کاربرد سلفون مبل چیست؟

کارتن خالی در تهران

کارتن خالی در تهران


ما در این مطلب می خواهیم در مورد سلفون مبل صحبت نماییم. سلفون مبل یکی از وسایل ضروری در زندگی است که حداقل همه ما برای یک بار هم که شده از آن استفاده کرده ایم. سلفون وسیله ای است که قدیم الایام تاکنون برای بسته مواد غذایی، کشاورزی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که می گوییم از لوازم ضروری است و جایگاه خاصی در بین مردم دارد.

رعایت بهداشت برای همه افراد مهم است و سلفون مبل وسیله ای است که با آن می توان وسایل خود را بهداشتی تر حفظ کرد. از این رو این وسیله از نظر بهداشتی برای تمام افراد بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل است که برای بسته بندی مواد غذایی و کشاورزی و دارویی خود از آن استفاده می کنند. به دلیل مهم و ضروری بودن این وسیله در زندگی افراد ما نیز موضوع این مقاله خود را به سلفون اختصاص دادیم و در این مطلب به معرفی آن می پردازیم. اگر شما نیز می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می کنیم که ما را در ادامه این مقاله همراهی نمایید.

deliver_selefon01

سلفون چیست؟

در واقع سلفون ها نوعی از نایلون نازک هستند که برای استحکام و زیبایی بیشتر بر روی یک لایه مقوا و یا کاغذ کشیده می شوند. لازم به ذکر است که بدانید این محصول در انواع مختلفی همچون شفاف یا براق، مات، متالایز، صدفی، شنی و مخملی تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند و از نظر کاربرد با هم متفاوت هستند.

مثلا سلفون متالایز برای بسته بندی چیپس و پفک مورد استفاده قرار می گیرد چرا که آن ها همیشه در معرض مستقیم نور خورشید هستند و با این نوع بسته بندی از فاسد شدنشان جلوگیری می کنند. آلمینیومی که در این نوع سلفون قرار دارد مانع از فاسد شدن مواد داخل بسته بندی با برخورد نور خورشید می شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
همه چیز درباره ی نایلون حباب دار

ولی در بسته بندی ماکارونی ها معمولا از سلفون شفاف استفاده می شود چرا که این نوع مواد حتی اگر در معرض مستقیم نور خورشید هم قرار بگیرند اشکالی ندارد و فاسد نمی شوند. از این نوع سلفون به دو دلیل استفاده می شود یکی از ویژگی های بارز این محصول قیمت به صرفه ﺁن است که عموم مردم می توانند آن را خریداری کنند و دیگری این است که محصولات داخل ﺁن به راحتی قابل دید هستند و مشتریان می توانند مواد داخل آن را ببینند.

deliver_selefon02

همان طور که گفتیم هر کدام نوع از این سلفون ها کاربرد خاص خود را دارند و تنوع شان بی دلیل نیست. مثلا کاربرد این محصول از نوع صدفی برای آن محصولات و مواد غذایی است که برای سالم ماندن و فاسد نشدن نیازمند سرما هستند و باید در سردخانه ها بمانند. برای این دسته از محصولات و مواد غذایی معمولا سلفون های صدفی استفاده می شود.

روش استفاده از انواع سلفون

همچنین باید دقت داشته باشید که انواع سلفون ها به دو صورت حرارتی و چسبی یا همان واتربیس قابل اجرا و استفاده هستند. نوع حرارتی این محصول دارای لایه نازکی چسب بر روی خود است که در صورت حرارت دیدن فعال می شود. این نوع سلفون با استفاده از یک دستگاه مخصوص که از خود حرارت تولید می کند بر روی کاغذ و یا مقوا کشیده می شود. سلفون چسبی یا همان واتربیس هم که همان طور از نامش مشخص است به دلیل چسبی که دارد روی کاغذها و مقواها کشیده می شود و می چسبد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نکات مهم در استفاده از کارتن اسباب کشی ارزان

چاپ بر روی انواع سلفون ها

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم این محصول ضروری و پرکاربرد انواع مختلفی دارد و هر نوع آن بسته به جنس خود کاربرد خاص خود را دارد. ولی همه این سلفون ها یک کاربرد مهم و مشترک دارند و آن هم به عنوان پوشش و بسته بندی انواع مواد غذایی و کشاورزی و دارویی به منظور جلوگیری از فاسد شدن ﺁن ها در برابر نور خورشید است.

deliver_selefon03

لازم به ذکر است که بدانید چاپ بر روی انواع سلفون ها به توجه به دستگاه های موجود متفاوت است که در ادامه به معرفی ﺁن ها می پردازیم:

چاپ فلکسو: این نوع چاپ یکی از رایج ترین و مستقیم ترین چاپ بر روی انواع سلفون ها می باشد که حتی کاربردش از چاپ لترپرس نیز بیشتر است. این چاپ به دلیل مزایایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این چاپ این است که به دلیل انعطافی که دارد قابلیت چاپ بر روی سطح های وسیع انواع سلفون ها و همچنین کاغذها و فویل ها و پلاستیک ها را دارد.

چاپ سیلندری: این نوع چاپ نوعی چاپ با سیستم گود است. کیفیت این چاپ نسبت به چاپ فلکسو بالاتر است و به همان نسبت نیز قیمت آن بیشتر است. از این نوع چاپ معمولا در زمان هایی که قصد رول کردن محصولی را دارید استفاده می شود. این نوع چاپ علاوه بر کیفیت بالایی که دارد خاصیت انعطاف پذیری نیز دارد از این رو یک گزینه بسیار مناسب برای چاپ بر روی انواع سلفون ها می باشد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
تعداد کارتن اسباب کشی مورد نیاز در 1 اسباب کشی

لازم به ذکر است که بدانید چاپ سیلندری بر اساس نوع دستگاه خود به دو دسته چاپ لیزری و الکترومکانیکی تقسیم می شود. در هر دوی این روش ها چاپ به گونه ای است که ابتدا طرح یا تصویر مورد نظر بر روی سیلندر که جنسش از فلز است حک می شود و سپس طی مراحلی چاپ بر روی انواع سلفون ها صورت می گیرد.

deliver_selefon04

مهم ترین کاربرد سلفون مبل

همان طور که گفتیم کاربرد سلفون مبل بسته به نوعش متفاوت است ولی عمده ترین کاربردهای این محصول عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین و رایج ترین کاربردهای این محصول بسته بندی انواع مواد غذایی و خشکبار و گل است
  • به عنوان روکش برای میز منازل و ساختمان ها و رستوران ها
  • به عنوان اتوکلاو برای ضایعات بیمارستان ها
  • به عنوان پوشش کتاب ها و جزوه ها

ویژگی های بارز سلفون ها

همان طور که در بالا نیز برخی از ویژگی های این محصول را اشاره نمودیم این محصول از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

  • داشتن شفافیت مناسب برای انواع بسته بندی ها
  • دارای دوخت پذیری مقاوم
  • داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت های بالا

قیمت مقرون به صرفه و مناسب

سلفون مبل

سلفون مبل یکی از مهمترین لوازم بسته بندی در اسباب کشی است

برای مشاهده مقاله مزایای سلفون چیست و چه کاربردی دارد روی لینک روبرو کلیک کنید . اهمیت کارتن و فروش کارتن

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف  کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 13 =