سلفون چیست و چه کاربردی دارد ؟

خرید سلفون

0 تا 100 معرفی سلفون

سلفون یکی از لوازمی است که در بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده واقع می شود و پر کاربرد است این محصول از زمان های قدیم وجود داشته و همه ما مواد غذایی را به صورتی بسته بندی می کنیم که آلوده به میکروب و یا حشرات نشود تا آن مواد غذایی بتواند مدت بیشتری دوام بیاورد.

 ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با محصول سلفون و موارد کاربرد آن آشنا کنیم. تمام هدف ما از گرد آوری این مطالب این است که سطح اطلاعات شما را بالا ببریم پس مطالب را با دقت مطالعه نمایید.

اگر دقت کنید متوجه می شوید که در مراسم های ختم و یا عزاداری بر روی خرما، حلوا، میوه و …. سلفون می کشند به نظر شما دلیل این کار چیست؟ چرا از سلفون برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می کنیم؟ آیا برای بسته بندی مواد غذایی باید حتما از آن استفاده شود؟ ما در این مقاله قصد داریم که به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

استفاده از سلفون بر روی مواد غذایی و یا مواردی که در قسمت بالا ذکر شد مثل حلوا ، خرما ، میوه و …. به این دلیل است که مواد غذایی را در مقابل نور خورشید ، گرد و غبار ، میکروب و… حفظ نماییم.

نور مستقیم خورشید بر روی مواد غذایی باعث فاسد شدن آن می شود و همچنین گرد و غبار و حشرات و باکتری های موجود در هوا باعث می شوند که مواد غذایی را آلوده نمایند. پس بهترین راه برای سالم نگه داشتن مواد غذایی این است که از سلفون استفاده نماییم.

سلفون

برای اینکه لوازم بسته بندی را با قیمتی بسیار مناسب و هم چنین با کیفیت تهیه نمایید، می توانید ار فروشگاه اینترنتی کارتن بار خریداری نمایید. شرکت کارتن بار با سابقه ی کاری بسیار زیاد در این زمینه فعالیت دارد.

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایزهای مختلف  کلیک کنید !

 انواع سلفون

در زمان های قدیم برای اینکه مواد دارویی ، غذایی و یا کشاورزی را بسته بندی نمایند از سلفون استفاده می کردند و هم چنین سلفون برای اینکه بهداشت مواد غذایی و …. را حفظ می نماید دارای اهمیت می باشد. با این وجود سلفون جایگاه بسیار ویژه در قسمت بسته بندی برای خود حفظ نموده است. سلفون را می توان در سه گروه جداگانه تقسیم نمود. این سه گروه عبارت اند از : سلفون صدفی، سلفون شفاف ، سلفون متالایز و سلفون نایلون که کاربرد هر یک از این سلفون ها متفاوت است.

سلفون متالایز

آیا تا به حال به بسته بندی چیپس و پفک دقت کرده اید؟ برای اینکه چیپس و پفک در معرض آفتاب قرار نگیرند و فاسد نشوند از سلفون متالایز در بسته بندی آن استفاده نموده اند. آلومینیومی که در سلفون متالایز وجود دارد باعث می شود که مواد غذایی داخل بسته را از فاسد شدن حفظ نماید. سلفون متالایز برای بسته‌بندی برخی از تنقلات مانند چیپس، پفک و… استفاده می‌شود و چون در ترکیبات خود مقداری آلومینیوم دارد، محافظی در برابر نور خورشید است.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
5 نکته مهم درباره کارتن نو و استفاده‌های آن

سلفون صدفی

یک سری از مواد غذایی برای آن فاسد نشوند و سالم بمانند نیازمند به سرما می باشند به همین دلیل آن ها را در سردخانه ها نگهداری می کنند اما اول این دسته از مواد غذایی را با استفاده از سلفون صدفی بسته بندی نموده و در مرحله ی بعد آن را در داخل سردخانه قرار می دهند. سلفون‌های صدفی برای بسته‌بندی مواد غذایی که باید در سردخانه نگه‌داری شوند، استفاده می‌شود. مانند انواع گوشت، مرغ، سوسیس و کالباس و…

سلفون شفاف

یک سری از مواد غذایی هستند که هر چقدر هم در معرض نور خورشید قرار بگیرند فاسد نمی شوند. برای مثال ماکارونی اگر بسته بندی شده باشد و در مقابل نور خورشید قرار بگیرد به هیچ عنوان فاسد نمی شود و با خیال راحت می توانید از آن استفاده نمایید. به همین دلیل برای این دسته از مواد غذایی از سلفون شفاف استفاده می شود. محصولاتی که با این نوع از سلفون بسته بندی شده است را شما می توانید به راحتی مشاهده نمایید و یکی از ویژگی های این مدل این است که ظاهر آن شفاف و شما میتوانید به راحتی از محصول دیدن کنید. سلفون شفاف نیز برای بسته‌بندی مواد غذایی که در مقابل نور خورشید فاسد نمی‌شوند، استفاده می‌شود. مانند ماکارونی، حبوبات و…

سلفون نایلون یا محافظ

نوع دیگری از آنها وجود دارد که در سطح بازار  و هم چنین در فروشگاه اینترنتی کارتن بار به فروش می رسد و شما می توانید از آن در بسته بندی مواد غذایی استفاده نمایید. آیا تا به حال به داخل جعبه ی خوراکی های خشک نظیر انجیر ، کشمش ، میوه های خشک و …. دقت کرده اید؟ اگر به بسته بندی آن توجه کرده باشی می بینید که با استفاده از پلاستیکی شفاف و هم چنین با قابلیت کشسانی آن ها را بسته بندی نموده اند. به این مدل ، سلفون نایلون یا محافظ می گویند.

موارد استفاده از این نوع سلفون به این دلیل است که رطوبت به مواد غذایی خشک نفوذ نکند ، گرد و غبار جذب نکند و هم چنین تازه باقی بماند. این نوع سلفون علاوه بر اینکه با آن مواد غذایی را بسته بندی می کنند ، بلکه در بسته بندی کردن پوشاک، مبلمان و…. مورد استفاده قرار می گیرد. سلفون‌های محافظ کاملا شفاف بوده و خاصیت کشسانی دارند. این نوع سلفون‌ها با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که باید متناسب با نیاز خود، ضخامت مناسب را انتخاب کنیم. از این محصول برای بسته‌بندی مواد غذایی، به عنوان رومیزی، روکش مبلمان، پوشش لباس و… استفاده می‌شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نکات و تجهیزات بسته بندی با کارتن اسباب کشی 5 لایه

سلفون حرارتی

سلفون‌های حرارتی که با حرارت جمع می‌شوند و برای بسته‌بندی پک‌های آب‌ معدنی، نوشابه و… استفاده می‌شوند. این نوع سلفون‌ها کاملا محکم و ضخیم هستند.

ما در این مقاله قصد داریم به توضیح بیشتر در رابطه با سلفون محافظ بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

موارد استفاده از سلفون

نایلون ، نایلکس و هم چنین سلفون محافظ با هم تفاوت دارند و تفاوت آن ها در مواد تشکیل دهنده ی آن ها می باشد. سلفون نایلون تشکیل شده از موادی به نام پلی پروپیلن یا به عبارتی پ پ می باشد. این سلفون خاصیت کش سانی و هم چنین چسبندگی دارد و باعث می شود که در هنگام بسته بندی مواد غذایی و یا …. خوب فیکس شود.

اگر تا به حال به مبلمان فروشی رفته باشید خواهید دید که با استفاده از مبل ها را بسته بندی کرده اند. به نظر شما دلیل این کار چیست؟ چرا باید با سلفون بسته بندی نمایند؟ بسته بندی مبل ها باعث می شود تا آسیبی به پارچه ی مبل وارد نشود تا محصول بدون هیچ خسارت وارد شده ای به مشتری تحویل داده شود. علاوه بر مواردی که در این قسمت توضیح داده شد، سلفون در زمینه های دیگری نیز کاربرد دارد.

کاربرد دیگر آن این است که به صورت رومیزی در رستوران ها ، بعضی از تالار ها و یا حتی در منازل هم مورد استفاده قرار می گیرد. جنس سلفون های رومیزی به نسبت سلفون هایی که در بسته بندی مواد غذایی و حبوبات استفاده می شود ، ضخیم تر است. در بسته بندی مواد صنعتی نیز از سلفون استفاده می شود که این مدل همانند مورد قبل ضخیم می باشد.

ضخامت آنها ها بستگی به نوع استفاده ی ما دارد معمولا در بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات ، حلوا ، خرما و… از سلفونی استفاده می شود که نازک و دارای ضخامت بسیار کمی می باشد.

ویژگی های سلفون خوب

قبل از خرید  محافظ باید ویژگی های آن را به خاطر بسپارید تا در هنگام خرید بتوانید اصل و یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. این ویژگی ها عبارت اند از:

  1. نرم و لطیف و لخت بودن آن
  2. انعطاف پذیری بسیار بالا
  3. میزان چسبندگی آن که باعث می شود هوا به داخل وارد نشود.
  4. شفافیت بسیار زیاد
  5. خاصیت کش سانی به اندازه

سلفون ها در اندازه های مختلفی به فروش می رسند. عرض این مدل از سلفون 30 ای 40 سانتی متر می باشد و ضخامت آن 8 تا 14 میکرون است.

رول های سلفون از اندازه ی 2 متری شروع می شود و اندازه های دیگر آن 5 ،8 ، 10 ،12 و به بالا است. نکته ی دیگری که لازم به ذکر است این است که قیمت رول ها با توجه با اندازه های آن محاسبه می شود. البته مغازه هایی هستند که در ازای هر متری از رول  مبلغی دو برابر آن را به فروش می گذارند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن زونکن و کیس جهت حمل مدارک سازمان

همان طور که می دانید امروزه در سطح بازار جنس های چینی بسیار زیادی به فروش می رسد. چرا باید محصولات وارداتی را خریداری نماییم در حالی که نمیدانیم مواد تشکیل دهنده ی آن ها چیست و علاوه بر این ها از کیفیت پایین و هم چنین قیمت بالای بر خوردارند؟  برای اینکه بتوانید سلفونی تهیه نمایید که با کیفیت باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه اینترنتی کارتن بار خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی کارتن بار سالیان سال است که در این زمینه فعالیت دارد و محصولاتی با کیفیت و هم چنین با قیمت مناسب به مردم ارائه می دهد. در سایت کارتن بار شما می توانید محصولات مورد نظر خود را در تصاویری با کیفیت مشاهده نمایید و در صورت تمایل می توانید به ثبت سفارش بپردازید. شرکت کارتن بار این اطمینان را به شما می دهد که تمامی محصولاتی که از این فروشگاه اینترنتی خریداری می نمایید دارای آرم استاندارد می باشد.

فروشگاه های اینترنتی دیگری همانند کارتن بار در فضای مجازی وجود دارد اما شرکت کارتن بار جز با سابقه ترین ها به حساب می آید و بی دلیل نیست که مشتریان زیادی را به خود جذب نموده است. شما می توانید در خانه با خیالی راحت و آسوده از سلفون های موجود در فروشگاه اینترنتی کارتن بار دیدن نمایید و آن ها را سفارش دهید. نکته ی دیگری که لازم به ذکر است این است که محصولات شما در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید و از بابت آن نگرانی نداشته باشید.

سخن پایانی

سلفون از سالیان دور به عنوان یک روکش محافظ، برای بسته‌بندی مواد غذایی و برخی از وسایل استفاده می‌شد و امروزه به یک وسیله بسیار کاربردی تبدیل شده است. این محصول، یک لایه شفاف و مقاوم است که مواد غذایی را از نور مستقیم خورشید، گرد و غبار، آلودگی و… محافظت کرده و به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند.
در هنگام خرید سلفون باید به مواردی چون: لطافت، میزان چسبندگی، میزان انعطاف‌پذیری و کشسانی، شفافیت و قیمت توجه کرد. شرکت‌های متعددی انواع و اقسام این محصول را تولید می‌کنند که از میان آن‌ها شرکت کارتن‌بار با نیم‌قرن تجربه جزو با سابقه‌ترین‌هاست. کارتن‌بار این محصول را از مواد درجه یک تولید می‌کند و با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، در کمتر از دو ساعت، در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مهم‌ترین تفاوت سلفون با سایر پلاستیک‌ها، عدم تخریب محیط زیست است. این محصول در طبیعت بین ۱۰ روز تا ۲ ماه تجزیه شده و به کود تبدیل می‌شود.

برای مشاهده مقاله مزایای کارتن خالی چیست روی لینک روبرو کلیک کنید . مزایای کارتن خالی چیست؟

دانلود نسخه PDF این مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =