کارتون اسباب کشی 5 لایه چیست؟

DeliverCarton_picture

کارتون اسباب کشی یکی از وسایل مهم و ضروری در هنگام اسباب کشی است. امروزه به دلیل آنکه بسیاری از افراد به دلایل اجاره نشینی، محل کار و…. مجبورند سالیانه اسباب کشی داشته باشند باید با روش های اصولی بسته بندی وسایل آشنا باشند. در واقع در بسته بندی وسایل مهم ترین قسمت، کارتن اسباب کشی است. بسیاری از افراد در هنگام اسباب کشی با معضل پیدا کردن کارتون های مناسب اسباب کشی رو به رو هستند. اولین کاری که در هنگام اسباب کشی باید به آن توجه داشت این است که باید خیلی زود به فکر پیدا کردن کارتون مناسب بیافتید و آن را به لحظه های آخر نسپارید.

کارتون اسباب کشی باید اینقدر محکم باشد که توانایی حمل وسایل را داشته باشد. کارتن ها در اندازه ها و سایزهای مختلف در بازار وجود دارند. در هنگام اسباب کشی باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا هر کارتنی که در اختیار دارید مناسب حمل وسایل هست یا نه!؟

کارتون اسباب کشی از این نظر اهمیت دارد که علاوه بر کمک به حمل راحت وسایل، از آسیب وسایل نیز جلوگیری می کند. بنابراین کارتن اسباب کشی باید مقاومت و ضخامت خوبی داشته باشد. کارتون ها برای تقریبا همه ی وسایل به خصوص وسایل و ظروف شکستنی، کتابها و خورده چیزها بسیار کاربرد دارد. در واقع در هنگام جست و جوی کارتن باید به این سوال توجه کنید که چه کارتنی با چه ضخامت و چه ابعادی و برای چه وسایلی نیاز دارید؟

کارتون اسباب کشی

فروشگاه کارتون اسباب کشی در تهران

همانطور که قبلا گفتیم کارتن ها در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار موجود هستند اما باید کارتنی را انتخاب کنید که حمل آن راحت باشد و ضخامت و ابعاد مناسب با وسیله ای که میخواهید حمل کنید داشته باشد. در واقع منظور از سایز مناسب سایزی است که نه خیلی بزرگ باشد که غیر قابل حمل باشد و نه سایز کوچک که وسیله در آن جا نشود. مقاومت و استحکام کارتن هم اهمیت به سزایی دارد. کارتن اسباب کشی به خصوص برای حمل وسایل شکستنی باید مقاومت کافی داشته باشد و پاره نشود. بسیاری از مردم در هنگام اسباب کشی تمایل دارند که از کارتن های موجود در مغازه ها برای اسباب کشی استفاده کنند ولی باید این نکته را بدانند که این کارتن ها از نظر بهداشتی مناسب نیستند و استحکام کافی را ندارند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن خالی برای اسباب کشی

امروزه برای کارتن اسباب کشی استانداردهایی را از لحاظ جنس، ابعاد و استحکام تعیین کرده اند.‌ شرکت های بسیاری در زمینه تولید کارتن اسباب کشی مرغوب در حال فعالیت هستند و کارتون هایی با استانداردهای مناسب عرضه می کنند.

ویژگی کارتون اسباب کشی مناسب

  • بهتر است کارتون ها لایه های زیادی داشته باشند که از آسیب دیدن وسایل در هنگام برخورد به در و دیوار جلوگیری کنند. همچنین اگرچه باید لایه هایی زیادی داشته باشند ولی در عین حال باید سبک باشند‌ تا قابل حمل باشند.
  • یکی از معضلاتی که در حمل کارتن های اسباب کشی وجود دارد، سختی حمل کارتن هاست. یک کارتن مناسب باید جای دست در دو طرف داشته باشد که حمل و نقل آن آسان شود.
  • بهترین دستگیره برای جای دست روی کارتن ها دستگیره های پلاستیکی است که مقاومت کافی برای حمل کارتن داشته باشند.
  • یک کارتن مناسب باید برچسبی بر روی آن وجود داشته باشد که محل درج اطلاعات مربوط به وسایل درون باشد.

انواع مختلفی از کارتن ها برای حمل وسایل گوناگون وجود دارند.

Deliver_Cartoon02

  • کارتون اسباب کشی برای حمل کتاب که معلولا در بازار با سایز ۳۱×۳۳×۳۳ سانتی متر وجود دارد. از آن جا که حمل کتاب بسیار سنگین است، کارتن هایی با این سایز برای حمل کتاب و حتی سایر وسایلی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب است.
  • سایز دیگری از کارتن ها که در بازار است سایز ۳۲×۳۷×۴۶ است. این سایز برای وسایل شکستنی و دکوری و تزیینی مناسب است. این کارتن ها سنگین نیستند و هم چنین فضای مناسبی برای حمل وسایل دارند.
  • کارتون اسباب کشی سایز بزرگ مانند سایز ۴۶×۴۶×۶۰نیز وجود دارند. این سایزها برای وسایل آشپزخانه، لوازم برقی و لوازم کامپیوتری مناسب است.
  • کارتون های سایز بزرگتر نیز برای وسایلی مانند لباس و عروسک و وسایل حجیم وجود دارند که حمل انها را اسان تر می کنند.
  • کارتون های زونکن داری نیز هستند که برای حمل وسایل اداری ، پوشه و پرونده ها و مدارک به کار می روند.
  • کارتون هایی با نام کارتون های موزی وجود دارند که برای حمل وسایل شکستنی و کریستال و کتابها مناسب هستند.
  • کارتون های زیپ دار نیز برای حمل وسایل کوچک و خرده ریزها وجود دارد.
  • کارتون هایی برای حمل مواد غذایی وجود دارند که بهداشتی هستند.
این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن زونکن و کیس جهت حمل مدارک سازمان

کارتون های رگال دار برای حمل لباس استفاده می شوند.

Deliver_Cartoon03

کاربرد کارتون های اسباب کشی

  • بسته بندی کتاب
  • بسته بندی کفش
  • بسته بندی وسایل برقی
  • بسته بندی وسایل آشپزخانه
  • بسته بندی وسایل و ظروف شکستنی
  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی لوازم خواب
  • بسته بندی خورده ریزها

و …..

Deliver_Cartoon04

اگر نگران هستید که وسایل شما در هنگام حمل و نقل خیس شوند یا رطوبت بگیرند می توانید پلاستیک های بزرگ زباله را در ابتدا در کارتن اسباب کشی بکشید و سپس وسایل خود را در آن کارتن ها قرار دهید.

سعی کنید برای هر وسیله ای از کارتون مخصوص استفاده کنید تا وسایل شما آسیب نبیند و حمل بار راحتی داشته باشید.

قیمت کارتون ها با توجه به لایه های آنها، مقاومتشان و ابعاد متغیر هستند. می توانید برای اطلاع از قیمت کارتن های اسباب کشی به سایت های مختلف رجوع کنید.

نکته ای که در هنگام بسته بندی وسایل باید به ان توجه کنید این است که اگر قسمتی از کارتون خالی باشد آن را با روزنامه یا پارچه پر کنید و نگذارید که کارتن اسباب کشی فضای خالی داشته باشد زیرا باعث حرکت سایر وسایل موجود در کارتن و آسیب آنها می شود.

کلام آخر

برای اسباب کشی خود برنامه داشته باشید و سر فرصت کارها را به انجام برسانید. سعی کنید اصولی پیش بروید و از کارتن های مناسب حمل بار استفاده کنید. انواع مختلفی از کارتن اسباب کشی در ابعاد و ضخامت های مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارد که بهتر است از آنها به جای کارتون های معمولی استفاده کنید. می توانید از افرادی که حمل بار انجام می دهند برای بسته بندی و حمل وسایل خود استفاده کنید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
اهمیت کارتن و فروش کارتن

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتون اسباب کشی میتوانید از الوکارتن کمک بگیرید!

برای مشاهده مقاله مزایای سلفون چیست و چه کاربردی دارد روی لینک روبرو کلیک کنید . تعریف و کاربرد سلفون ها چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =