کاربردهای نایلون حباب دار

کاربردهای نایلون حباب دار

نایلون حباب دار یکی از انواع گوناگون نایلون و نایلکس های موجود در بازار است که به جهات مختلفی مورد استفاده ی بسیاری از صنعت ها قرار می گیرد. از آن جا که کاربرد نایلون حباب دار بسیار گسترده و متعدد است به طور حتم در اطراف خود بار ها نمونه هایی از آن را مشاهده کرده اید. نایلون حباب دار در واقع همان ورقه های نایلونی است که در سطح خود دارای حباب های گرد و پر شده از هوا می باشند. نایلون حباب دار با توجه به تعداد لایه های ورقه ها و نوع و اندازه ی حباب ها در انواع گوناگونی اعم از نایلون حباب دار تک لایه، دو لایه، سه لایه الی شش لایه و غیره همچنین نایلون حباب دار با انواع حباب های بزرگ و یا کوچک، است.

هر کدام از انواع نایلون های حباب دار که به طور کلی ذکر کردیم، در زمینه ای متفاوت و برای بسته بندی محصولی مجزا مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله متداول ترین زمینه های کاربردی انواع کاربردهای نایلون حباب دار که جزء متقاضیان و خریداران همیشگی این محصول هستند، عبارت است از:

DeliverCarton_NaylonHobabdar01

  • صنعت بسته بندی و پک بندی انواع کالا های و فراورده های چوبی نظیر مبلمان، انواع میز های چوبی اداری و غیر اداری، انواع دکوراسیون چوبی و …
  • صنعت خودرو سازی و صنایع دیگری که در ارتباط با خودرو سازی هستند.
  • برای بسته بندی در انواع صنایعی که در حال تولید لوازم خانگی هستند.
  • حرفه ها و یا اتوبارهایی که در حوزه ی بسته بندی و حمل اثاث و اسباب کشی در حال فعالیت هستند.
  • صنعت ساخت، تولید و حمل و نقل شیشه.
  • در انواع صنایعی که پیرامون تولید کالا های الکتریکی و الکترونیکی فعالیت می کنند.
  • در کارگاه های ساخت کابینت به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای بسته بندی انواع قطعه های تشکیل دهنده ی کامپیوتر که از حساسیت بالایی برخوردارند، استفاده می شود.
  • و همچنین در بسته بندی و جا به جایی انواع و اقسام کالا های شکستنی و حساس.
این مطلب هم جالب است بخوانید...
مضرات استفاده از کارتن موز در اسباب کشی

تمام کاربرد های فوق همه و همه ناشی از استحکام، انعطاف، مقاومت بالا، دوام طولانی و قدرت ضربه گیری مطلوب موجود در انواع نایلون های حباب دار است. در حقیقت وظیفه ی اصلی انواع نایلون حباب در انواع زمینه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، ضربه گیر بودن و محافظت از آن ها می باشد.

فرایند ساخت نایلون حباب دار

DeliverCarton_NaylonHobabdar02

نایلون حباب دار به طور ویژه دارای تولید کنندگان بسیار زیادی در خارج و داخل کشور است که هر کدام، از متد و روش هایی خاص برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. اما به طور عمده فرایند ساخت نایلون حباب دار نیازمند عمل به مراحلی کلی است که مهم تربن آن ها را در ادامه آورده ایم:

  • در اولین گام مواد مورد نیاز برای تولید و ساخت کاربردهای نایلون حباب دار که اصلی ترین مورد مهره های رزین پلی اتیلن است، آماده سازی می شود.
  • مهره های رزین پلی اتیلن تهیه شده می بایست در درون دستگاهی با عنوان دستگاه قالب سازی فرستاده شوند. مهره های رزین پلی اتیلن در این دستگاه به وسیله ی گرمای تولید شده از آن، کاملاً ذوب می شوند به طوری که به شکل یک ماده ی مایع در می آیند.
  • مایع حاصل از ذوب مهره های رزین پلی اتیلن دورن دستگاه قالب سازی، به درون یک تخته ی نازک انتقال داده می شوند. بر اثر این عمل دو ورقه ی نازک پلاستیکی به وجود می آید که قسمت میانی آن ها از هوا پر شده است.
  • برای این مرحله از ساخت نایلون حباب دار، ظرف استوانه ای شکل با سوراخ هایی تعبیه شده روی سطحش نیاز است تا ورقه های تولید شده در مرحله ی قبلی به دور آن پیچیده شود.
  • ظرف استوانه ای شکل سوراخ دار، ورقه ی پلاستیکی را به خود می چسباند و از قسمت سوراخ ها ورقه ی پلاستیکی مکیده می شود، بر اثر این اتفاق محفظه هایی بر روی ورقه پلاستیکی ایجاد می شود که پر از هوا هستند‌.
این مطلب هم جالب است بخوانید...
ویژگی ها و دلیل اسفاده از کارتن بار چیست؟

مرحله های بعدی ساخت و تولید نایلون حباب دار شامل تولید کننده هایی می شود که می خواهند نایلون حباب دار چند لایه تولید کنند. برای چند لایه کردن نایلون حباب دار تنها لازم است پس از این که محفظه های حبابی بر روی ورقه ی پلاستیکی توسط ظرف حبابی تشکیل شد، ورقه و یا لایه ی بعدی همانند لایه اول دور استوانه پیچانده شود. جالب است بدانید با ایجاد محفظه بر روی لایه بعدی، منجر می شود هر دو ورقه به طور کامل به یکدیگر بچسبند.

نایلون حباب دار

تولید کننده های نایلون حباب دار برای این که بتوانند باکیفیت ترین نایلون مورد نیاز تقاضا کنندگان را تولید کنند، می بایست در ابتدا بکوشند مرغوب ترین و خالص ترین مواد اولیه ی مورد نیاز برای تولید را تهیه کنند. گفتنیست بیشترین میزان تاثیر در دوام، استحکام و کیفیت نهایی انواع نایلون های حباب دار، میزان مرغوبیت مواد اولیه ی آن ها است. در وهله دوم تولید کننده اگر از دستگاه ها و ماشین آلات تخصصی و باکیفیتِ ساخت نایلون حباب دار استفاده کند، بدون شک با دوام ترین و کاربردی ترین انواع نایلون های حباب دار را تولید و وارد بازار عرضه و تقاضا خواهد کرد.

قیمت نایلون های حباب دار

اعلام قیمت در هر زمینه ای به طور دقیق امکان پذیر نیست، چرا که بر اثر بسیاری از عوامل همواره دستخوش تغییرات مکرری می شود. قیمت نایلون های حباب دار نیز از این قائده ی متداول مستثناء نمی باشد‌.

در مورد قیمت نایلون های حباب دار لازم است بگوییم عوامل عدیده ای نظیر مورد هایی که در پایین نام برده ایم، منجر به تعیین آن می شود:

این مطلب هم جالب است بخوانید...
چسب پهن جهت بسته بندی کارتن ها

کاربردهای نایلون حباب دار

  • کیفیت نهایی محصول تولید شده
  • نوع نایلون حباب دار تولید شده، برای مثال بسته به چند لایه بودن و اندازه ی حباب ها متفاوت است.
  • پارامتر هایی که تولید کننده برای تعیین قیمت کالای خود در نظر دارد.
  • روشی که محصول تولید شده توسط آن به فروش می رسد.
  • تحریم های اقتصادی که امروزه تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ها دارد.
  • نوسانات مکرر و مداوم نرخ ارز به خصوص نرخ دلار.
  • و موارد دیگری از این دست.

لازم به ذکر است برای این که بتوانید از نرخ دقیق قیمت کاربردهای نایلون حباب دار مطلع شوید، می توانید از وجود وب سایت های فروش اینترنتی آن مانند شرکت کارتن بار بهره مند شده و آخرین قیمت ها را مشاهده کنید.

برای مشاهده مقاله مزایای سلفون چیست و چه کاربردی دارد روی لینک روبرو کلیک کنید . نکاتی مفید در مورد اسباب کشی

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف  کلیک کنید !

 

دانلود نسخه PDF این مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =