اهمیت کارتن در اسباب کشی چیست ؟


اهمیت کارتن در اسباب کشی چیست؟

جا به جایی و نقل مکان یکی از کارهای دشوار است که در صورت برنامه ریزی دقیق می تواند به شکل آسان انجام شود. برای این حمل و نقل ساده بسته بندی با کارتن گزینه ای مناسب می باشد. در واقع چنین جعبه هایی نه تنها در حمل و نقل بلکه برای ذخیره سازی وسایل در انبار نیز مورد توجه قرار می گیرند.

همان طور که می دانید برای یک جا به جایی موفق نیاز به تجهیزات و امکانات دارید. این تجهیزات و امکانات روند حمل و نقل را سرعتی تر خواهند کرد. کارتن از مهم ترین ادوات برای یک جا به جایی می باشد.

کارتن خالی

کارتن ها می توانند لوازم شما را به شکل مطلوبی در خود جای دهند. به راحتی حمل و به خوبی بسته بندی می شوند.

چه نوع کارتنی را برای بسته بندی انتخاب کنیم؟

فرض کنید در روزهای پایانی سال تصمیم به جا به جایی منزل گرفته اید و تمایل دارید هر چه سریع تر به منزل جدید خود بروید و در آن اسکان پیدا کنید. توجه داشته باشید که جا به جایی باید با برنامه ریزی همراه باشد. در این صورت دچار سردرگمی قبل از جا یه جایی یا بعد از جا به جایی نخواهید شد.

قبل از اینکه از کارتن برای جا به جایی بهره مند شوید، یک تخمین درست در رابطه با تعداد کارتن های مورد نیاز یا نحوه بسته بندی بزنید. در واقع شما باید بدانید برای بسته بندی لوازم خود به چند کارتن نیاز خواهید داشت.

بسته بندی با کارتن به شما کمک می کند تا نقل مکان را به راحتی انجام دهید و همه چیز را به شکل مرتب و منظم در جایگاه مستقر نمایید.

همان طور که می دانید برای جا با جایی کارهای زیادی برای انجام دارید اما مهم ترین و سخت ترین قسمت جا به جایی مربوط به بسته بندی می باشد. این کار بسیار زمان بر بوده و باید با دقت زیاد انجام شود. اگر در این مرحله از جا به جایی سهل انگاری کنید، حتماً به مشکل برخواهید خورد.

برای بسته بندی صحیح و اصولی با کارتن، ابتدا لیستی از تعلقات منزل تهیه کنید. در ادامه باید این تعلقات را دسته بندی نمایید. در این صورت می توانید تخمین درستی برای تهیه و به کارگیری کارتن داشته باشید. ضمن اینکه بسته بندی را به شکل صحیح انجام دهید. این بسته بندی اصولی امنیت بالایی را برای وسایل شکستنی ایجاد خواهد کرد.

بسته بندی با کارتن

اگر چه می توانید ظروف پلاستیکی، لباس، کفش، کیف و …را در تجهیزات به غیر از کارتن قرار دهید اما برای جمع آوری ظروف شکستنی و شیشه ای نیاز به جعبه های مقاوم و خاص دارید. این جعبه ها باید در نوع 5 لایه، 7 لایه و سه لایه تهیه شده باشند و امنیت را برای لوازم شکستنی بالا ببرند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
بررسی کارتن اسباب کشی در ابعاد مختلف

ضمن اینکه بهتر است وسایل شکستنی که دارای وزن بیشتر هستند را در کف کارتن و وسایل سبک را بر روی آن قرار دهید. این موضوع باعث می شود وسایل سنگین سبب شکستگی یا صدمه به وسایل سبک نشوند.

ظروف شکستنی می توانند به شکل منظمی در کارتن ها قرار بگیرند. فضای بین ظروف با کاغذ یا نایلون حبابدار پر می شود. این پر شدن به گونه ای انجام می گیرد که ظروف در سرعت گیرها، لرزش ها و تکان ها دچار جا به جایی نشوند و آسیب نبینند.

فواید بهره مندی از کارتن

کارتن ها قیمت ارزانی دارند. جعبه های مقوایی از خمیر کاغذ تشکیل شده اند و گزینه خوبی برای حمل و نقل آسان هستند. کاغذها برای تولید کارتن هزینه چندانی به همراه ندارند. از این رو بیشتر افراد تمایل دارند از این نوع بسته بندی در حمل و نقل بهره مند شوند. در واقع شما می توانید خرید کارتن 3 لایه را نیز با قیمت مطلوبی انجام دهید و همچنین اسباب کشی را از هر نظر مقرون به صرفه نمایید. توجه داشته باشید که اسباب کشی به خودی خود شما را به پرداخت هزینه های سنگین وادار می کند. بنابراین برای اینکه بتوانید این هزینه ها را کاهش دهید، بهتر است انتخاب های درست و به جایی داشته باشید.

فواید بهره مندی از کارتن مناسب

کارتن ها به سهولت جا به جا می شوند. چه چیزی می تواند در جریان اسباب کشی مهم تر از سهولت در حمل و نقل باشد. در واقع این موضوع باعث شده که بیشتر افراد از کارتن موز برای جا به جایی بهره مند شوند. این موضوع به دلیل این است که کارتن موز دارای جای دست می باشد و این موضوع روند حمل و نقل و جا به جایی را ساده و آسان خواهد کرد اما ما به شما استفاده از این نوع کارتن ها را به ویژه برای وسایل سنگین، شکستنی، حساس، قیمتی، خاص و ظریف پیشنهاد نمی کنیم. به طور کلی جعبه ها می توانند در جریان اسباب کشی به خوبی حمل شوند. در واقع احتمال اینکه چنین جعبه هایی از دست کارگری بیفتد، بسیار کم است.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کاربرد سلفون مبل چیست؟

کارتن ها تنوع زیادی دارند. باکس ها در استحکام های متفاوت و اندازه های گوناگون تولید شده اند. در واقع این باکس ها می توانند با مشارکت چندین لایه شکل گرفته باشند. این موضوع دوام و استحکام آن ها را بالا می برد. از این رو کارتن اسباب کشی 5 لایه در جا به جایی ها بسیار پرطرفدار و حائز اهمیت می باشد.

این تنوع تنها در نوع مقاومت و استحکام نیست. کارتن ها می توانند در ابعاد مختلف کوچک، متوسط و بزرگ تولید شده باشند. این تنوع در ابعاد در اسباب کشی اهمیت زیادی دارد و بسیار مطلوب خواهد بود.

گاهی شما برای حمل بعضی از وسایل به جعبه های کوچک و برای برخی دیگر از وسایل نیاز به کارتن بزرگ دارید.

کارتن ها می توانند ضد رطوبت نیز باشند. توجه داشته باشید که این ضد رطوبت بودن در حد پلاستیک نیست اما در اسباب کشی اهمیت زیادی دارد. ممکن است شما باکس های اسباب کشی را در حین جا به جایی بر روی زمین خیس یا نمناک بگذارید. ضمن اینکه احتمال دارد در جریان اسباب کشی بارندگی به وقوع بپیوندد. تمام این موضوعات می توانند شما را در روند اسباب کشی دچار مشکل نمایند. توجه داشته باشید که به طور کلی خیس شدن مقوا دیرتر از کاغذ اتفاق می افتد. در واقع مقوا برای اینکه خیس بشود، به زمان طولانی تر و رطوبت بیشتری نیاز دارد. این موضوع در نمونه کارتن های چند لایه دیرتر از مقوای نرمال به وقوع می پیوندد. بنابراین این کارتن ها می توانند در حکم تجهیزات ضدآب نیز در جریان جا به جایی مورد توجه قرار بگیرند.

میزان مقاومت به رطوبت در باکس های 7 لایه از نمونه باکس های 5 لایه و سه لایه بیشتر می باشد. ضمن اینکه این مقاومت در پنج لایه از سه لایه بیشتر می باشد.

کارتن ها امنیت کار را بالا می برند. در واقع به کارگیری هیچ نوع تجهیزاتی در اسباب کشی نمی تواند به اندازه باکس های مقوایی امن باشد. این باکس ها به گونه ای طراحی می شوند که وسیله درون آن ها به ندرت در معرض آسیب قرار می گیرد. ضمن اینکه در این باکس ها امکان بهره مندی از نمونه نایلون های حبابدار، کاغذ و پارچه برای تامین امنیت بیشتر وسیله وجود دارد. اگر وسیله شما بسیار قیمتی است و یا ظرافت خاصی دارید، بهتر است ابتدا یک باکس مناسب برای آن انتخاب کنید. باکس مناسب باکسی است که وسیله در آن معلق نباشد. یعنی خیلی بزرگ نباشد. ضمن اینکه وسیله به زور نیز در آن جای نگیرد. یعنی خیلی کوچک نباشد. نمونه کارتن سایز بزرگ تر و یا کوچک تر از وسیله می تواند به وسیله آسیب برساند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
بررسی شغل کارتن فروشی

نکته مهم دیگر اینکه اگر فضای اندکی بین وسیله و کارتن وجود دارد، حتماً آن را با تجهیزاتی نظیر نایلون حبابدار پر کنید.این نایلون باعث می شود وسیله درون کارتن جا به جا نشود و آسیب نبیند.

کارتن ها به خوبی بسته بندی می شوند. یکی از ویژگی های عالی در انتخاب باکس های مقوایی این است که امکان بسته بندی و ایمن کردن این تجهیزات به راحتی فراهم است. بسیاری از این باکس ها به شکل سرهمی بسته می شوند. البته بهتر است شما این نوع بسته بندی را با نوار چسب محکم نمایید. در واقع بسته بندی کارتن ها به راحتی انجام می شود. ضمن اینکه  این بسته بندی با نوار چسب به قدری دوام و استحکام دارد که برای باز کردن آن ناگزیر هستید از کاتر یا تیغ کمک بگیرید.

انتخاب کارتن و خدمت به محیط زیست

کارتن ها دوستداران محیط زیست می باشند و از این رو برای اسباب کشی انتخاب می شوند. با خرید این کارتن ها عملاً ضرری نکرده اید. ضمن اینکه سود زیادی نیز به محیط زیست رسانده اید. این کارتن ها به راحتی قابل تجزیه و بازیافت می باشند.

این کارتن ها انعطاف پذیر هستند. بنابراین به وسیله فشار وارد نمی کنند. در پایان کار نیز می توانید آن ها را در محدوده کمی از منزل ذخیره سازی نمایید.

این باکس ها تا می شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می دهند.

باکس ها می توانند همراهان همیشگی شما برای هر نقل مکان و جا به جایی باشند. این باکس ها می توانند در جا به جایی بعدی نیز مورد استفاده باشند. در واقع اگر محل مناسبی را برای ذخیره سازی این وسایل در نظر گرفته باشید، می توانید آن ها را برای جا به جایی های بعدی خود نیز استفاده کنید.

برای مشاهده مقاله مضرات استفاده از کارتن موز در اسباب کشی روی لینک روبرو کلیک کنید . مضرات استفاده از کارتن موز در اسباب کشی

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف  کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =