خرید کارتن اسباب کشی و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

خرید کارتن اسباب کشی از جمله اقداماتی است که تا حد زیادی از میزان استرس و اضطراب افراد کم می‌کند. بسیاری از افرادی که با کارتن حمل بار آشنایی ندارند ممکن است خرید آن را صرف هزینه اضافه بدانند. با این حال افرادی که تنها یک بار از این نوع کارتن برای جابجایی وسایل خود استفاده کرده‌اند حتما به ارزش و اهمیت بالای آن پی برده اند. بنابراین آن را نه تنها خرج اضافه نمی‌دانند. بلکه خرید این محصول را نوعی پیشگیری از متضرر شدن می‌دانند.

معیارهای خرید کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

ملاک‌های انتخاب و خرید کارتن اسباب کشی به عوامل متعددی از جمله ابزارها و محتویات بسته‌بندی شده، دوام و استحکام کارتن و اندازه آن بستگی دارد. در نظر گرفتن این عوامل تا حد زیادی به نحوه صحیح استفاده از کارتن حمل بار در حین جابه جایی کمک می‌کنند. در نتیجه فرایند انتقال وسایل آسان‌تر و در امنیت بالاتر انجام می‌شود.

موارد قابل توجه در انتخاب کارتن اسباب کشی

در زمان خرید کارتن اسباب کشی لازم است موارد متعدد و بسیار مهمی را مد نظر قرار داد. از جمله این موارد عبارتند از:

  •  اندازه و ابعاد کارت
  •  لایه‌های به کار رفته در کارتن حمل بار
  •  دسته دار بودن کارتن نو
  •  قابلیت برچسب‌گذاری بر روی کارتن خالی
  •  برخورداری از قابلیت جمع شدن بعد از استفاده

مزیت خرید کارتن اسباب کشی در اندازه‌های مختلف

خرید کارتن اسباب کشی در ابعاد و اندازه‌های مختلف یک امتیاز مثبت برای جابجایی آسان وسایل است. زیرا خرید کارتن در اندازه‌های مختلف باعث می‌شود تا تمامی اثاثیه را مطابق با سایز و وزن در کارتن مناسب قرار داد. در نتیجه در زمان حمل دچار آسیب نخواهند شد. لازم به ذکر است که قرار دادن وسایل درون کارتن خالی بدون در نظر گرفتن اندازه مناسب یک ریسک بزرگ است. زیرا ممکن است وسیله‌ای که درون کارتن قرار می‌گیرد از وزن و سایز بزرگتر نسبت به کارتن برخوردار باشد. چنین حالتی پارگی و متلاشی شدن کارتن و در نتیجه آسیب دیدگی وسیله مربوطه را به دنبال دارد. همچنین استفاده از یک کارتن حمل بار با سایز بزرگتر نسبت به وسیله‌ای که قرار است درون آن جای داده شود باعث تکان خوردن وسیله حین جابجایی می‌شود. این حالت نه تنها جابه جایی را دشوار می‌کند بلکه ممکن است وسایل درون کارتن در اثر تکان‌های مداوم شکسته و دچار آسیب شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
اهمیت کارتن و فروش کارتن

موارد استفاده از کارتن اسباب کشی سایز کوچک

با خرید کارتن اسباب کشی سایز کوچک می‌توان انواع وسایل ریز و سبک وزن را که احتمال مفقود شدن آن‌ها حین اسباب کشی بالا است را بسته‌بندی کرد. همچنین می‌توان از این کارتن‌های چند لایه برای تقسیم‌بندی لوازم سنگین حین جابه جایی استفاده کرد. تقسیم‌بندی این وسایل باعث جلوگیری از انباشت آن‌ها در یک کارتن خالی بزرگ می‌شود. در نتیجه کارتن‌ها به دلیل وزن مناسب به راحتی جابه جا می‌شوند و روند انتقال سریع‌تر انجام می‌گیرد.

خرید کارتن اسباب کشی سایز متوسط

خرید کارتن اسباب کشی با سایز متوسط از اهمیت زیادی در جابه جایی وسایل و تجهیزات مختلف برخوردار است. این نوع کارتن چند لایه جزو کارتن‌های استاندارد برای انتقال بار به شمار می‌آید. زیرا نه تنها از سایز مناسب و کاربردی برخوردار است بلکه وزن آن نیز سبک است. در نتیجه آیتمی عالی برای بسته‌بندی انواع وسایل آشپزخانه، کتاب، اسباب بازی و وسایل ورزشی است.

کاربرد کارتن اسباب کشی سایز بزرگ

خرید کارتن اسباب کشی سایز بزرگ اغلب به منظور بسته‌بندی وسایل حجیم مانند لباس، پتو، پرده، رومیزی و بالش و لحاف انجام می‌شود. همچنین کارتن نو سایز بزرگ به دلیل مقاومت بالایی که دارد گزینه‌ای کاربردی برای جابجایی لوازم برقی است. بنابراین می‌توان بدون نگرانی و دغدغه وسایل سنگین را در این نوع کارتن جای داد.

اهمیت دستگیره‌ها در کارتن حمل بار

انواع کارتن اسباب کشی

انواع کارتن اسباب کشی

داشتن دستگیره یکی از ویژگی‌های بارز کارتن نو می‌باشد که لازم است در زمان خرید کارتن اسباب کشی آن را مد نظر قرار داد. در واقع یک کارتن مخصوص اسباب کشی بدون دستگیره کاربرد چندانی ندارد. زیرا افراد در زمان جابه جایی آن‌ها با مشکلات جدی روبه رو می‌شوند. لازم به ذکر است که دستگیره‌های تعبیه شده در کارتن خالی ابزارهای پیچیده‌ای نیستند. بلکه این دسته‌ها حفره‌های ساده و دایره مانندی هستند که گاهی با نوعی پلاستیک مقاوم کاور می‌شوند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
بررسی شغل کارتن فروشی

معایب خرید کارتن اسباب کشی دسته دوم

کارتن حمل بار دسته دوم بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین کارایی و استحکام اولیه خود را از دست داده اند. همچنین ممکن است به واسطه استفاده بسیار درزها و یا سوراخ‌های کوچکی در آن‌ها ایجاد شده باشد. بنابراین این نوع کارتن به هیچ عنوان مناسب بسته‌بندی بخصوص بسته‌بندی وسایل کوچک و ریز نیست. زیرا امکان خارج شدن این وسایل از طریق سوراخ‌های ایجاد شده وجود دارد.

قابلیت برچسب زدن در کارتن نو مخصوص اسباب کشی

کارتن مقاوم

کارتن مقاوم

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کارتن چند لایه امکان برچسب زدن بر روی آن است. بنابراین لازم است در زمان خرید کارتن اسباب کشی به آن توجه ویژه کرد. این امکان فوق العاده باعث می‌شود تا بدون باز کردن کارتن‌ها از محتویات درون آن‌ها آگاه شد. در نتیجه در زمان چیدن وسایل تا حد زیادی از بروز آشفتگی و شلوغی جلوگیری می‌شود. البته در صورت انتخاب کارتن خالی فاقد برچسب می‌توان از برچسب‌های آماده بر روی آن استفاده کرد. واقعیت امر آن است که در هر حالتی باید چنین قابلیتی را برای کارتن نو یا کارتن‌های استوک و دسته دوم ایجاد کرد.

در نظر گرفتن ویژگی جمع شدن در زمان خرید کارتن اسباب کشی

زمانی که تصمیم به خرید کارتن اسباب کشی گرفتید حتما قابلیت جمع شدن آن را نیز مد نظر قرار دهید. زیرا کارتن اسباب کشی تنها برای چند ساعت و حداکثر چند روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین بعد از چیدن محتویات درون کارتن باید فکری برای نگهداری آن کرد. از آنجا که کارتن خالی نیاز به فضایی اختصاصی برای نگهداری دارد برخوردار بودن آن از قابلیت جمع شده از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت برخورداری کارتن از چنین قابلیتی می‌توان تعداد زیادی کارتن را تا کرده و بر روی همدیگر قرار داد. در این حالت تعداد زیادی کارتن خالی را می‌توان در فضایی اندک جای داد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
چگونه وسایلمان را جابجا کنیم بدون اینکه آسیب ببینند ؟

سخن پایانی:

برای خرید کارتن اسباب کشی می‌توان از طریق سایت‌های فروش این محصول اقدام کرد و انواع کارتن حمل بار مورد نیاز خود را سفارش داد. این سایت‌ها در کوتاه‌ترین زمان کارتن‌های مورد نیاز شما را به شما تحویل خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نوزده =