نکاتی در مورد اسباب کشی راحت که باید به آن توجه کنیم

اسباب کشی

روی پیشنهادهای وسوسه انگیز شرکتهای حمل و نقل فکر کنید

ممکن است وقتی برای کرایه خاور به شرکت حمل زنگ می‌زنید، پیشنهادهایی برای اسباب‌کشی راحت‌تر به شما بدهند. لازم نیست همه‌ آنها را بپذیرید. مثلا اینکه یک کاور مخصوص برای حمل لباس‌ها برایتان بیاورند. اگر لباس‌های اتو کشیده‌ شما کم است به راحتی می‌توانید با ماشین خودتان آنها را ببرید. یا می‌توانید آنها را بین رختخواب‌ها جا بدهید. اسباب‌کشی حتی بدون هیچ کدام از این سرویس‌های اضافه هم هزینه‌ زیادی به همراه دارد. مواظب باشید پولتان را خرج کارهای اضافی نکنید.

حمل لباس‌ها و اشیای گران قیمت

لباس‌هایتان را که به چوب‌لباسی آویزان است، با همان چوب لباسی به صورت مجموعه‌ای در یک پلاستیک بزرگ یا درون یک ملافه قرار دهید. اگر چمدان‌های بزرگ و جاداری هم در خانه ‌دارید، می‌توانید لباس‌ها را درون آن جاسازی کنید. لوازم ضروری مانند حوله، مسواک، لباس‌های دم‌دستی را در ساک‌دستی‌تان قرار دهید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

خانه جدید را قبل از اسباب کشی تمیز کنید

همه‌ تلاش‌تان را بکنید که یک یا ۲ روز قبل از اسباب‌کشی به خانه‌ جدید بروید و زمین و کابینت‌ها را نظافت کنید. اگر خانه‌تان اجاره‌ای است گاهی صاحبخانه این کار را به گردن می‌گیرد ولی حتی اگر صاحبخانه به شما گفت که این کار را می‌کند، حتما پیش از اسباب‌کشی سری به خانه بزنید و ببینید تا چه حد نظافت شده. آیا همه‌‌چیز مطابق انتظارتان هست یا نه. اشکالی ندارد اگر آخر سر، کار نظافت هم به روز اسباب‌کشی بیفتد ولی حتما ناراحت‌کننده خواهد بود اگر پیش‌بینی کنید همه جا تمیز است و وقتی به خانه می‌رسید با جایی پر از گردو‌خاک و کثیفی مواجه شوید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
اهمیت خرید تجهیزات و لوازم بسته بندی

پرده دوختن برای خانه جدید

اگر می‌توانید، بد نیست چند روز قبل از اسباب‌کشی به خانه جدید سری بزنید، میل‌پرده‌ها را کنترل کنید و پنجره‌ها را اندازه بگیرید تا پرده‌هایتان را با اندازه‌های جدید هماهنگ کنید. اگر خانه‌تان اجاره‌ای است و احتمال می‌دهید که به‌زودی مجبورید از این خانه جدید هم بلند شوید، سعی کنید اندازه‌ پرده‌هایتان را دست نزنید. ولی اگر خانه‌تان موقت نیست می‌توانید پرده جدید بدوزید یا پرده‌های قبلی را هر قدر لازم است کوتاه کنید ولی اگر هیچ کدام از این کارها را نتوانستید قبل از اسباب‌کشی انجام بدهید هیچ اشکالی ندارد. روزی که به خانه جدید می‌روید جلوی پنجره را موقتا ملحفه بکشید یا می‌توانید روی پنجره‌ها را روزنامه بچسبانید تا نور کمتری از فضای خانه‌تان کم شود و هروقت رسیدید، کار پرده را انجام دهید . قبل از اسباب‌کشی به محله‌ جدیدتان بروید و یک مسیر خوب برای خاور در آن روز انتخاب کنید .

حواستان به غذای روز اسباب‌کشی باشد

اگر کسی از شما پرسید: «کمک نمی‌خوای؟» بهتر است به او بگویید: «برامون غذا درست کن.» روز اسباب‌کشی هم خسته‌اید و هم وسایلتان توی کارتن و بسته‌بندی است و نمی‌توانید به راحتی غذا درست کنید. از طرفی آن‌قدر همه خسته و گرسنه‌اید که نیاز به یک وعده غذایی خوب دارید.

به آدرس خانه جدید قبل از اسباب کشی مسلط شوید

قبل از اسباب‌کشی به محله‌ جدیدتان بروید و یک مسیر خوب برای روز اسباب‌کشی انتخاب کنید تا خاور راحت بتواند از آن مسیر بیاید. روز اسباب‌کشی روز مناسبی برای کشف کردن آدرس خانه‌ جدیدتان نیست.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزیت های خرید کارتن خالی جهت اسباب کشی

شرکت‌های حمل ونقل معتبر را انتخاب کنید

شما می‌توانید این شرکت‌ها را در میان آگهی‌های روزنامه و یا توصیه اقوام و آشنایان بیابید. اگر قرار است در این تابستان از شهری به شهر دیگر نقل مکان کنید باید در انتخاب این شرکت‌ها بیشتر دقت کنید تا اسباب و وسایل شما سالم به مقصد برسند. برخی از شرکت‌های حمل و نقل خودشان مسئولیت بسته‌بندی وسایل را نیز بر عهده می‌گیرند و شما از این بابت آسوده خواهید بود. حتما از شرکت حمل‌ونقل سوال کنید که اسباب و وسایل شما را بیمه می‌کند یا خیر.

حمل و نقل گل و گیاه

اگر شما اهل گل و گیاه هستید، باید این دوستان سبز خانه‌تان را هم در این حمل‌ونقل همراهتان به خانه جدید ببرید. برای گلدان‌های بزرگ و سنگین چاره‌ای نیست جز اینکه به همان ترتیب در کامیون قرار دهید و حمل کنید. ولی درباره گلدان‌های کوچک، می‌توانید مجموعه‌ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و داخل هر یک از گلدان‌ها چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه فرو کنید. سپس پلاستیکی نازک را روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه‌های چوبی فرو رفته در گلدان‌ها قرار داده و با چسب محکم کنید و منافذی را برای تنفس گیاه باز بگذارید.

نگهداری از بچه ها در روز اسباب کشی

بسته به اینکه بچه‌ شما چند ساله است باید فکری به حالش بکنید. اگر بچه خیلی کوچک است و امکانش را دارید، او را روز اسباب‌کشی به کسی بسپارید. ولی اگر این امکان را ندارید اصلا اشکالی ندارد. بگذارید بازی کند. از قبل برایش وسایلی را کنار بگذارید و وقتی به خانه جدید رفتید آنها را به او بدهید. این کار شاید او را یک ساعت سرگرم کند و احتمالا خانه‌ پر از کارتن و وسایل برایش جذاب‌تر است. بگذارید سراغ وسایل بی‌خطر برود و با آن وسایل بازی کند. بگذارید کمی خاکی شود. مطمئن باشید بیشتر از شما خاکی نمی‌شود. اگر بچه‌هایتان بزرگ‌ترند آنها را در اسباب‌کشی مشارکت دهید. اینکه چقدر شما اسباب‌کشی را «کابوس» ببینید یا نه، روی بچه‌هایتان هم تأثیر خواهد گذاشت. اسباب‌کشی را برایشان یک کارگروهی تعریف کنید که آنها هم می‌توانند تا جایی که می‌توانند در آن شرکت کنند و مفید باشند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن اسباب کشی برای حمل بی دردسر

برای آخرین بار، سرک بکشید

پیش از اینکه خانه قبلی‌تان را ترک کنید به کمدها، قفسه‌های آشپزخانه، اتاق‌ها، انباری‌ و پارکینگ سرک بکشید تا مبادا شما و یا کارگران وسایلی را جا گذاشته باشید. یک صاحبخانه خوب منزل را تمیز تحویل نفر بعدی می‌دهد و بقایای وسایل اسباب‌کشی را به حال خود رها نمی‌کند.

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف  کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =