کارتن زونکن و کیس جهت حمل مدارک سازمان

زونکن های اداری

کارتن زونکن و کیس جهت حمل مدارک سازمان:

جهت بسته بندی و حمل و نقل پوشه های اداری و داده های مهم سازمان ها از این نوع کارتن استفاده می شود. هر نوع کارتنی نمی تواند جایگزین کارتن زونکن و کیس شود، زیرا وقتی حجم ورقه های کاغذی زیاد می شود از لحاظ وزنی بسیار سنگین و غیر قابل حمل می شوند این نوع کارتن ها طوری تجهیز یافته اند که تحمل وزن سنگین را دارند. بسیاری از تولیدی های کارتن، مقدار تحمل هر کارتن زونکن و کیس را از ابتدا مشخص می کنند. توان و تحمل هر جعبه ی کارتنی متفاوت است برای کتاب و حجم عظیمی از کاغذ باید از کارتن های مخصوصی چون کارتن زونکن و کیس استفاده کرد.

 اهمیت کارتن زونکن و کیس زمانی مشخص می شود که کاغذهای محرمانه شما در اثر جابجایی غیر ایمن گم، پاره یا خراب شوند. اگر از کارتن های مخصوص جهت حمل استفاده نشود آن گاه احتمال هر نوع آسیبی به مدارک و اسناد شما ممکن است. برای حمل زونکن و کیس های اداری بهتر است از کارتن زونکن و کیس مناسب با وزن و تعداد آن ها استفاده گردد تا احتمال خسارت و آسیب به مدارک مهم به صفر برسد. هر کارتن زونکن و کیس برای تعداد زونکن و کیس های مشخصی تعریف شده است. پس در هنگام خرید و بسته بندی مدارک حتما به این نکته دقت کنید. اگر بسته بندی سنگین یا بار اضافی را برای کارتن زونکن و کیس در نظر بگیرید احتمال آسیب به مدارک زیاد است.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزیت های استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی

کیس های اداری، دارای داده ها و اطلاعات ضروری و مهمی اند پس باید با دقت در کارتن های مخصوص خود بارگیری شوند. بین وزن کیس و تحمل کارتن بسته بندی آن باید تعادل باشد. در این صورت است که یک حمل بی خطر صورت می پذیرد. هر گونه خسارت به کیس نه تنها موجب حذف داده های اساسی سازمان یا شرکت می شود بلکه هزینه های سنگینی نیز در بر خواهد داشت.

وقتی داده ها حذف شوند هیچ جایگزینی نخواهند داشت و سازمان دچار بی نظمی می شود که قابل جبران نیست. پس در اینجاست که می فهمیم برای جابجایی و اسباب کشی در سازمان ها و ادارات حتما باید ابتدا کارتن زونکن و کیس مناسب را آماده کنیم سپس با توجه به ظرفیت هر کارتن تعداد مشخص کیس و زونکن را درون آن ها قرار دهیم. جعبه ای که برای حمل زونکن در نظر دارید اگر برای 10 عدد زونکن مناسب است حتما 10 عدد زونکن را در آن جای دهید. در غیر این صورت امکان آسیب به زونکن ها می رود. کم شدن تعداد زونکن ها نیز موجب باز شدن آن ها می شود و ممکن است در این میان کاغذی گم یا جابجا شود. زیاد شدن تعداد زونکن ها در کارتن نیز ممکن است وزن کارتن بسته بندی زونکن را زیاد کند و کارتن زونکن آسیب ببیند در نتیجه مدارک داخل آن نیز خراب یا گم شود.

کارتن زونکن و کیس

کارتن زونکن و کیس محکم و مناسب:

کارتن زونکن و کیس که ضخامت آن زیاد باشد قطعا محکم و مناسب این کار خواهد بود. این نوع کارتن مستحکم است چون باید قادر به نگهداری وزن بالا باشد. کارتن زونکن و کیس محکم از پاره شدن بر اثر سنگینی جلوگیری می کند و لوازم داخل آن صحیح و سالم جابجا می شوند. بعد از جا دادن مدارک و کیس درون کارتن زونکن و کیس، حتما از چسب های محکم با قدرت چسبندگی بالا برای بسته بندی استفاده کنید تا ایمنی صد در صد در حمل کارتن زونکن و کیس رعایت گردد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن حمل بار چیست؟

جلوگیری از آسیب به کارتن زونکن و کیس:

جهت ایجاد مقاومت بیشتر در کارتن زونکن و کیس می توانید از ضربه گیر هایی درون جعبه های کارتنی استفاده کنید. این ضربه گیر ها باید بسیار سبک باشند تا مجبور به جابجایی وزن اضافی نباشیم. پس از قرار دادن لوازم درون کارتن زونکن و کیس جهت بستن از چسب پهن و محکم کمک بگیرید تا از آسیب رسیدن به کارتن ها جلوگیری شود.

از قرار دادن تعداد زیاد زونکن درون جعبه های مخصوص زونکن جلوگیری کنید. زیرا کارتن زونکن توان حمل بیشتر از ظرفیت خود را ندارد و با رعایت نکردن این امر ضرر زیادی به خود خواهید زد.

اگر پس از جا دادن زونکن ها یا کیس ها فضای خالی مشاهده کردید این فضا ها را با لوازم دیگر به هیچ وجه پر نکنید چون ممکن است همین خرده ریز ها به کارتن زونکن و کیس آسیب وارد کند و هر آسیبی به کارتن مساوی با آسیب به مدارک و داده هاست.

حتما از چسب نواری پهن با قدرت چسبندگی بالا برای بسته بندی استفاده کنید.

برای یک حمل و نقل آسوده ی سازمان یا اداره کارتن زونکن و کیس می تواند بسیار کارآمد باشد پس با رعایت اصولی که در بالا ذکر شد یک حمل ونقل بی دردسری خواهید داشت و مطمئن باشید که وسایل و مدارک اداری شما سالم به مقصد می رسد.

انواع کارتن زونکن:

شرکت های بایگانی اسناد و مدارک همیشه در مورد ابعاد کارتن های زونکن سوالاتی دارند. از آنجا که ابعاد کارتن ها تاثیر زیادی در مقدار هزینه ی این شرکت ها دارد پاسخ دادن به این سوالات اهمیت دارد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
دلایل و مزایای استفاده از کارتن اسباب کشی

کارتن های زونکن ابعاد مختلفی دارند. در کل سه نوع جعبه ی استاندارد وجود دارد که برای ذخیره یا جابجایی زونکن استفاده می شوند.

کارتن زونکن مناسب نامه های اداری: که تقریبا اندازه ی یک بسته کاغذ A4 می باشند و غالبا در ادارات از این ابعاد کارتن ها استفاده می شود. برای نگهداری اسناد به مدت طولانی نیز از این نوع کارتن ها استفاده می کنند.

کارتن زونکن 5 لایه: این نوع کارتن های زونکن دارای قدرت تحمل وزنی بالا و استحکام زیاد هستند به علاوه مونتاژ سریع و راحتی نیز دارند. کارتن های 5 لایه دستگیره های مقاومی دارند که حمل آن را راحت تر می کند. در این کارتن ها 7 عدد زونکن به راحتی جا میگیرد.

کارتن های مخصوص بایگانی زونکن ها: این نوع کارتن  ها بیشتر در قسمت بایگانی اداره ها به کار می روند. ابعاد آن بزرگ تر است و 10 عدد زونکن را در خود جای می دهد. این کارتن برای ذخیره ی اسناد حقوقی مناسب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =