دستگاه چسب زن در بسته بندی کارتن ها چه نقشی دارد؟

دستگاه چسب زن دستی

نقش دستگاه چسب زن در بسته بندی کارتن ها:

یکی از مهمترین لوازم بسته بندی دستگاه چسب زن است. این دستگاه آخرین مرحله ی یک بسته بندی مطمئن را انجام می دهد. پس از جا دادن محصولات در کارتن بسته بندی، دستگاه  کارتن را چسب کاری می کند. این دستگاه برای کارگاه های تولیدی که عمل بسته بندی محصولات را در تعداد بالا انجام می دهند بسیار پرکاربرد و مهم است. امکان نصب جت پرینتر و کارتن شمار بر روی دستگاه چسب زن میسر می شود.

دستگاه چسب زن اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، دستی و رومیزی از انواع این نوع محصول است.

دستگاه چسب زن اتوماتیک

این نوع دستگاه دارای یک نوار نقاله ای است که با قرار گرفتن کارتن روی آن لبه های آن را کج می کند و روی کارتن چسب می زند. گروهی دیگر از این دستگاه های اتوماتیک به طور همزمان زیر و روی کارتن را چسب کاری می کنند. همه ی کارخانجات و شرکت های بزرگ صنعتی برای راحتی و سرعت در چسب کاری محصولات بسته بندی خود از این نوع دستگاه استفاده می کنند. دقت بالا و کاهش در هزینه نیروی انسانی از برتری های استفاده از این دستگاه هاست. این دستگاه ها معمولا از جنس استیل اند ولی موتور آنها از آهن بسیار پرقدرت و ضد زنگ درست شده است. دارای یونیت و هد های چسب زن بسیار حساس اند که دقت بالایی دارند که هیچ کارتونی بدون چسب نماند. گروهی از این دستگاه های چسب زن وجود دارند که بدون خاموشی و کاملا خودکار می توانند 24 ساعته کار کنند حتی قادرند 7 روز هفته را بی وقفه روشن باشند. این ویژگی در کارخانجات بزرگ بسیار حائز اهمیت است. برای چسباندن کارتن ها در حالا استاندارد از نوار چسب های 5 سانتی استفاده می شود اما برخی از این دستگاه ها می توانند چسب نواری 7 سانتی نیز دریافت کنند. پایه های این دستگاه چرخ دارند و قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نقش کارتن اسباب کشی 3 لایه در اسباب کشی

دستگاه چسب زن نیمه اتوماتیک

این نوع دستگاه بسیار پر کاربرد است و جزء یکی از انعطاف پذیرترین نوع دستگاه چسب زنی محسوب می شود. چون قابلیت تنظیم برای ابعاد کارتن های متفاوت را دارد و سرعت عمل چسب کردن کارتن ها توسط این نوع دستگاه بالا می رود. تنظیمات آن راحت و سریع صورت می پذیرد. پس دست کمی از یک دستگاه چسب زنی تمام اتوماتیک ندارد.

دستگاه چسب زن نیمه اتوماتیک

دستگاه چسب زن دستی

برای مغازه ها و کارگاه های کوچک از این نوع دستگاه استفاده می کنند. چسب کش دستی  کارتن یک وسیله ی نسبتا کوچک می باشد که نوار چسب های شیشه ای و کاغذی و … درون آن قرار گرفته و با کشیدن آن بوسیله ی دست روی کارتن مورد نظر چسب کاری صورت می گیرد.دستگاه چسب کش دستی برای کسب و کارهای کوچک و با تعداد کم بسته بندی کارتن مناسب است. به علاوه برای بسته بندی کارتن های بزرگ با مشکل مواجه می شویم اینجاست که دستگاه تسمه کش و چسب کشی دستی به درد می خورد. این نوع دستگاه در رنگ های مختلف با شکل های متفاوت در بازار موجود است اما معمولا جنس آنها از پلاستیک ABS است. تیغه های دو لبه و دسته برای حرکت دادن چسب روی کارتن و بریدن آن تعبیه شده است. چسب کش و چسب زن دستی در جنس، مقاومت، زیبایی و قیمت متفاوت اند. یک ویژگی بسیار مهم آن وزن کم و جابجایی آسان آن از محلی به محل دیگر است.

دستگاه چسب زن رومیزی

این نوع محصول به دخالت دست و نیروی انسانی نیاز دارد و برای کارهای کوچک صنعتی استفاده می شود. معمولا جنس بدنه ی آن از آهن است و دسته ی آن پلاستیکی است. تیغه ی دستگاه های چسب زن رومیزی از استیل ضد زنگ درست شده است. این دستگاه حجم بسیار کمی را اشغال می کند و برای بسته بندی کارتن های مرغ، ماهی، سبزیجات و … بسیار کارآمد است. دستگاه چسب زن رومیزی با داشتن حجم کم به راحتی جابجا می شود و سرعت چسب کاری کارتن ها را بالا می برد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در جنوب تهران به همراه قیمت

برای خرید یک دستگاه چسب زن دستی به مراکز کاملا معتبر مراجعه کنید، هر چند سایت های معتبری نیز برای خرید و فروش این نوع محصولات فعالیت دارند. در خرید دستگاه چسب زن دقت کافی را داشته باشید. سعی کنید با پرداخت هزینه ی مناسب، دستگاه چسب زن با کیفیتی را خرید کنید. برای انجام این کار می توانید به یک فروشگاه بزرگ محصولات بسته بندی مراجعه کنید تا با تنوع بالای این محصول روبرو شوید و قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید.

وجود یک دستگاه چسب زن مخصوص در پایان خط تولید هر مجموعه ی صنعتی یک نیاز کاملا ضروری و مهم است.

دستگاه چسب زن دستیدستگاه چسب زن دستی

دو عامل در هنگام تهیه ی دستگاه چسب زن اهمیت بسزایی دارد:

1- حجم و اندازه کارتن هایی که قرار است بسته بندی شوند. زیرا دستگاه چسب زن اتوماتیک برای بسته بندی کارتنی بزرگ محدودیت دارد و امکان چسب زنی کارتن های بزرگ توسط دستگاه اتوماتیک نیست، پس راه حل استفاده از دستگاه چسب کش دستی و چسب زن دستی مناسب است.

2- اگر سرعت عمل چسب زدن بسته های کارتنی برای شما اهمیت دارد و ابعاد کارتن مناسب اند یعنی زیاد بزرگ نیستند که توسط دستگاه چسب زنی اتوماتیک چسب کاری شوند. پس استفاده از  دستگاه چسب زن اتوماتیک به شما توصیه می گردد. برای بالا بردن سرعت چسب کاری دستگاه و نظم کار استفاده از دستگاه چسب زن اتوماتیک بسیار مفید است.

اگر می خواهید یک دستگاه چسب زن اتوماتیک خرید کنید بهتر است به مرکز خرید انواع ماشین آلات کارتن چسب زن اتوماتیک بروید آنجا تنوع محصولات بالاست در نتیجه قدرت انتخاب جهت خرید آن محصول برای شما نیز بیشتر می شود. بهتر است از قبل اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید تا در خرید این نوع محصول سردرگم نشوید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نایلون حباب دار در بسته بندی لوازم چه نقشی دارد؟

دستگاه های چسب زن برای چسب زدن، پک کردن و بسته بندی ابعاد مختلف کارتن های مختلف و یا بسته بندی مواد غذایی به کار می رود. با استفاده کردن از این دستگاه ها راندمان کار به طور کاملا محسوس و واضح افزایش می باید. در این صورت نیروی انسانی کمتری نیز مصرف می شود و به صرفه تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =