کارتن خالی برای اسباب کشی

کارتن خالی برای اسباب کشی

کارتن خالی برای اسباب کشی:

قبل از جابجایی هر منزل ابتدا باید کارتن خالی برای اسباب کشی را آماده داشته باشید. تا با نظم و ترتیب لوازم ضروری داخل آن قرار بگیرند. یک بسته بندی حرفه ای موجب می شود که وسایل کاملا سالم به مقصد برسند. کارتن خالی برای اسباب کشی باید نو باشد کارتن های تازه چون از چند لایه درست می شوند و دارای فضاهای خالی بین لایه ها هستند، حالت ضربه گیری دارند. بعد از اولین مصرف کارتن خالی و نو محفظه های خالی فشرده می شوند و پس از تحمل فشار در مسیر، خاصیت ضد ضربه گیر بودن خود را از دست می دهد. به این خاطر در استفاده ی بعدی سلامت لوازم به خطر خواهد افتاد. کارتن دسته دوم برای بسته بندی و حمل لوازم حساس و شکستنی مناسب نیست. می توانید برای بسته بندی لوازم غیر ضروری از کارتن های دسته دوم استفاده کنید.

کارتن حمل بار

برای بسته بندی لوازم ضروری و شکستنی یا حساس از کارتن خالی اسباب کشی مخصوص که 5 لایه هستند استفاده کنید. در این صورت جابجایی لوازم حساس با اطمینان و خاطری آسوده صورت می پذیرد. هر چند نحوه ی بسته بندی و حمل و نقل نیز در این امر تاثیر زیادی دارد.

چرا باید هنگام اسباب کشی کارتن خالی بخریم؟

در نگاه اول خرید کارتن خالی برای اسباب کشی شاید به نظر هزینه ی اضافی بیاید اما با کمی تفکر به این نتیجه می رسید که یک اسباب کشی بی نظم چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. ممکن است لوازم شکستنی گران قیمت شما بشکند، کتاب های نفیستان پاره، خراب و خیس شوند. تابلو های زیبای شما بشکند و مسائل زیادی از این قبیل رخ دهد. همه ی وسایل خانه از جمله لوازم شخصی باید یک بسته بندی حرفه ای داشته باشند تا خراب نشوند. شکستنی ها اگر درست بسته بندی نشوند با کوچکترین ضربه میشکنند. یک یا چند کارتن خالی کوچک هم داشته باشید تا خرده ریزها را درون آن بگذارید. چون حجم اسباب کشی بالاست باید حواستان به خرده ریزها باشد در غیر این صورت ممکن است آن ها گم شوند یا خراب شوند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
سلفون در بسته بندی هاچه نقشی دارد؟

لوازم جانبی کامپیوتر ( مثل کیس و موس و… )، جارو برقی، اتو و… در اثر برخورد ممکن است از کار بیفتند یا اینکه خش دار شوند. پس قطعا بهتر است چندین کارتن خالی برای اسباب کشی سفارش دهید و خود را از تمامی این مخاطرات دور کنید. حتی پس از انتقال نیز چیدمان لوازم منزل شما راحت تر انجام میشود.

کارتن خالی برای اسباب کشی کارتونی مقاوم با ابعادی مناسب و دلخواه است که جهت قرار دادن لوازم و بسته بندی آن استفاده می شود. با خرید کارتن خالی برای اسباب کشی نه تنها لوازم خود را از خطرات ناشی از برخورد به در و دیوار ایمن نگه می دارید بلکه عملیات حمل و نقل نیز برای شما کاملا راحت می شود.

کارتن خالی برای اسباب کشی از لحاظ اندازه باید مناسب باشد نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک. این کارتن ها در ابعاد معین تولید میشوند و به طور استاندارد برای قرار دادن لوازم خانگی و اداری طراحی شده اند.

انواع کارتن خالی اسباب کشی:

  • کارتن های 3 لایه از سه لایه ی محکم و نسبتا ضخیم درست می شوند. لایه ی میانی شیاردار است و به علت وجود شیار دارای فضاهای خالی اند که این فضاهای خالی به سالم نگهداشتن لوازم درون کارتن کمک شایانی می کند. این نوع کارتن 3 لایه برای بسته بندی لوازم تا وزن حدودا 18 کیلو گرم مناسب است. با قرار دادن وسایل بیشتر از وزن 18 کیلوگرم امکان پاره شدن کارتن زیاد است. لازم است پس از بسته بندی لوازم دور تا دور کارتن با چسب های پهن و محکم عمل چسب کاری صورت بگیرد.
  • کارتن های 5 لایه جزء بهترین لوازم بسته بندی محسوب می شوند و با مقاومت بالای خود برای بسته بندی لوازم بالای 18 کیلوگرم به کار می رود. کارتن های 5 لایه از سه لایه ی مقوای صاف و دو لایه مقوا شیاردار تشکیل شده اند. چون مقدار فضای خالی بین مقواها  در کارتن های 5 لایه بیشتر است، ضربه گیری بیشتری نسبت به کارتن های 3 لایه دارند. ایمنی لوازم در کارتن های 5 لایه زیاد است.
  • از انواع دیگر کارتن خالی برای اسباب کشی جعبه های مقوایی اند
این مطلب هم جالب است بخوانید...
نکات مهم درباره خرید کارتن 5 لایه

مزایای کارتن های مقوایی

کارتن های مقوایی وزن کمتری دارند. از این رو برای اسباب کشی و بارگیری و جابجایی بسیار مناسب اند.

کارتن مقوایی از خمیر کاغذی درست شده است. پس تجدید پذیر هستند و دوست دار محیط زیست محسوب می شوند.

خمیر کاغذ منشا کاملا گیاهی و طبیعی دارد، معمولا از چوب درخت کاج درست می شود به همین خاطر جزء مواد تجدید پذیر دسته بندی می شوند.

این نوع کارتن ها قابلیت بازیافتی دارند، با توجه با اینکه یکبار مصرف هستند به راحتی می توان جمع آوری شوند و به مراکز بازیافتی انتقال یابند. حتی اگر در محیط زیست هم بریزند در طبیعت جذب می شوند و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

با استفاده از این کارتن مقوایی در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می شود. در مقایسه با دیگر لوازم بسته بندی، برای ساخت این کارتن مقوایی انرژی بسیار کمتری مصرف می شود.

قیمت کارتن خالی برای اسباب کشی به مواردی چون: خرید کلی یا جزئی یا دانه ای، ابعاد کارتن، ضخامت کارتن، جنس کارتن و … بستگی مستقیمی دارد.

عمل بسته بندی و حمل لوازم یک امر تخصصی است و برای آن باید از متخصصان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. کارتن های خالی در ابعاد دلخواه نیز ساخته می شوند. کافی است با مراجعه به سایت های کارتن فروشی معتبر سایزهای دلخواه خود را سفارش دهید و به موقع تحویل بگیرید.

اگر به علت ابری بودن هوا نگران بارندگی در طول مسیر هستید، می توانید ابتدا کیسه های زباله را درون جعبه قرار دهید سپس لوازم را دانه دانه و منظم درون کارتن قرار دهید وقتی لوازم حساس خود را مثل کتاب و … را گذاشتید کیسه ی زباله را بسته و جعبه را تا کنید و بعد چسب پهن بزنید یا با نخ پلاستیکی دور تا دور کارتن را ببندید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
ویژگی ها و دلیل اسفاده از کارتن بار چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =