ویژگی یک چسب پهن خوب چیست؟


موضوع این محتوای ما به چسب پهن اختصاص یافته است. چسب پهن نوعی چسب نواری است که از انواع چسب های فشاری حساس پوشش داده شده است که چسب های پهن نیز دارای انواع مختلفی هستند. از انواع چسب پهن می توان به چسب کاغذی و پلاستیکی و پارچه ای و فویل های فلزی اشاره نمود و دلیل این تنوع این است که مواد خاص چسبنده بر روی نوارهایی با جنس های مختلف پوشش داده شده اند. انواع چسب پهن به گونه ای است که برای چسباندن روی اشیا نیازی به حرارت دادن ندارند و با کمی فشار بر روی محل مورد نظر چسبانده می شود.

همچنین انواع چسب پهن در اندازه و ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. این چسب ها کاربردهای مختلفی دارند که یکی از عمده ترین کاربردهای چسب پهن برای بسته بندی کارتن اسباب کشی است. به دلیل این کاربرد معمولا به چسب پهن چسب کارتن نیز می گویند. همچنین این نوع چسب ویژگی های خاص خود را دارد که از مهم ترین ویژگی های چسب پهن چسبندگی فوق العاده بالای آن ها است. حال اگر تمایل دارید که اطلاعات خود را در زمینه انواع چسب پهن و ویژگی های چسب پهن و کاربردهای چسب پهن افزایش دهید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نوار چسب پهن چیست؟

یکی از مهم ترین ابزارآلات لوازم تحریر و اداران نوار چسب پهن می باشد که انواع مختلفی دارد. شکل ساختاری این گونه چسب ها به این صورت است که لایه ای از مواد چسبنده روی نوارهایی با جنس های مختلف مثل کاغذ و فیلم و پلاستیک و فویل و یا فلزی و پارچه پوشش داده می شود.

همان طور که اشاره نمودیم این چسب ها کاربردهای متنوعی دارند. که یکی از این کاربردها بسته بندی کارتن ها می باشد. در واقع استفاده از این نوع چسب حمل و نقل هر نوع وسیله ای را آسان نمود. لذا داشتن یک چسب پهن که از دوام و قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است می تواند خیال افراد را در خصوص حمل و نقل بدون خطر وسایل راحت کند. چرا که استفاده از این نوع چسب تضمین می کند که در زمان حمل و نقل هیچ نوع وسیله ای از کارتن ها و بسته بندی ها بیرون نمی ریزد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در جنوب تهران به همراه قیمت

ویژگی مهم یک چسب پهن خوب!

همان طور که می دانید چسب نواری پهن کاربردهای مختلفی دارند و دلیل این تنوع کاربرد ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن ها است. از مهم ترین ویژگی های این نوع چسب قدرت چسبندگی بسیار بالا و همچنین دوام و استحکام در برابر کشیدگی زیاد است که بسیار دیر پاره می شود. از دیگر مهم ترین مزایا و ویژگی های چسب پهن قیمت بسیار مقرون به صرفه آن است که سبب شده تمام اقشار جامعه قدرت خرید این محصول را داشته باشد.

کاربردهای چسب پهن کجاست؟

امروزه چسب ها یکی از پرکاربردترین وسایل و ابزارها در زندگی افراد هستند و هر کدام از این چسب ها بسته به نوع کاربردی که دارند انواع خاص را دارند. در واقع نقش اصلی هر نوع چسبی چسباندن و متصل کردن اجزای تشکیل دهنده یک شی است. چسب نواری پهن از انواع چب ها است که امروزه بسیار پرکاربرد است. کاربرد این نوع چسب زمانی احساس می شود که وقتی تمام کارتن ها با ابعاد مختلف را جمع آوری کردید و برای بسته بندی آن ها نیازمند چسب هستید. در این مواقع کاربرد چسب نواری پهن مشخص می شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید این نوع چسب ها باید به آن دقت داشته باشید قدرت چسبندگی و دوام بالای آن ها است. چرا که در زمان بسته بندی کارتن ها نمی دانید که این چسب ها قرار است چه فشاری را تحمل کنند. معمولا چسب های پهن در تمام وسایل و تجهیزاتی که قابلیت  و پذیرای چسبندگی را دارند اثر می کند و با کیفیت و قدرت چسبندگی بسیار قوی که دارد سبب پوشش دهی تجهیزات می شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتون اسباب کشی 5 لایه چیست؟

این چسب ها بسیار پرفروش هستند و به دلیل اینکه شرکت های زیادی در این عرصه مشغول به فعالیت هستند و در واقع رقابت در فروش این محصول بسیار زیاد است برخی از شرکت ها امتیازاتی را برای خریداران در نظر گرفته اند. مثلا برخی از شرکت ها به هنگام فروش این چسب ها جاچسبی رایگان هم به مشتریان اهدا می کند. در واقع داشتن چسب پهن به همراه جا چسبی سبب می شود که سرعت عمل کار کردن به هنگام بسته بندی افزایش یابد. چرا که برای قطع کردن و تکه تکه کردن آن دیگر نیازی به قیچی یا دندان نیست.

کاربردهای چسب پهن بسیار زیاد و متنوع می باشد و به دلیل مزایایی که دارد مثل حالت فشاری و کششی سبب شده که از این نوار چسب ها در ابعاد بزرگ نیز استفاده شود. همچنین از این چسب در انواع بسته بندی ها استفاده می شود. به دلیل اینکه این چسب ها از جنس ها و مواد خاصی ساخته شده اند لذا در زمان چسبیدن نیازی به گرما و حرارت ندارند.

انواع چسب پهن

در واقع انواع چسب پهن با توجه به کاربردهای متنوع آن مختلف می شود. به این صورت که برخی از انواع چسب های نواری پهن حالت فشاری و حساس دارند به این صورت که در زمان استفاده نیاز به کمی فشار دارند و از این رو به این چسب ها چسب های فشاری حساس می گویند. برخی از چسب های پهن هستند که در زمان استفاده نیاز به کمی آب دارند و خاصیت چسبندگی این نوع چسب ها به مقداری آب نیاز دارد از این رو به این چسب ها چسب فعال شونده توسط آب می گویند.

برخی از این چسب ها حساس به حرارت و گرما هستند یعنی خاصیت چسبندگی این چسب ها در گرو کمی گرما و حرارت است و با دادن حرارت خاصیت چسبندگی پیدا می کنند. این نوع چسب ها با نام چسب دیوار خشک شناخته می شوند که بسیار پرطرفدار هستند. علاوه بر تنوع مواد، انواع چسب پهن در رنگ و اندازه های مختلف نیز متفاوت است. لذا شما می توانید این چسب ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف و دلخواه در بازار تهیه کنید. در کل می توان گفت که انواع چسب پهن عبارتند از:

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن مناسب اسباب کشی چه خصوصیاتی دارد؟

چسب های کریستال، چسب پهن شفاف، چسب های پهن دو طرفه، چسب نواری پهن شیشه ای، چسب نواری کاغذی، چسب نواری های پهن آلومینیومی، چسب نواری های ادارات و تحریر و …

همچنین این نوع چسب ها دارای تنوع رنگی نیز هستند که چسب های پهن آبی، قرمز، زرد، مشکی، سفید، بنفش و نارنجی از انواع آن میباشد.

مشخصات چسب پهن

چسب های پهن بنا به نوع و اندازه ای که دارند کاربردهای مختلفی دارند که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. چسب های پهن 5 سانتیمتر مناسب بسته بندی کارتن ها است. این نوع چسب پهن از سایر انواع چسب پهن پرفروش تر می باشد. چرا که چه در منازل و چه ادارات و شرکت ها برای پلمپ و بسته بندی محصولات و کالاهای خود از این نوع چسب استفاده می کنند. معمولا جنس این نوع چسب، پلاستیکی است. از مزایای این چسب ها این است که دارای متراژهای مختلفی هستند. همچنین این نوع چسب ها ضدرطوبت می باشند. برخی از نوار چسب های پهن نیز هستند که دارای عرض 30 سانتیمتر و طول 90 یارد هستند.

از دیگر قابلیت های این نوع چسب ها این است که قابلیت چاپ دارند یعنی می توانید تصویر مورد نظر خود را روی این چسب ها چاپ کنید. این مساله سبب می شود که در بسته بندی شرکت های مختلف بتوان از این چسب ها استفاده نمود.

برای مراقبت کردن از این نوع چسب ها بهتر است که آن ها را در دمای مناسب نگه دارید و از این رو حتی الامکان  ﺁن ها را دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگه دارید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =