هر آنچه که درباره کارتن اسباب کشی باید دانست

کارتن اسباب کشی نوع کارتن مقوایی است که اخیرا استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است. این نوع کارتن از ساختاری متفاوت‌تر از کارتن‌های عادی برخوردار است. زیرا کاربرد آن نیز به نسبت سایر کارتن‌های دیگر متفاوت است. این محصول همچنان که از نامش پیداست جهت جابه جایی انواع وسایل و ابزارهای مورد استفاده در منزل و ادارات طراحی و تولید می‌شود.

نام‌های دیگر کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی دارای نام‌های متعددی است. به همین دلیل ممکن است هر شرکت تولید کننده‌ای آن را با نام متفاوتی تولید و به بازار عرضه کند. برخی از نام‌های دیگر این محصول عبارتند از:

  •  کارتن مخصوص حمل شکستنی
    دلیل نام‌گذاری کارتن اسباب کشی به عنوان کارتن حمل شکستنی مناسب بودن آن برای جابه جایی انواع وسایل و تجهیزات شکستنی است. این محصول را اغلب از مقوا و کاغذ‌های بسیار مقاوم و مرغوب تولید می‌کنند. به همین دلیل وسیله مناسبی برای جای دادن وسایل شکستنی می‌باشد.
  •  کارتن پستی
    چنین کارتن اسباب کشی از قابلیت جای دادن انواع وسایل و تجهیزات در خود برخوردار است. بنابراین از آن می‌توان برای انتقال و بسته‌بندی وسایلی که به مراقبت چندانی نیاز ندارند استفاده کرد. به همین دلیل برخی آن را با نام کارتن پستی می‌شناسند.
  •  کارتن آماده
    نام دیگر کارتن اسباب کشی کارتن آماده است. دلیل این نامگذاری تولید اختصاصی این نوع کارتن جهت بسته‌بندی و جابجایی انواع وسایل ریز و سبک و گران قیمت است. وسایلی مانند وسایل ریز دکوری، لوازم آرایشی و بهداشتی و کتاب‌های کم حجم از جمله وسایلی هستند که به کمک این نوع کارتن قابل بسته‌بندی و جابجایی هستند.
  •  کارتن زونکن
    منظور از کارتن اسباب کشی زونکن کارتنی است که مخصوص بسته‌بندی و جابه جایی انواع برگه، پوشه، اوراق اداری و شرکتی و مدارک مهم تولید می‌شود. این کارتن یکی از انواع کارتن چند لایه است که از مقاومت مناسبی برای جابه جایی اینگونه وسایل برخوردار است.
  •  کارتن موزی
    کارتن اسباب کشی موزی نوعی کارتن حمل بار است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل از آن برای بسته‌بندی وسایل سنگین مانند انواع لوستر، کتاب‌های حجیم استفاده می‌شود.
    کارتن چند لایه بزرگ
    این نوع کارتن اسباب کشی را اغلب در سایزهای بزرگ تولید می‌کنند. شکل این مدل کارتن حمل بار به صورت مکعب مربع و مکعب مستطیل است. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای انتقال انواع لوازم برقی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم برقی از جمله مشتریان همیشگی و پروپاقرص این نوع کارتن هستند و از آن برای انتقال وسایل برقی استفاده می‌کنند.
این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزایای کارتن خالی چیست؟

 

فواید خرید کارتن اسباب کشی برای جابجایی وسایل

در فواید و مزایای استفاده از کارتن اسباب کشی شکی نیست. زیرا مواردی که از آن به عنوان مزایا نام برده می‌شوند به حدی محرز و قابل لمس هستند که جای هیچ گونه انکاری باقی نمی‌گذارند. از جمله مزایای استفاده از کارتن نو مخصوص حمل بار عبارتند از:

  •  مدت زمان جابه جایی کمتر می‌شود.
  •  بسته‌بندی و جابجایی منظم و مرتب انجام می‌شود.
  •  امکان نوشتن اطلاعات مربوط به وسایل بسته‌بندی شده بر روی کارتن حمل بار وجود دارد.
  •  امکان دسته‌بندی مناسب وسایل در کارتن خالی وجود دارد.
  •  امکان تفکیک وسایل از یکدیگر در کارتن چند لایه وجود دارد.
  •  امکان چیدن کارتن‌ها بر روی همدیگر در زمان جابه جایی وجود دارد.
  •  در صورت خرید کارتن نو امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد.
  •  بعد از اتمام جابه جایی می‌توان از کارتن خالی برای انبار کردن وسایل اضافه استفاده کرد.

نوع سایز کارتن اسباب کشی

سایزهای کارتن اسباب کشی

سایزهای کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی در سایز‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین در زمان خرید کارتن نو می‌توان انواع سایزهای این محصول را برای جابه جایی بهتر وسایل انتخاب کرد. معمولا این نوع کارتن را در سایز‌های خیلی بزرگ، سایز بزرگ، سایز متوسط، سایز کوچک تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

کاربرد سایز‌های مختلف کارتن اسباب کشی

هر کدام از سایزهای کارتن اسباب کشی جهت بسته‌بندی و جابجایی نوعی وسایل و ابزار طراحی شده است. مثلا از سایز خیلی بزرگ و بزرگ این محصول برای انتقال لوازم برقی، وسایل سنگین و گران قیمت استفاده می‌شود. دلیل این امر هم تولید این کارتن در چندین لایه مختلف است که سبب بالا رفتن مقاومت و استحکام در آن شده است. همچنین از سایز متوسط این نوع کارتن برای حمل وسایل شیشه‌ای و کریستالی و شکستنی و ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود. چنین محصولی را معمولا از ۳ یا ۵ لایه تولید می‌کنند. علاوه بر موارد ذکر شده نوعی دیگر از کارتن مخصوص جابه جایی وجود دارد که به کارتن سایز کوچک معروف است. این کارتن دارای ۳ لایه مقوای با کیفیت است که برای جابه جایی انواع ظرف و ظروف آشپزخانه طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
پوشش برای وسایل خانه

بهترین نوع کارتن مخصوص اسباب کشی

در صورتی که قصد خرید کارتن اسباب کشی را دارید بهتر است کارتن نو ۵ لایه آن را خریداری کنید. زیرا این نوع کارتن حمل بار به دلیل استقامت بالایی که در برابر انواع ضربات، نفوذ رطوبت، گرد و غبار دارد مناسب‌ترین نوع برای اسباب کشی به شمار می‌آید.

راه‌های خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی

بهترین راه خرید کارتن اسباب کشی اقدام از طریق شرکت‌های کارتن‌سازی است. در صورتی که قادر به تماس با این شرکت‌ها و یا مراجعه به آن‌ها نیستید می‌توانید با شرکت‌های اسباب کشی تماس بگیرید و کارتن نو مخصوص اسباب کشی را از آنان خریداری کنید. علاوه بر راه‌های ذکر شده می‌توان از طریق سایت‌های فروش این محصول نیز اقدام کرد و کارتن‌های مورد نیاز خود را سفارش داد. این سایت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتن‌های سفارش داده شده را به دست خریداران می‌رسانند. علاوه بر آن کارتن‌های خریداری شده از این سایت‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

سخن پایانی

کارتن اسباب کشی و خرید آن بهترین راه ممکن جهت انجام یک اسباب کشی و جابه جایی سریع و منظم و البته ایمن است. بنابراین بهتر است پیش از انتقال وسایل از جایی به جای دیگر برای خرید این محصول اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =