قیمت کارتن خالی در بازار ایران

خرید کارتن خالی

خرید کارتن خالی


کاربرد کارتن خالی

کارتن خالی یکی از مواردی است که همه‌ی ما استفاده از آن را تجربه کرده‌ایم و می‌توان گفت به عنوان یک وسیله‌ی پر کاربرد به حساب می‌آید. این وسیله در انواع و اقسام مختلف با سایزهای متنوع در بازار موجود می‌باشد و کیفیت هر یک می‌تواند نسبت به سایر موارد متفاوت باشد. از همین رو می‌توان گفت که برای کاربردهای مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این کاربردها می‌تواند در صنایع بزرگ و کوچک برای بسته بندی محصولات تولید شده، در منازل برای جابجایی اثاث منزل و یا حتی نگه داری برخی از وسایل در انباری خانه‌ها، در خوابگاه‌های دانشجویی برای نگه داری کتاب‌های دانشجویان، در صنایع تزئینی برای ساخت جعبه‌های تزئینی و .. باشد. البته محدوده کاربرد آن بسیار گسترده‌تر این موارد ذکر شده می‌باشد. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

استفاده در صنایع تولید وسایل منزل به عنوان باکس نگهدارنده وسایل

استفاده در صنایع غذایی برای بسته بندی انواع محصولات غذایی

استفاده در صنایع آرایش و بهداشتی

در میوه فروشی‌ها به عنوان جعبه نگهدارنده انواع میوه و صیفی

استفاده در اثاث کشی منازل

استفاده برای بسته بندی کفش

کاربرد کارتن خالی

در بین موارد ذکر شده اثاث کشی منازل یکی از شناخته شده‌ترین کاربردهای کارتن خالی می‌باشد که همه‌ی ما برای یک بار هم که شده استفاده از آن را تجربه کرده ایم. البته هر نوع کارتن خالی برای این منظور مناسب نیست و باید برای انتخاب آن معیارها‌ی را در نظر داشته باشید. برای مثال با توجه به این که برخی از وسایل منزل سنگین می‌باشند کارتن اسباب کشی انتخابی باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد تا در حین جابجایی، وسایل دچار آسیب نشوند. برای مثال کارتن‌های موز با توجه به مقاومت خوبی که دارند می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای این کار باشند و یا در مثالی دیگر می‌توان استفاده از کارتن‌های پنج لایه را گزینه‌ی مناسب دیگری معرفی کرد. به همین ترتیب اگر قرار است از کارتن خالی در موارد مختلف استفاده نمایید باید شرایط وسیله‌ی مورد جابجایی را مورد بررسی قرار دهید و متناسب با ویژگی‌های آن دست به انتخاب بزنید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
بسته بندی راحت کتاب ها برای جابجا کردن به خانه جدید

قیمت کارتن خالی در بازار ایران

قیمت کارتن خالی

با توجه به این که امروزه در بازار کارتن فروشی انواع و اقسام کارتن را مشاهده می‌کنیم نمی‌توانیم قیمت واحدی را برای کارتن خالی در نظر بگیریم. به همین دلیل است که در این بخش باید به جزئیات کارتن مورد نظر پرداخت تا از این طریق بتوان به قیمت اصولی آن دست یافت. همچنین برخی از کارتن‌ها به صورت کیلویی و عمده و برخی دیگر بر حسب تعداد در بازار به فروش می‌رسند که معیارهای هر کدام در قیمت گذاری‌ها متفاوت خواهد بود. در واقع می‌توان گفت: نحوه خرید شما می‌تواند در تعیین قیمت‌ها تاثیر گذار باشد. به طور کلی اگر به دنبال خرید کارتن خالی به صرفه هستید بهتر است آن را به صورت عمده از بازارهای عمده فروشی واقع در مراکز شهرها تهیه کنید. اما اگر به این مکان‌ها دسترسی ندارید می‌توانید از خرده فروشان نیز انواع آن را تهیه کنید. در ادامه به برخی از عوامل تعیین کننده قیمت کارتن خالی اشاره خواهیم کرد.

ضخامت کارتن ها

با توجه به این که کارتن خالی را در ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند می توان این موضوع را به عنوان یکی از مولفه‌های قیمت گذاری معرفی کرد. طبیعی است که هر چه ضخامت کارتن‌ها بیشتر باشد میزان مواد اولیه مورد استفاده برای آن نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه قیمت بالاتری را هم برای آن در نظر می‌گیرند.

اندازه کارتن ها

اندازه کارتن هم مانند ضخامت آن رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. این مورد را هم می‌توان مانند مورد قبلی توضیح داد که هر چه اندازه کارتن خالی بزرگتر باشد قیمت بالاتری را هم برای آن در نظر می‌گیرند و این مورد هم به واسطه‌ی استفاده بیشتر از مواد اولیه می‌باشد. البته این موضوع فقط در مورد فروش تعدادی کارتن‌ها صادق است و اگر بخواهید که آن را به صورت کیلویی تهیه نمایید اندازه کارتن در قیمت آن بی تاثیر خواهد بود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
انواع لوازم بسته بندی چیست؟

در برخی موارد کارتن خالی را به صورت دست دوم نیز به فروش می‌رسانند. برای مثال کارتن‌های موز از جمله مواردی هستند که به صورت دست دوم نیز در بازار موجود می‌باشند. کارتن های دست دوم به دلیل آن که مقاومت پایین‌تری دارند از قیمت پایین‌تری هم برخوردار می‌باشند. البته اگر مقاومت کارتن برای شما اهمیت دارد توصیه می‌شود که از کارتن‌های نو استفاده نمایید.

کارتن موز

چند نکته مهم در انتخاب کارتن خالی

شاید با خواندن این تیتر با خود بگویید انتخاب کارتن خالی کار پیچیده‌ای نیست که برای آن به دنبال نکات خاص و ویژه‌ای باشیم. اما لازم است بگوییم که انتخاب کارتن‌های خالی هم مانند هر انتخاب دیگری می‌تواند دارای نکات ریزی باشد که توجه به آن ها باعث می‌شود با اطمینان بیشتر اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید و در نهایت به نتیجه ی مطلوب دست یابید. از جمله نکات خرید کارتن خالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· اولین نکته در انتخاب کارتن‌های خالی مناسب توجه به کیفیت کارتن می‌باشد. با توجه به این که از مواد اولیه مختلفی با درجه کیفیت تفاوت برای ساخت کارتن‌ها استفاده می کنند می‌توان کارتن‌های مختلفی را در بازار یافت که از لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت‌اند. به این ترتیب با بررسی کیفیت کارتن و انطباق آن با نیازی که دارید می توانید به مناسب‌ترین گزینه دست یابید.

· نکته مهم دیگر در انتخاب کارتن خالی مناسب این است که ابعاد کارتن را متناسب با وسیله‌ی مورد نظر انتخاب نمایید. این موضوع باعث می‌شود که وسیله بسته بندی شده دچار آسیب نشود. همچنین بزرگتر بودن کارتن از اندازه وسیله بسته بندی شده می‌تواند باعث افزایش وزن بسته شده و حمل و نقل آن را دچار مشکل می کند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کاربرد سلفون مبل چیست؟

· در هنگام خرید کارتن توجه نمایید که هیچ گونه پارگی یا زدگی در کارتن وجود نداشته باشد چرا که این موضوع می‌تواند در حین جابجایی وسایل برای شما مشکل زا باشد، حمل و نقل را دچار مشکل کرده و حتی باعث آسیب و از بین رفتن وسیله‌ی شما شود.

· قیمت کارتن خالی از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. اگر از کارتن‌ها برای بسته بندی‌های سبک استفاده می‌کنید نیازی نیست از کارتن‌های مقاوم و یا چند لایه که قیمت بالاتری دارند استفاده کنید چرا که این موضوع می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های شما شود.

·  اگر قرار است از کارتن‌ها در مکان‌هایی که دارای رطوبت می‌باشند استفاده نمایید بهتر از از نوع مقاوم آن در برابر رطوبت استفاده کنید. ممکن است این نوع کارتن‌ها قیمت بالاتری داشته باشند اما در قبال آن می‌توانند از وسایل شما به خوبی محافظت نمایند. همچنین در چنین شرایطی بهتر است از انواع نایلون‌ها برای محافظت از وسایل بسته بندی شده استفاده کنید تا رطوبت باعث آسیب رساندن به آن نشود.

انواع کارتن خالی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =