نایلون حباب دار در بسته بندی لوازم چه نقشی دارد؟

نایلون حباب دار

نقش نایلون حباب دار در بسته بندی لوازم :

نایلون حباب دار نایلونی شفاف و ضربه گیر است که از حباب های هوا روی سطح خود تشکیل شده است. قدرت ضربه گیری در آن بسیار بالاست. نایلون حباب دار از یک نایلون صاف و لایه ای با حباب های هوا تشکیل شده است. این حباب های هوا هستند که  از کالا و لوازم محافظت می کنند و ضربه گیر مقاوم به حساب می آیند. به همین دلیل برای نگهداری و بسته بندی کالاهایی که خاصیت شکنندگی دارند به کار می رود. نایلون حباب دار یک ضربه گیر مناسب برای کاهش صدمات ناشی از اسباب کشی است.

مقاومت و محافظت

میزان مقاومت و محافظت نایلون حباب دار به اندازه حباب ها و تعداد لایه های آن وابسته است. برای لوازم کوچکتر و ظریف تر از نایلون هایی با حباب های کوچکتر استفاده می شود و برای لوازمی با ابعاد بزرگتر و شکستنی ها از نایلون هایی با حباب های بزرگ تر استفاده می گردد. پس اندازه ی حباب ارتباط مستقیمی با ابعاد لوازم و حساسیت آن وسیله دارد.

جنس نایلون

قسمت درونی نایلون حباب دار جنس لطیف و صافی دارد ولی قسمت بیرونی آن از حباب های هوا تشکیل شده است. حباب های این نوع نایلون سایزهای مختلفی می تواند داشته باشد. جنس این نوع پلاستیک از مواد پلی اتیلن  است و انواع مختلفی دارند.

از آنجا که بسیاری از لوازم خرده ریز و غیر ضروری را می توان در کارتن های مخصوص حمل بار گذاشت. پس در بسته بندی لوازم غیر ضروری و غیر حساس مشکلات چندانی وجود ندارد. لوازمی هستند که نه تنها در کارتن جا نمی شوند بلکه بسیار حساس و شکننده هستند برای بسته بندی آن ها باید روش دیگری به کار برد. برای این لوازم حساس می توان از سلفون، نایلون حباب دار، پلاستیک های ضخیم محافظ و … استفاده نمود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
آموزش اسباب کشی راحت قسمت پنجم

سلفون

سلفون ها گروهی دیگر از لوازم بسته بندی اند که کارایی بالایی دارند برای بسته بندی لوازمی مثل مبلمان و گاز و یخچال و … به کار می روند. سلفون ها قابلیت بازیافت دارند و مکمل وسایل بسته بندی مانند نایلون های حبابدار ند. چون فیکس شدن نایلون های حبابدار توسط سلفون یا چسب های پهن صورت می گیرد.

شکل و ساختار

از لحاظ شکل و ساختار نایلون حباب دار با دیگر نایلون ها متفاوت است. نایلون های حباب دار با داشتن حباب های زیاد در سطح خود تا حد زیادی جلوی فشار ناشی از ضربه را می گیرد و مانع از آسیب و خسارت کالا می شود. این نایلون دارای یک سطح بسیار نرم و صاف است که لایه ی بعدی آن با گاز های مخصوصی پر شده است و مانع آسیب رسیدن به محصول می شود. هیچ نایلونی به اندازه نایلون حباب دار مقاومت در برابر ضربه را نخواهد داشت.

تولید نایلون حباب دار

این نایلون ها در انواع مختلفی تولید می شوند. از نایلون ضربه گیر 3 لایه تا 6 لایه و …

با افزایش تعداد لایه ها نه تنها مقاومت آن بیشتر می شود بلکه نایلون نرم تر و انعطاف پذیر تر نیز می شود. اندازه حباب ها از 10 میلیمتر تا 20 میلیمتر متغیر است. استفاده از این نوع نایلون از برخورد فیزیکی و خراش سطحی روی محصول جلوگیری می کند و می توان به عنوان یک عایق مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در گلخانه ها استفاده کرد.

لفاف حبابدار پفکی نام دیگر نایلون حباب دار است که با داشتن شفافیت و استحکام بالا به خوبی از کالا در مقابل برخوردهای فیزیکی محافظت می کند و بسیار نرم است. این محصول را می توان به شکل برش خورده یا کیسه و پاکت، تولید کرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن زونکن و کیس جهت حمل مدارک سازمان

انواع نایلون حباب دار:

نایلون حباب دار معمولی یا دو بعدی

برای بسته بندی تمام کالاها از این نوع نایلون می توان استفاده نمود. مثلا برای بسته بندی ظروف شکستنی، تابلو، صندلی، میز شیشه ای، قطعات الکترونیکی، یدکی و … از این محصول می توان استفاده کرد.

نایلون حباب دار 3 بعدی

این نوع محصول بیشتر برای حفاظت از کالاهایی است که مکعب شکل اند. مثلا برای بسته بندی انواع لوازم برقی آشپزخانه مانند یخچال، گاز و لوازم خواب مثل تخت خواب و کمد و … به کار می رود.

نایلون دو لایه با حباب درشت برای محافظت از محصول یا کالای شکستنی به هنگام اسباب کشی استفاده می شود.

نایلون حباب دار

تصویر نایلون حبابدار از نزدیک

نایلون سه لایه با حباب های درشت:

چون از سه لایه ی نایلون تشکیل میشوند مقاومت بیشتری در مقابل ضربات احتمالی دارند و برای بسته بندی کالا ها با ابعاد بزرگ به کار می روند.

نایلون سه لایه با حباب های ریز:

از سه لایه نایلون تشکیل میشوند و لایه سوم این نایلون از ترکیدن حباب های سطح آن جلوگیری میکند پس مقاومت مناسبی درمقابل عوامل محیطی دارند.

قیمت این محصول با توجه به قیمت مواداولیه ی آن(پلی اتیلن) مشخص میشود. که قیمت گذاری آن برحسب کیلوگرم است.

کاربرد نایلون های حباب دار

برای بسته بندی تمامی محصولات چوبی دکوراسیون خانه مبل ها و صندلی ها و … به کار می رود.
بسته بندی انواع لوازم خانه
بسته بندی لوازم الکترونیکی
بسته بندی لوازم صنعتی
برای صنف های شیشه بری و تولیدات شیشه

برای سفارش ابعاد دلخواه از نایلون های حباب دار هیچ محدودیتی وجود ندارد. آنچه که مهم است میزان شکنندگی لوازم است اگر وزن و شکنندگی کالای بسته بندی زیاد است باید نایلون با حباب های بزرگتر را سفارش دهید. تا میزان قدرت ضربه گیری این نایلون بیشتر شود. اگر که وزن و شکنندگی کالای بسته بندی کم است نایلون با حباب های ریزتر را سفارش دهید. البته افرادی دوست دارند نایلون حباب دار با تعداد لایه های بیشتر سفارش دهند در این مورد نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شرکت های تولیدی به سلایق افراد اهمیت می گذارد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتون اسباب کشی 5 لایه چیست؟

کپسولهای حباب در این نوع نایلون ها قطر 10 الی 30 سانتیمتر دارند و ارتفاع آن ها 10 الی 12 سانتیمتر با عرض 10 الی 220 سانتی متر که برای بسته بندی و محافظت انواع کالاها به کار می روند. در همه ی صنایع و کارخانه ها که ایمنی بودن کالای خود اهمیت می دهند استفاده می شود.

پس از اینکه نایلون حباب دار اطراف اجسام حساس کاور شد باید چسب پهن زده شود تا این نایلون از هم باز نشود برخی بجای استفاده از چسب از سلفون برای فیکس کردن استفاده می کنند بهرحال ایجاد پوشش دوم موجب افزایش ایمنی کالا می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =