مضرات استفاده از کارتن موز در اسباب کشی


مضرات استفاده از کارتن موز در اسباب کشی

اسباب کشی با به کارگیری امکانات و تجهیزات مختلف انجام می گیرد. این نوع اسباب کشی اصولی بوده و امنیت بالایی خواهد داشت. در واقع در اسباب کشی از کارتن هایی با استحکام و دوام بالا استفاده می گردد. ضمن اینکه میزان استحکام کارتن با توجه به سنگینی وسایل، نوع وسیله و … مورد اهمیت می باشد.

کارتن موز

یکی از کارتن های ارزان برای حمل بار می باشد. این باکس بیشتر برای حمل موز مورد استفاده قرار می گرفته و به همین خاطر نیز به این نام معروف شده است. افراد بسیاری از این کارتن ها برای بسته بندی موز کمک می گیرند. این باکس ها بر روی نمای بیرونی خود معمولاً شکلی از میوه موز دارند. البته همیشه نیز با این نماد مشخص نمی شوند. کارتن موز

طرز بستن این باکس می تواند در نوع سرهمی نیز باشد. توجه داشته باشید که این نوع کارتن برای اسباب کشی آسان مورد توجه می باشد. دانشجویان طرفداران این سبک کارتن ها هستند. در چنین شرایطی فرد از باکس برای جا به جایی کتاب و لوازم شخصی استفاده می کند. در واقع چنین حملی بین دو اتاق در یک خوابگاه و یا از یک خوابگاه دانشجویی به خوابگاه دانشجویی دیگر مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد که کارتن موز مقاومت خیلی زیادی ندارد.

اگر قصد دارید از این جعبه برای حمل بار سبک استفاده نمایید، گزینه خوبی را انتخاب کرده اید اما اگر تصمیم دارید وسایل سنگین را در این نوع باکس ها جمع آوری نمایید، سخت در اشتباه هستید. این باکس ها مقاومت چندانی ندارند و نمی توانند به مدت طولانی در خدمت اسباب کشی باشند.

این باکس ها بیشتر به دلیل جای دست در اطراف کارتن مناسب و حائز اهمیت می باشند. در واقع بیشتر افراد با تکیه بر این ویژگی به سراغ این باکس ها برای اسباب کشی می روند. آن ها می خواهند به راحتی باکس ها را در دست بگیرند و با آن حمل ساده تری را انجام دهند.

این جای دست در باکس ها می تواند عامل موثری در انتقال رطوبت، گرد و غبار و … به درون محتویات باکس ها باشد. این باکس ها برای حمل میوه گزینه مناسبی می باشند. به گونه ای که فرصت خنک شدن را به میوه ها می دهند. این خنک سازی به خصوص برای میوه موز اهمیت زیادی خواهد داشت. زمانی که موزها در این باکس ها قرار می گیرند، خنک شدن را 41 درصد بیشتر تجریه می کنند. ضمن اینکه این خنک سازی 33 درصد سریع تر اتفاق می افتد.

این کارتن باعث می شود موزهای سبز دیرتر برسند و عمر موز نیز افزایش یابد. محفظه های در نظر گرفته شده برای این کارتن جهت خنک سازی و سالم ماندن میوه ها اهمیت دارد. توجه داشته باشید که این موضوع برای حمل مواد غذایی نیز می تواند اهمیت داشته باشد اما در مورد وسایل منزل اهمیتی ندارد.

نکته مهم دیگر در مورد انتخاب باکس موز این است که این نوع کارتن ها را به هیچ عنوان برای وسایل گران قیمت، حساس، شکننده، ظریف و … مورد استفاده قرار ندهید. این باکس ها بسیار آسیب پذیر هستند. در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارند. بنابراین ایمنی لازم را برای وسایل گران قیمت فراهم نخواهند کرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
جمع آوری وسایل متفاوت در کوتاه‌ترین زمان

کارتندر واقع باید به این موضوع اعتراف کرد که چنین باکس هایی در اسباب کشی تنها برای حمل مواد غذایی گزینه مناسبی می باشند. به عنوان مثال مواد غذایی درون یخچال اگر به مدت طولانی در فضای بیرون قرار بگیرند، فاسد می شوند و از بین خواهند رفت. باکس موز می تواند گزینه ایده آل برای حمل این مواد غذایی باشد. در این صورت امکان تهویه مطبوع در کارتن برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی فراهم می گردد و همچنین خنک سازی مواد غذایی درون باکس به شکل طبیعی با شکاف های موجود روی کارتن برقرار می شود. این موضوع از فساد و نابودی مواد غذایی جلوگیری به عمل می آورد.

این کارتن ها دارای تهویه مطلوب و مطبوع خواهند بود. لذا وجود چنین شکاف هایی نمی تواند گزینه مناسبی برای حمل وسایل سنگین باشد. همچنین احتمال بیرون ریختن وسایل از این روزنه و شکاف ها وجود دارد. بنابراین چنین باکس هایی برای یک حمل و نقل ایمنی جواب گو نخواهند بود.

کارتن اسباب کشی

چنین کارتن هایی در سوپر مارکت شهر یا فروشگاه ها قابل خریداری می باشد. قیمت ارزانی دارد اما می تواند شما را در جریان اسباب کشی متضرر نماید. از این رو بهتر است برای جلوگیری از خسارات احتمالی از کارتن مقاوم در اسباب کشی بهره مند شوید.

به طور کلی کارتن موز فقط می تواند برای حمل وسایل سبک و بی اهمیت مورد توجه قرار بگیرد. بیشترین کاربرد این باکس برای حمل سبزیجات، میوه جات و مواد غذایی می باشد.

اهمیت استفاده از کارتن برای اسباب کشی

کارتن ها جعبه هایی در نوع مربع و مستطیلی و گاهی نیز در نوع اختصاصی می باشند که برای بسته بندی کالا، اجناس، کتاب، لوازم برقی و … مورد توجه قرار می گیرند. این باکس ها از خمیر کاغذ شکل گرفته اند و از درخت کاج یا توس تولید می شوند.کارتن

این باکس ها قابل تجزیه هستند و به طبیعت می گردند. به همین خاطر آلودگی و خطری را برای محیط زیست به وجود نمی آورند. وزن کمی دارند و به همین خاطر گزینه مناسبی برای حمل و نقل به حساب می آیند.

متناسب با وسایل در نوع کوچک، بزرگ یا متوسط تولید شده اند. ضمن اینکه می توانند گزینه خوبی برای حمل وسایل ظریف و شکستنی باشند. از نظر مقاومتی در نوع چند لایه تهیه می شوند تا میزان استحکام لازم برای حمل وسیله را تامین نمایند.

امکان بهره مندی مجدد از این باکس های تولیدی وجود دارد. در واقع اگر این باکس ها به شکل مطلوب ذخیره و نگه داری شوند و با اصول صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می توان چندین بار از آن ها بهره مند شد. این کارتن ها با هزینه کمتری نسبت به دیگر تجهیزات تولید می شوند و مصرف انرژی کمتری را به دنبال دارند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
تعریف و کاربرد نایلون حباب دار

همه چیز برای اینکه نتیجه بخش باشد، باید اصولی انجام شود. بهره مندی از کارتن اسباب کشی نیز به شما کمک می کند تا به شکل اصولی اقدام به اسباب کشی و جا به جایی نمایید.

یکی از امتیازهای مربوط به این باکس ها این است که می توان آن ها را همیشه در دسترس داشت. ضمن اینکه این دسترسی و دستیابی با صرف هزینه کمتری همراه می باشد.

معایب کارتن برای اسباب کشی

کارتن ها با هر نوع مقاومت و ساختاری بنا به جنس تولیدی و ماهیت به کار رفته استقامت چندانی در برابر آب و رطوبت ندارند. بنابراین اگر به شکل مستمر و طولانی در هوای بارانی، آب یا رطوبت فراوان قرار بگیرند، از بین خواهند رفت. در واقع کارتن اسباب کشی 3 لایه از باکس های معمولی و دو لایه دیرتر مقاومت خود را در برابر رطوبت از دست می دهد و همچنین باکس اسباب کشی 5 لایه دیرتر از نمونه باکس های سه لایه ضعف خود را در برابر رطوبت نشان می دهد. بنابراین اگر در هوای شرجی یا بارانی اقدام به اسباب کشی می کنید، انتخاب باکس های چند لایه را مورد توجه قرار دهید و از آن ها غافل نشوید.

کارتن ها از فیبر کاغذی تولید شده اند و منشأ چوبی دارند. بنابراین می توانند منبع تغذیه خوبی برای حشرات چوبخوار و برخی از آفت ها باشند. این موضوع نشان می دهد که محل ذخیره چنین باکس هایی اهمیت زیادی دارد.

غیر قابل شست و شو هستند. این کارتن ها در جریان اسباب کشی کثیف می شوند اما متاسفانه امکان شست و شوی آن ها برای استفاده های بعدی وجود ندارد.

با وجود این معایب این باکس ها اگر در نوع مقاوم مورد استفاده قرار بگیرند، گزینه خوبی برای اسباب کشی خواهند بود.

دقت در انتخاب باکس

برای اینکه بتوانید باکس های مناسبی را مورد توجه قرار دهید، به وسایل خود دقت کنید. این وسایل باید دسته بندی شوند و در ادامه نوع و تعداد باکس ها با توجه به دسته بندی های انجام شده مورد توجه قرار می گیرد.

به عنوان مثال نمونه باکس های به کار رفته برای لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون ال سی دی باید در نوعی متناسب با ابعاد این وسیله انتخاب شده باشد. ضمن اینکه مقاومت لازم را نیز در برابر خدشه، لرزش و تکان های شدید داشته باشد. این باکس باید حد کمی از رطوبت را نیز جذب نماید. اگر چنین باکسی را برای حمل انتخاب کرده باشید، استانداردهای مهم در اسباب کشی را به خوبی رعایت کرده اید. در این صورت هم کار شما به سرعت انجام می گیرد و هم امنیت وسیله در جا به جایی به خوبی حفظ می گردد.

اطراف این نوع وسایل باید با پوشش مناسبی از نایلون حبابدار، آکاسیو، کاغذ و … پر شوند. در واقع بهره مندی از نایلون حبابدار در عین حال که بسیار ایمن و مجهز است، ارزان و مقرون به صرفه نیز می باشد. به طور  کلی وسیله نباید درون جعبه معلق باشد. بلکه این وسیله باید بدون فضای خالی در کارتن جای بگیرد. اگر فضای زیادی بین وسیله و باکس وجود دارد، باید این فضا را با نایلون حبابدار، کاغذ و … پر نمایید. این موضوع باعث می شود وسایل درون جعبه در حین ترانزیت کمتر جا به جا شوند و بدین ترتیب دچار شکستگی و خسارت نشوند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
همه چیز درباره خرید کارتن اسباب کشی

ابن موضوع باید برای کلیه وسایل حساس، شکستنی، خاص، الکترونیکی، ظریف و … مورد توجه قرار بگیرد.

سخن پایانی
برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی وسایل، به کارتن‌های مخصوص این‌کار احتیاج داریم. برای انتخاب کارتن مناسب، ابتدا باید وسایل خود را دسته‌بندی کرده و براساس آن‌ها کارتن مناسب را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی کارتن‌بار انواع و اقسام کارتن‌های مخصوص اسباب‌کشی را به صورت چندلایه و با ابعاد مختلف، تولید می‌کند. کارتن‌های این مجموعه، دوام و استحکام بالایی دارند و کاملا مقرون به صرفه هستند.
کارتن‌های مخصوص اسباب‌کشی انواع مختلفی دارند. مانند کارتن‌های ۳لایه و ۵لایه، کارتن‌های بزرگ، کارتن‌های موزی و…
کارتن‌های موزی، جعبه‌هایی هستند که برای نگهداری موز از آن‌ها استفاده می‌شود و به همین علت به این نام معروفند. این کارتن‌‌ها کاملا در دسترسند و به دلیل قیمت مناسب خود، طرفداران زیادی دارند. کارتن موزی به صورت سرهمی بسته می‌شود و در طرفین آن، دو جای دست طراحی شده تا بتوان راحت‌‌تر وسایل را جابه‌جا کرد. این نوع کارتن مزایا و معایبی دارد که به چند نمونه اشاره می‌کنیم:
– استحکام و مقاومت چندانی ندارد و برای حمل و نقل وسایل سنگین مناسب نیست.
– با توجه به قیمتی که دارد، برای جابه‌جایی وسایل سبک گزینه کاملا مناسبی است.
– از طریق جای دست موجود در طرفین باکس، میکروب، آلودگی و گرد و غبار به داخل وسایل نفوذ می‌کند.
– به علت تهویه مطلوبی که دارد، برای جابه‌جایی میوه و مواد غذایی بسیار مناسب است. زیرا این دو ماده نیاز به خنک‌سازی دارند و با این جعبه‌ها دیرتر فاسد می‌شوند.
– این جعبه‌ها محافظ خوبی برای وسایل گران‌بها نیستند، زیرا کاملا آسیب‌‌پذیرند و رطوبت را به خود جذب می‌کنند.
با توجه به مطالب گفته شده، کارتن‌های موزی برای اسباب‌کشی گزینه مناسبی نیستند و برای این‌کار باید از کارتن‌های مخصوص استفاده کرد. این کارتن‌ها به صورت چندلایه و در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و مقاومت و استحکام بالایی دارند. همچنین از موادی ساخته شدند که کاملا قابل تجزیه هستند و به طبیعت آسیب نمی‌رسانند. البته این جعبه نیز مانند جعبه‌های موزی معایبی دارد و در برابر رطوبت به طور صددرصد از وسایل محافظت نخواهد کرد. در نتیجه علاوه بر تهیه لوازم بسته‌بندی مناسب، باید کاملا اصولی وسایل را بسته‌بندی کرد تا از آسیب‌های احتمالی محفوظ بمانند.

برای مشاهده مقاله کاربردهای نایلون حباب دار روی لینک روبرو کلیک کنید . کاربردهای نایلون حباب دار

 

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف  کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =