چگونه از دستگاه چسب زن استفاده کنیم؟


یکی از پرکاربردترین دستگاه های مخصوص بسته بندی، دستگاه چسب زن یا چسب کشی است. این دستگاه در انواع و مدل های مختلف توسط کارگاه های پیشرفته روز دنیا تولید و روانه بازار شده است. به دلیل سهولت در کارها، سرعت بخشیدن و نظم دهی به بسته بندی این دستگاه ها بسیار محبوب هستند. انواع دستگاه چسب زن ، نحوه کار، قیمت چسب زن ها از جمله عناوینی است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

دستگاه چسب زن و معرفی انواع دستگاه چسب زن

هنگامی که لوازم مختلف ریز و درشت را در کارتن ها یا جعبه های مخصوص که قابلیت بسته بندی با چسب را دارند، قرار دادید، نیاز دارید تا به کمک چسب هایی با چسبندگی بسیار بالا، از مقاومت بسته بندی خود اطمینان یابید.

دستگاه های چسب زن به عنوان ابزاری با کاربرد بسیار آسان و مطمئن می تواند در بستن و پلمپ کارتن های مختلف در همه سایزها، بهترین راه حل باشد. این دستگاه بسیار پرکاربرد نیاز چندانی به نیروی انسانی نخواهد داشت و هر شخصی می تواند با توجه به نحوه کار با آن، به راحتی بسته بندی را انجام دهد.

دستگاه های چسب زن علاوه بر ایمنی بسته بندی، موجب نظم و سرعت در امور بسته بندی خصوصاً هنگام اسباب کشی خواهد شد. چسب زن، که اغلب کارایی بسیاری در بسته بندی کارتن ها دارد،دارای انواع مختلفی است که بعد از معرفی به توضیح هر یک می پردازیم.

  • دستگاه های چسب زن کارتن های دستی
  • دستگاه های چسب زن کارتن های  رومیزی
  • دستگاه های چسب زن اتوماتیک
  • دستگاه های چسب زن صنعتی

دستگاه چسب کشی

طرز کار با دستگاه چسب زن دستی

دستگاه مخصوص چسب زدن از نوع دستی طرح ها، اندازه ها و رنگ های متنوع در کارگاه های تولیدی، ساخته می شوند. از مشخصات این نوع دستگاه ها، جنس پلاستیکی آن هاست که موجب سبک بودن و قابل شست و شو بودن آن می شود.

دستگاه چسب زن دستی دارای دسته ای برای به حرکت در آوردن و سپس چسب زدن است. این یکی از  امتیازات دستگاه های چسب زن است. تا قبل از استفاده از این ابزار مجبور بودید که چسب های پهن و بزرگ را به میزان زیاد باز کنید و این مشکل اساسی در چسب زدن ایجاد می کرد.

زیرا در میانه راه لول می خورد و مقدار زیادی از آن هدر می رفت و کار شما ناتمام می ماند. اما دستگاه های چسب زن آن هم از نوع دستی با ابزاری مانند دسته می تواند نظم و یکپارچگی در چسب زدن را به همراه داشته باشد بدون اینکه چسب بی اندازه مصرف شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
چگونه وسایلمان را جابجا کنیم بدون اینکه آسیب ببینند ؟

یکی دیگر از مشخصه های دستگاه چسب زن دستی ، وجود دو تیغه لبه دارد جهت بریدن چسب است. دستگاه را روی بسته قرار دهید و شروع به کشیدن دسته کنید. تا چسب به طور کامل به نواحی باز بچسبد. بعد از اتمام کار چسب را ببرید.

دستگاه چسب کش بدون دسته

دستگاه چسب کش بدون دسته

نحوه کار با دستگاه چسب زن رومیزی

این نوع دستگاه ها بیشتر برای فعالیت های صنعتی استفاده می شود. این کار نیاز به نیروی انسانی خواهد داشت. اندازه دستگاه چسب زن رومیزی مناسب است و به راحتی می توانید آن را حمل کرده و به هر مکانی که قصد بسته بندی دارید، ببرید.

از مشخصات این ابزار مفید و کاربردی یعنی دستگاه چسب زن رومیزی ، بدنه آهنی و تیغه استیل و همچنین و دسته پلاستیکی آن است که با نیروی دست شما به حرکت چسب کمک می کند. نحوه کار با دستگاه رومیزی همانند دستگاه چسب زن دستی است. بیشترین کاربرد این دستگاه در ابعاد کوچک، چسباندن بسته های مانند سبزیجات، مرغ، ماهی، گوشت و … می باشد.

معرفی دستگاه چسب زن اتوماتیک

دستگاه چسب زدن از نوع اتوماتیک به دلیل کاربردهای فراوانی که در صنایع بزرگ و کارخانه جات بسته بندی دارد، از محبوبیت خاصی در بین شرکت های تولیدی دارد. به دلیل سرعت زیادی که به روند کار بسته بندی می بخشد روزانه تعداد قابل توجهی بسته بندی انجام می گیرد.

کارگاه ها برای اینکه از نیروی انسانی کمتری بهره بگیرند و در هزینه های خود و همچنین زمان، صرفه جویی نمایند، دستگاه چسب زن اتوماتیک را مورد استفاده قرار می دهند. از لحاظ مشخصات ظاهری، جنس بدنه استیل و موتور این دستگاه ها بسیار قدرتمند و آهنی بوده و به دلیل مقاومت و کیفیت به هیچ وجه زنگ نمی زند.

دستکاه صنعتی چسب کشی

ویژگی های منحصر به فرد دستگاه های اتوماتیک چسب کش یا چسب زن اتوماتیک که به طور خودکار کار می کند، وجود تسمه نقاله با کیفیت، هد و یونیت مخصوص چسب زدن است. این تجهیزات به این دلیل است که چسب به تمامی نقاطی که نیاز به چسب کشی دارد بها دقت و ظرافت تمام بچسبد.

یکی از خصوصیات بسیار مهم چسب زن های اتوماتیک که در واقع از اساسی ترین ویژگی دستگاه چسب زن اتوماتیک به شمار می آید کارکرد 24 ساعته آن است. این دستگاه قادر است به طور شبانه روزی نیز روشن بوده و بدون دخالت نیروی انسانی به چسب زدن ادامه دهد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
خرید کارتن اسباب کشی در غرب تهران

از نظر ساختار پوشش دهی، چسب زن های اتوماتیک می توانند انواع کارتن ها با ابعاد مختلف را با مقاومت و چسبندگی بالا، پوشش دهند.

همچنین شرکت های تولید کننده طراحی آن را به گونه ای انجام داده اند که چسب های نواری 5 و 7 سانتی در آن استفاده شود که به عنوان یکی دیگر از ویژگی های دستگاه چسب زن اتوماتیک به شمار می آید.

طرز کار دستگاه چسب زن صنعتی

چسب کش های صنعتی به کمک نقاله دستگاه شروع به کار می کنند. برای به حرکت در آمدن نقاله، ابتدا باید کارتن ها بر روی تسمه قرار گیرد. سپس تسمه نقاله به حرکت درآمده و قسمت های لازم را به راحتی پوشش می دهد. این کار نیز به طور خودکار و اتوماتیک انجام می گیرد و نیازی نیست تا نیروی انسانی یا دخالت دست در میان باشد.

طراحی دستگاه چسب زن صنعتی به نحوی است که بسیاری از مدل های آن می تواند تعداد کارتن ها را شمارش کنند که یک مزیت اساسی به شمار می آید. همچنین دارا بودن هد و یونیت پرتابل از دیگر مزایای دستگاه صنعتی چسب زن است که به راحتی جاگذاری چسب را بدون دخالت دست فرد انجام می دهد.

یک ویژگی بسیار مهم دستگاه چسب زن صنعتی و دیگر چسب کش ها که انجام کارهای بسته بندی را بسیار سریع پیش می برد، قدرت فوق العاده و ایده آل چسبندگی چسب ها است. شدت کشیدگی چسب به نحوی است که به خوبی می تواند چسب ها را بدون چروک شدن یا تا خوردن به طور یک دست و با توانایی بالا بکشد.

اصولاً اساس کار دستگاه های چسب کشی یا چسب زن این است که حتی المقدور بدون دخالت دست و نیروی انسانی باشد که البته بنا به شرایط و سایز کارتن های گوناگون، مصارف مخصوص به خود را دارند.

خرید دستگاه های چسب زن

با توجه به اینکه در عصری زندگی می کنیم که درصد بالایی از خریدها اینترنتی انجام می شود، بازار خرید دستگاه چسب زن نیز نیز به صورت آنلاین بسیار داغ است.

تمامی کاربرانی که قصد سهولت کارهای بسته بندی به ویژه هنگام اثاث کشی و حمل و نقل را دارند، می توانند با خرید دستگاه چسب زن از هر نوعی که برای امور آن ها کاربردی تر است، از مرتب بودن و مقاومت بسته بندی خود مطمئن شوند.

برای خرید دستگاه چسب زن یا چسب کشی از طریق سایت ها و فروشگاه های مربوط به فروش لوازم بسته بندی اقدام نمایید و در مورد بررسی کامل دستگاه از نظر سالم بودن، کیفیت و کارکرد، با مشاورین در ارتباط باشید تا محصولی مرغوب دریافت نمایید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
هر آنچه که درباره کارتن اسباب کشی باید دانست

سخن پایانی
در اسباب‌کشی پس از بسته‌بندی و قرار دادن وسایل در کارتن‌ها، باید به وسیله یک چسب نواری پهن مستحکم، دور‌تادور آن‌ها را محکم کرد. این چسب‌ها را می‌توان به وسیله دستگاه چسب‌زن چسباند. درواقع دستگاه چسب‌زن کار را برای شما راحت کرده و زمان بسته‌بندی را کوتاه می‌کند. این محصول در ابعاد و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که در ادامه با چند نمونه از آن‌ها آشنا می‌شویم:
دستگاه چسب‌زن کارتن دستی: این نوع چسب‌زن یک دسته‌‌ دارد که با در دست گرفتن آن، می‌توان دستگاه را روی کارتن‌ حرکت داد و بسته‌بندی کرد. در سر این محصول تیغه‌هایی دولبه‌، جهت بریدن چسب در انتهای کار، طراحی شده است. این وسیله از پلاستیک ABS ساخته شده و به دلیل وزن و ابعاد کمی که دارد، به‌راحتی حمل می‌شود.
دستگاه چسب‌زن کارتن رومیزی: از این محصول در کارگاه‌های کوچک استفاده می‌شود. این نوع دستگاه بدنه آهنی و دسته پلاستیکی دارد و با تیغه‌های ضدزنگ خود، به‌راحتی کارتن‌ها را بسته‌بندی می‌کند. ابعاد کوچک این محصول، در منزل و برای بسته‌بندی مواد غذایی، کاربرد دارد.
دستگاه چسب‌زن کارتن اتوماتیک: از این وسیله در کارخانه‌های بزرگ استفاده می‌شود. این دستگاه بدنه تمام استیل دارد و موتور آن از جنس آهن و کاملا ضدزنگ است. دستگاه چسب‌زن اتوماتیک می‌تواند روزانه بدون دخالت نیروی انسانی و به صورت خودکار کار کند. چسب‌هایی که در این محصول استفاده می‌شود معمولا ۵ سانتی‌متری هستند، اما در بعضی مواقع متناسب با اندازه دستگاه چسب‌زن، از چسب‌های ۷ سانتی‌متری نیز استفاده می‌شود.
دستگاه چسب‌زن کارتن صنعتی: این نوع دستگاه‌ها تسمه نقاله‌ای دارند که کارتن روی آن قرار می‌گیرد و به طور اتوماتیک بسته‌بندی می‌شود. این محصول دارای هد است و به همین علت نیاز به دخالت نیروی انسانی ندارد.
کلیه دستگاه‌های چسب‌زن، قدرت چسبندگی چسب‌ را بالا می‌برند و بدون تا خوردن و هدر رفتن آن‌، به روند بسته‌بندی کارتن‌ها، سرعت می‌بخشند.
دستگاه‌های چسب‌زن متنوعی، توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، که از میان آن‌ها، دستگاه‌های چسب‌زن فروشگاه اینترنی کارتن‌بار کیفیت بالایی دارند. در عصر جدید، به دلیل مشغله‌های فراوان، برخی از افراد زمان خالی خرید حضوری ندارند و مجبورند به فروشگاه‌های اینترنی مانند کارتن‌بار روی آورند. وبسایت کارتن‌بار کلیه لوازم مربوط به اسباب‌کشی و بسته‌بندی وسایل را با بهترین قیمت و بالاترین سطح کیفیت در اختیار شما قرار داده و در کوتاه‌ترین زمان به دستتان می‌رساند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفت =