ویژگی‌های کارتن حمل بار کدامند؟

کارتن حمل بار مهم‌ترین وسیله و ابزار در اسباب کشی‌ها است. حتما افراد زیادی را مشاهده کرده‌اید که با فرا رسیدن زمان اسباب کشی در به در به دنبال جمع کردن کارتن‌های بزرگ و کوچک برای بسته‌بندی وسایل خود هستند. به طور حتم این افراد یا از مزایای استفاده از کارتن اسباب کشی بی‌خبر هستند و یا خرید آن را ولخرجی می‌دانند. واقعیت آن است که بدون کارتن چند لایه مخصوص حمل بار نمی‌توان فرایند بسته‌بندی و حمل و نقل وسایل را به خوبی انجام داد و وسایل را در وضعیتی قابل قبول انتقال داد. در ادامه به بررسی و معرفی کامل کارتن اسباب کشی و همچنین ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

ویژگی کارتن حمل بار

کارتن نو

کارتن نو

کارتن حمل بار یا کارتن چند لایه مخصوص اسباب کشی دارای ویژگی‌های بارزی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  مقاومت بالا در برابر فشار و وزن اجسام
  •  مقاومت در برابر ضربات احتمالی حین جابجایی
  •  وزن سبک
  •  عدم نفوذ آب و گرد و غبار به داخل آن
  •  قیمت مناسب
  •  قابلیت جمع شدن بعد از اتمام کار
  •  قابلیت استفاده مجدد
  •  قابل بازیافت بودن
  •  سازگاری با محیط
  •  دارای طرح ها، سایز‌ها و ابعاد مختلف جهت جای دادن انواع وسایل

اهمیت توجه به ویژگی‌های کارتن چند لایه

توجه به ویژگی‌های کارتن حمل بار در زمان خرید آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم توجه به ویژگی‌هایی مانند جنس، سایز و مقاومت کارتن نو باعث می‌شود تا افراد در زمان بسته‌بندی وسایل با مشکلات جدی روبه رو شوند. دلیل این امر متنوع بودن سایز و ابعاد و وزن وسایلی است که باید انتقال داده شود. در صورتی که در زمان خرید کارتن اسباب کشی این ویژگی‌ها و سایر مشخصه‌های کارتن مورد بررسی قرار نگیرند. خسارت‌های جبران ناپذیری متوجه افراد می‌شود. به طور کلی باید هر وسیله را با توجه به وزن و سایز در کارتن خالی مخصوص اسباب کشی قرار داد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزایای استفاده از کارتن خالی

انواع کارتن نو مخصوص حمل بار

انواع کارتن های نو

انواع کارتن های نو

خبر خوب در رابطه با کارتن حمل بار تولید آن در انواع مختلف است. بنابراین افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود و سایز و ابعاد وسایل انواع مختلفی از کارتن خالی را خریداری کنند. انواع متنوع این محصول عبارتند از:

  •  کارتن زیپ دار
  •  کارتن سایز کوچک
  •  کارتن سایز متوسط
  •  کارتن سایز بزرگ
  •  کارتن مخصوص بسته‌بندی البسه
  •  کارتن مخصوص بسته‌بندی کتاب
  •  کارتن‌های پنج لایه و سه لایه

دلایل خرید و استفاده کارتن خالی مخصوص حمل بار

مهم‌ترین دلیل استفاده از کارتن حمل بار چند لایه بودن و در نتیجه محکم بودن آن است که باعث انتقال وسایل در امنیت کامل می‌شوند. علاوه بر آن به کمک این محصول می‌توان اسباب کشی را در نهایت نظم انجام داد. همچنین فرایند بسته‌بندی و انتقال با سرعت بیشتری انجام شده و از اتلاف وقت و هزینه بیشتر جلوگیری می‌کند.

هزینه مناسب برای خرید کارتن حمل بار

برای خرید کارتن حمل بار نیازی به پرداخت هزینه بالا نیست. زیرا این محصول را می‌توان از شرکت‌های کارتن‌سازی با قیمت کارخانه خریداری کرد. البته نباید فراموش کرد که هزینه خرید انواع کارتن نو یکسان نیست. بلکه قیمت این محصول با توجه به ابعاد کارتن، چند لایه بودن کارتن و جنس آن متفاوت است.

کاربردهای کارتن چند لایه مخصوص حمل بار

زمانی که از کارتن حمل بار سخن می‌گوییم منظور کارتن اسباب کشی است که می‌توان به کمک آن انواع وسایل و تجهیزات را جابجا کرد. بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که از یک کارتن نو می‌توان برای بسته‌بندی انواع وسایل منزل، اداره، سازمان ها، فروشگاه‌ها و حتی برای انتقال تولیدات کارخانه به بازار استفاده کرد. علاوه بر آن از این محصول می‌توان برای نگهداری وسایل اضافه در منازل و سایر مکان‌های دیگر نیز بهره گرفت.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در جنوب تهران به همراه قیمت

خرید لوازم بسته‌بندی برای استفاده در کارتن اسباب کشی

برای انجام یک اسباب کشی اصولی خرید کارتن حمل بار به تنهایی کافی نیست. بلکه لازم است از لوازم جانبی بسته‌بندی مانند پلاستیک حباب دار و سلفون یا استرچ نیز استفاده کرد. استفاده از این لوازم باعث می‌شود تا شرایط انتقال مناسب و ایمن وسایل فراهم شود. لازم به ذکر است که از نایلون ضربه‌گیر یا پلاستیک حباب دار جهت بسته‌بندی اشیای شکستنی استفاده می‌شود. همچنین از سلفون یا استرچ برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل کارتن و ایجاد خط و خش بر روی وسایل بهره گرفته می‌شود.

نحوه صحیح استفاده از کارتن حمل بار

کارتن نو مخصوص اسباب کشی

کارتن نو مخصوص اسباب کشی

بعد از مد نظر قرار دادن ویژگی‌های کارتن حمل بار در زمان خرید و تهیه مناسب‌ترین نوع این محصول نوبت به کارگیری اصولی از آن می‌رسد. کارتن‌های خالی که مخصوص بسته‌بندی وسایل تهیه می‌شوند از استحکام بالایی برخوردار هستند. هرچند ابن ویژگی یک قابلیت بزرگ به شمار می‌آید اما کافی نیست. بنابراین لازم است در زمان جای دادن وسایل درون آن نکات مهمی را مد نظر قرار داد و در اصطلاح به درست‌ترین شیوه ممکن از کارتن استفاده کرد. به همین منظور لازم است ابتدا کف کارتن خالی را با پلاستیک نرم پوشاند. سپس اقدام به قرار دادن وسایل در آن کرد.

در مرحله بعدی باید با انواع کاورهای در دسترس و حتی پارچه اقدام به پوشاندن وسایل درون کارتن کرد. در نهایت نیز کارتن حمل بار را به خوبی بسته و روی درزهای آن را با چسب کاملا پوشش داد. انجام این اعمال باعث بالا رفتن امنیت وسایل حین جابجایی می‌شود. زیرا کارتن اسباب کشی در زمان انتقال ممکن است روی هم انباشته شده و یا بر روی کف زمین کشیده شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نقش لوازم بسته بندی در اسباب کشی

سخن پایانی

همه ما در طول زندگی حتما چندین بار مجبور به اسباب کشی و حمل و نقل اثاثیه منزل و یا محل کار خود خواهیم شد. بنابراین برای سهولت انجام این کار و برای ایجاد آرامش بیشتر خود بهتر است از کارتن حمل بار استفاده کنیم. امروزه امکان خرید این محصول برای همگان وجود دارد. حتی افرادی که در دورترین نقاط کشور زندگی می‌کنند می‌توانند با وارد شدن به سایت‌های فروش کارتن مورد نظر خود را سفارش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =