انواع لوازم بسته بندی چیست؟

لوازم بسته بندی

هدف از نگارش این محتوا ﺁشنایی با لوازم بسته بندی و اهمیت لوازم بسته بندی است. در واقع یکی از مهم ترین مسائل در زمان اسباب کشی و جا به جایی ها بسته بندی مناسب وسایل منزل است که با این نوع بسته بندی ها اسباب کشی راحت تر و با خطر کمتری انجام می گیرد. به طور کلی استفاده از لوازم بسته بندی برای اسباب کشی ها بیار مهم هستند و تاثیرگذار می باشند. چرا که با استفاده از این لوازم  می توان تمام وسایل منزل و یا ادارات و یا هر مکان دیگری را در کمترین زمان ممکن بسته بندی کرد.

در واقع استفاده از لوازم بسته بندی کمک می کند که در زمان اسباب کشی هیچ وسیله ای بدون بسته بندی نباشد. به عنوان مثال خرید کارت حمل کمک می کند که انواع وسایل اعم از لباس و کتاب و ظروف دکوری و شکستنی و لوازم برقی و … را بسته بندی کنید اما وسایلی مثل مبل به دلیل بزرگ بودن را نمی توان با این کارتن ها بسته بندی کرد. از این رو استفاده از لوازم بسته بندی دیگر مثل کاور زیپ دار به بسته بندی مبل ها کمک می کند.

این مساله سبب شد که امروزه شرکت ها علاوه بر تولید انواع کارتن حمل بار برای بسته بندی وسایل منزل انواع لوازم بسته بندی نیز را تولید کنند و در واقع برای هر اثاثیه ای لوازم بسته بندی مخصوص

به آن وجود داشته باشد. این لوازم سبب شدند که هیچ وسیله ای در منزل بدن بسته بندی نباشد. حال اگر تمایل دارید که با لوازم بسته بندی بیشتر ﺁشنا شوید و انواع لوازم بسته بندی را بشناسید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با لوازم بسته بندی

لوازم بسته بندی یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم برای بسته بندی وسایل در زمان اسباب کشی وسایل است. در واقع با این لوازم می توان انواع اثاثیه منزل مثل ظروف شکستنی، وسایل تزئینی، انواع لباس، مبلمان و انواع کمد و بوفه و تخت خواب را به راحتی بسته بندی و جابه جا کرد. از مهم ترین لوازم بسته بندی وسایل منزل می توان به انواع کارتن حمل بار، کارتن رگال دار برای بسته بندی لباس، انواع بابل رپ یا ضد ضربه ها، استرچ رپ یا سلفون و پلاستیک های حباب دار و چسب پهن و برچسب و لیبل و … اشاره نمود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
آموزش اسباب کشی راحت قسمت پنجم

استفاده از این لوازم سبب سهولت در بسته بندی وسایل و جا به جایی آن ها می شود. لذا علاوه بر تهیه کارتن حمل بار بهتر است که سایر لوازم بسته بندی مثل چسب پهن و لیبل و پلاستیک حبابدار و کاور زیپدار و … را تهیه کنید که این کار موجب می شود بتوان تمام اثاثیه منزل و ادارات را در سادگی کامل بسته بندی کرد و بدون آسیب دیدگی به مقصد رساند.

هر کدام از انواع لوازم بسته بندی متناسب با وسیله ای خاص است. به عنوان مثال نایلون ضربه‌گیر یا همان پلاستیک حباب ‌دار مناسب برای بسته بندی و حفاظت از اشیای شکستنی و سلفون یا استرج مناسب برای جلوگیری از ایجاد خط و خش یا نشستن گرد و خاک روی لباس ها و مبلمان است.

انواع لوازم بسته بندی

یک بسته بندی اصولی و امن، مهم ترین و ضروری ترین اقدام در زمان اسباب کشی منازل و ادارات است. حال چرا این موضوع انقدر حائز اهمیت می باشد. در واقع زمانی که شما یک وسیله نو را خریداری می کنید بدون هیچ استرسی آن را حمل و جابه جا می کنید و دلیل این کار این است که وسیله مورد نظر به صورت صحیح و اصولی بسته بندی شده است. لذا در زمان جابه جایی هیچ مشکلی به وجود نمی ﺁید. از این رو اسباب و اثاثیه شما نیز در زمان جابه جایی باید اصولی بسته بندی شوند.

دلیل این کار این است که بسته بندی اصولی مزایای زیادی دارد یکی از مهم ترین مزایایش این است که هزینه ها و خسارات اثاثیه ناشی از حمل و نقل را به صفر می رساند. همچنین هزینه اسباب کشی را کاهش می دهد. از شلوغی و گم شدن وسایل در حین جابه جایی جلوگیری می کند و کار چیدمان وسایل را راحت تر می کند. برای این که یک بسته بندی امن و اصولی داشته باشید باید از لوازم بسته بندی استفاده کنید. این لوازم  عبارتند از:

این مطلب هم جالب است بخوانید...
دلایل و مزایای استفاده از کارتن اسباب کشی

نایلون حباب دار ضربه گیر( بابل رپ): این وسیله تخصصی بسته بندی وسایل ترکیبی از نایلون و حباب های هوا است. در واقع دلیل استفاده از حباب های هوا در این کیسه ها این است که از ضربه دیدن اثاثیه داخل کیسه بابل رپ جلوگیری می کند و به نوعی ضربه گیر است. از این رو معمولا از این وسیله برای بسته بندی اثاثیه بزرگ منازل مثل یخچال و ماشین ظرفشویی و لباسشویی و گاز و تخت خواب و مبل و کمد و … استفاده می شود. این وسیله در نوع نایلون حباب دار گردویی و نخودی در بازار موجود می باشد.

تفاوت این دو نوع نایلون حباب دار در ضخامت و بزرگی حباب ها می باشد. در واقع مقاومت نایلون حباب دار گردویی بیشتر از نخودی است لذا پیشنهاد می شود اگر مسافت اسباب کشی شما طولانی است از این نوع نایلون استفاده نمایید.

کارتن حمل بار پنج لایه: کارتن های حمل بار مخصوص بسته بندی هستند که کارتن 5 لایه یکی از رایج ترین نوع کارتن ها برای اسباب کشی است. این کارتن ها دارای ابعاد و ضخامت و کیفیت متنوع هستند و از آنجایی که کارتن 5 لایه دارای ضخامت و کیفیت بالاتری است معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نوع کارتن حمل بار به دلیل ضربه گیر بودن و محافظت از اثاثیه در حین جابه جایی بسیار پرفروش است. در بین لایه های این کارتن فضای خالی وجود دارد که به صورت ضربه گیر عمل می نماید.

این کارتن های بسیار مقاوم دارای سه سایز کوچک و بزرگ و متوسط موجود در بازار است که شما بسته به نوع وسیله خود می توانید کارتن با سایز مناسب را انتخاب کنید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
همه چیز در مورد کارتن 5 لایه که باید بدانیم!

سلفون(مخصوص بسته بندی اسباب کشی): این وسیله نوعی لوازم بسته بندی است که به منظور حفاظت وسایل و اثاثیه در برابر گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرد که این کار سبب می شود لوازم در حین اسباب کشی تمیز باقی بمانند. از دیگر کاربردهای این وسیله فیکس کردن بابل رپ پیچیده شده دو لوازم منزل است. لازم به ذکر است بدانید این نوع سلفون ها با سایر سلفون های معمولی که مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است و مخصوص بسته بندی اثاثیه می باشد. از نمونه کاربردهای این وسیله می توان به بسته بندی مبل ها اشاره کرد.

کارتن رگال دار: این نوع کارتن حمل بار مخصوص بسته بندی و جابه جایی انواع لباس ها و از لوازم بسته بندی می باشد. این کارتن ها دارای آویزهایی هستند و به مانند یک کمد کوچک عمل می کند. با استفاده از این کارتن ها می توانید مانند کمد لباس های خود را آویزان کنید و از چین و چروک خوردنشان در حین اسباب کشی جلوگیری کنید.

ساک بسته بندی: این وسیله برای بسته بندی اثاثیه هایی مثل پتو و بالش در زمان اسباب کشی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اگر لباس هایی دارید که لازم به کارتن رگال دار ندارند را هم می توانید با این وسیله بسته بندی جابه جا کنید.

تسمه بسته بندی اثاثیه منزل: این نوع تسمه ها از مقاومت و کشش بسیار بالایی برخوردار هستند و از این رو از این وسایل برای بسته بندی و فیکس و محکم کردن وسایل منزل در زمان اسباب کشی استفاده می کنند. برای استفاده از این وسیله از دستگاه تسمه کش استفاده می شود. بسته بندی وسایل با تسمه سبب می شود که از در رفتن کارتن جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =