سلفون یکی از لوازم بسته بندی در اسباب کشی


سلفون جهت اسباب کشی:

امروزه لوازم بسته بندی برای انتقال ایمن وسایل صاحبان بار تولید شده اند که خیال آن ها بابت اسباب کشی از همه طرف راحت باشد. از جمله ی این لوازم سلفون است. سلفون ها با کارایی بالای خود  از آسیب و خش دار شدن سطح کالاهایی چون مبلمان، میز تحریر، میز ناهار خوری و … جلوگیری می کنند.

لوازم بسته بندی از ضروریات یک اسباب کشی منظم و ایمن است. لوازم بسته بندی شامل، کارتن مخصوص حمل بار، چسب پهن، سلفون، نایلون حباب دار و … است.

منظور از اسباب کشی صرفا فقط قرار دادن لوازم و وسایل در بارگیر کامیون نمی باشد، با افزایش مسافت مقصد سلامت لوازم بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد. با بالا رفتن قیمت اثاثیه ارزش لوازم خانگی روز به روز بیشتر می شود. پس محافظت از لوازم اسباب کشی در مقابل خطرات احتمالی امر مهمی به حساب می آید چه این لوازم جهیزیه باشد چه لوازم دسته دومی که تنها قصد جابجایی دارند باید انتقال بار با احتیاط و با دقت صورت بگیرد.

در شرکت های باربری تمامی اصول احتیاط رعایت می شود، کارگران با مهارت بالای خود بدون آسیب و با در نظر گرفتن ماهیت هر وسیله در باریکترین آسانسور، راه پله و مسیر های دشوار دیگر عمل انتقال و جابجایی لوازم را به خوبی انجام می دهند.

شرکت های باربری از ماشین های باربری استاندارد با سیستم فنر بندی مناسب جهت حمل و نقل کالا استفاده می کنند با وجود این شرایط باز هم اصول دیگری نیز هست که حتما باید رعایت گردد.

بسته بندی تمامی لوازم خانه یا اداره و سازمان باید طبق متد و توسط بهترین تجهیزات بسته بندی صورت بگیرد. وگرنه معلوم نیست چه خطراتی سلامت لوازم و بار شما را تهدید می کند.

سلفون چیست؟

بهتر است در ابتدا بگوییم که نام جهانی این محصول استرچ رپ است و به این نام شناخته می شود. جنس آن پلی اتیلن است و خاصیت کشسانی بالایی دارد. با خاصیت ویژه ای که دارد قابلیت بسته بندی هر نوع محموله ای را خواهد داشت.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
چسب پهن جهت بسته بندی کارتن ها

اگر بسته بندی لوازم با استفاده از سلفون به بهترین شکل صورت بگیرد علاوه بر حفاظت لوازم در مقابل شرایط خطرناک بیرونی، سلفون در مقیاس کمتر و مناسب تر استفاده می شود.

روش هایی جهت کارایی بهتر سلفون

استفاده از سلفون به عنوان پوشش:

برخی از لوازم به دلیل جنس و ماهیتی که دارند شکننده نیستند و نیازی به استفاده از پتو یا ضربه گیر ندارند. وسایل های انعطاف پذیری مثل مبل راحتی، تشک و … جزء این دسته از لوازم محسوب می شوند.
برای بسته بندی این لوازم کافی است سلفون اسباب کشی را چندین دور به تعداد لزوم دور این لوازم بپیچانید.به طوری که همه ی قسمت های آن کاملا پوشش سلفون داشته باشد. پیچاندن سلفون به دور لوازم تکنیک های خاص خود را دارد. که با توجه به شکل ظاهری و سایز لوازم نوع چرخش سلفون به دور آن وسیله تفاوت دارد.
برای محکم کاری بهتر است ابتدا سلفون را در یک جهت به دور وسیله بپیچانید و بعد از زاویه ی دیگری نیز این کار انجام شود. برای قسمتهای انتهایی که فکر می کنید باز شوند با چسب پهن چسب کاری کنید.

استفاده از سلفون به عنوان یک فیکس کننده ی مناسب:

بسیاری از صاحبان بار نگران سلامت لوازم شکستنی و حساس خود مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، پیانو و  … می باشند. این لوازم با پتو یا نایلون حبابدار کاملا کاور می گردند. پس در مقابل ضربات مقاوم می شوند. از سلفون به عنوان پوشاننده نیز استفاده می کنند. لوازمی که کاور می شوند می توانند دوباره با سلفون نیز پوشش داده شوند تا جای هیچ کم و کاستی نباشد. از این طریق مقاومت و خاصیت ضد ضربگی چند برابر می شود و کاور زیرین نیز محکم تر می شود و اصلا باز نمی شود.

استفاده از سلفون برای نگهداری چند وسیله:

با استفاده از این محصول می توانید چند کارتن یا چند وسیله را کنار هم فیکس کنید. با این کار از افتادن و تکان خوردن جعبه ها در هنگام بارگیری جلوگیری می شود. این امر ممکن است در شرایطی که لوازمتان را در یک محیط مشابه بارگیر ماشین قرار داده اید نیز اتفاق بیفتد. اگر جعبه ها روی هم بیفتند احتمال خسارت می رود.  سلفون دارای خاصیت کشسانی و نگهدارندگی بالایی است. اگر  می خواهید لوازمی در یک مجموعه باشند آن ها را با سلفون کاور کنید. با این روش لوازم مختلف به خوبی در کنار هم قرار داده می شوند و در طی بدترین حوادث هم ایمنی خوبی خواهند داشت.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در غرب تهران

خرید سلفون اسباب کشی:

لوازم بسته بندی همگی باهم مکمل هم هستند و به تنهایی عملکرد مناسبی نخواهند داشت. پس خرید آن برای اسباب کشی لازم است. استفاده از این محصول صرفا برای اسباب کشی و حمل کالا نیست، مغازه داران یا کارگاه داران برای حفاظت از اقلام خود در مقابل شرایط محیطی مجبورند از این کالا استفاده کنند. سلفون ها مقرون به صرفه اند و به عنوان خرج اضافی به حساب نمی آیند.

مزایای سلفون یا استرچ رپ چیست؟

سلفون یو وی لوازم و وسایل را در مقابل ضررهای نور خورشید محافظت می کند.

لوازم منزل را در مقابل رطوبت، گرد و غبار و … تا حد زیادی عایق می نماید.

از خط و خش افتادن روی لوازم تا حد زیادی جلوگیری می کند.

قیمت آن مناسب است و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

لوازم در حین انتقال در مقابل آسیب های احتمالی محافظت می شوند.

این محصول قابلیت بازیافت دارد.

با استفاده از آن چند محموله یا جعبه را می توان کنار هم فیکس کرد.

با استفاده از آن، نایلون حبابداری که دور اثاثیه پیچیده شده را می توان کنار هم حفظ کرد.

استرچ رپ از پرکاربرد ترین لوازم و تجهیزات بسته بندی است که در حمل بار استفاده می شود. این پلاستیک دارای خاصیت کشسانی مناسبی است که مبل و صندلی را به طور کامل می تواند کاور کند. با استفاده از استرچ رپ بسته بندی ایمن و سالم خواهد بود و صاحبان بار اطمینان خاطر ایجاد خواهد کرد. با وجود همه ی لوازم بسته بندی در کنار هم، جابجایی لوازم و ایمنی آن تضمین خواهد شد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
بررسی شغل کارتن فروشی

سخن پایانی
در هنگام اسباب‌کشی، یک سری نکات را باید در نظر گرفت تا روند کار آسان‌تر طی شود. در ابتدا باید برنامه‌‌‌ریزی دقیقی برای خود داشته باشید. سپس لوازمی را که برای بسته‌بندی وسایل نیاز است را، تهیه کنید. لوازمی مانند کارتن، چسب نواری پهن، نایلون‌های حباب‌دار، سلفون و برخی لوازم دیگر. تمامی این ابزار، ایمنی لازم برای حمل و نقل وسایل را ایجاد می‌کنند.
در مطلب بالا راجع‌به سلفون و کاربردهای آن صحبت کردیم. سلفون یک لایه نازک و شفافیست که از پلی‌اتیلن ساخته شده و خاصیت کشسانی بالایی دارد. مدل‌های متنوعی از این محصول توسط شرکت‌های مختلف، از جمله کارتن‌بار تولید می‌شود. مانند: سلفون استرچ، سلفون حرارتی، سلفون شفاف و…
سلفون یا استرچ رپ ویژگی و کارایی بالایی دارد که به چند مورد اشاره می‌کنیم:
عایق گرد و غبار: سلفون وسایل را از رطوبت، گرد و غبار و آلودگی محافظت می‌کند.
قابل تجزیه: این محصول سازگار با محیط زیست است و از موادی ساخته شده که به راحتی در طبیعت تجزیه می‌شوند.
پوشش مناسب: سلفون برای لوازمی مانند مبلمان، میز، صندلی و… که نیاز به ضربه‌گیری ندارند، پوشش کاملا مناسبیست. به شرط آن‌که کاملا اصولی دور لوازم پیچیده شود. همچنین برای لوازم شکستنی که با پارچه، نایلون‌های حباب‌دار و… بسته بندی می‌شوند، می‌تواند به عنوان یک فیکس‌کننده عمل کرده و آن‌ها را محکم کند.
نگهداری چند جعبه به طور همزمان: با سلفون می‌توان چند جعبه یا وسیله را کنار یا روی یکدیگر نگه داشت. زیرا این محصول کشسانی بالایی دارد و کاملا محکم جعبه‌ها را نگه می‌دارد.
جلوگیری از خط و خش: سلفون روکشی مناسب برای جلوگیری از خط و خش روی وسایل است.
محافظی در برابر خورشید: سلفون، اشعه‌های UV حاصل از نور خورشید را خنثی کرده و از لوازم به خوبی محافظت می‌کند.
شرکت کارتن‌بار این محصول را مانند دیگر محصولات خود، با کیفیتی فوق‌العاده و قیمت کاملا مناسبی، در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =