کارتن چند لایه بسته‌بندی شوند نه تنها از آسیب دیدگی و شکستگی در امان خواهند ماند بلکه جابه جایی آن‌ها نیز به آسانی انجام می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی کارتن خالی مخصوص اسباب کشی در جابه جایی

مشخصه بارز کارتن خالی مخصوص جابه جایی بازیافتی بودن آن است. به این معنی که بعد از استفاده می‌توان آن‌ها را طی فرایندی به راحتی بازیافت کرد. بنابراین هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست به دنبال ندارد و تا حد زیادی با طبیعت سازگار است. روند بازیافت این نوع کارتن به سرعت انجام شده و مواد به دست آمده ناشی از بازیافت آن با اندکی تغییر مجددا وارد چرخه تولید می‌شود. سپس مواد به کارتن نو و با کیفیتی تبدیل شده و در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کاربرد کارتن نو در خصوص اسباب کشی

مزایای خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن خالی مخصوص جابه جایی مزایای بسیاری به دنبال دارد. از جمله این مزایا شامل موارد ذیل می‌باشند.

  •  جابجایی و حمل آسان.
  •  مقرون به صرفه بودن.
  •  سبک وزن بودن.
  •  برخورداری از جنس با کیفیت و مستحکم.
  •  قابلیت دسترسی آسان.
  •  مناسب برای بسته‌بندی انواع لوازم.
  •  تنوع بالا در سایز و ابعاد.
  •  انعطاف‌پذیری بالا.
  •  نیاز با فضای کم جهت نگهداری.
  •  تولید آسان.

مزیت استفاده از کارتن اسباب کشی نو نسبت به کارتن استوک

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن خالی نو و آکبند بازیافتی نیست. بلکه از یکسری کاغذ و مقوای با کیفیت و درجه یک تولید می‌شود. مزیت دیگر استفاده از کارتن حمل بار اکبند آن است که می‌توان با توجه به نیاز خود آن را سفارش داد. بنابراین آن چیزی که به عنوان کارتن نو از شرکت‌های کارتن‌سازی تحویل می‌گیرید کارتن‌هایی در ابعاد و سایز‌های مورد نظر خودتان هستند. لازم به ذکر است که کارتن‌های استوک از مقواهای بازیافتی تولید می‌شوند. بنابراین نسبت به کارتن‌های اکبند از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. به همین جهت از قیمت نسبتا پایین‌تری نسبت به کارتن نو برخوردار است.

روش‌های ایمن‌سازی هرچه بیشتر کارتن خالی

کارتن خالی که برای جابه جایی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد در حد بسیار بالایی مقاوم و ایمن است. با این حال اگر در خصوص نگهداری و جابه جایی وسایل خود حساس هستید می‌توانید این کارتن‌ها را به روش‌های مختلف ایمن‌سازی کنید. روش اول استفاده از طناب باریک و محکم برای پیچیدن کارتن بعد از قرار دادن وسایل درون آن است. روش دوم استفاده از چسب‌های مخصوص است. به این صورت که بعد از قرار دادن وسایل درون کارتن اقدام به چسب کاری درزهای کارتن کرد. در واقع با استفاده از این دو روش می‌توان استحکام کارتن چند لایه را چندین برابر کرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن خالی برای اسباب کشی

سخن پایانی

امروزه کارتن خالی در عملیات جابجایی بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه بوده و افراد نسبت به استفاده از آن راغب‌تر شده اند. بنابراین افراد زیادی با توجه به نیاز و مصرف خود انواع کارتن اسباب کشی را برای انجام یک جابجایی ایمن مورد استفاده قرار می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =