آموزش اسباب کشی راحت قسمت اول

اسباب کشی راحت

اسباب کشی راحت


در این مقاله از شرکت کارتن بار به شما شرح می دهیم تا برای داشتن یک تجربه اسباب کشی راحت چه کارهایی را باید انجام دهید تا با پس از تکمیل و جابجایی کامل، بدون خستگی و استرش بنشینید و یک فنجان چای خوشمزه بنوشید.

یک مثال انگلیسی هم که میگوید:

هر 3 مرتبه اسباب کشی کردن به اندازه یک بار آتش سوری کامل به وسایل شما ضرر می زند.

اسباب کشی راحت

مثل اینکه بسته بندی وسایل و باز کردن آن ها بعد از اسباب کشی تمامی ندارد و پس از مرحله خسته کننده بسته بندی و جابجایی بعد از مدت کوتاهی نوبت به چیدمان خانه و باز کردن وسایل می رسد ولی به هرحال باید آن را انجام داد چه بهتر که راه و روش هایی برای سبک تر و ساده تر کردن آن بدانیم ؛ در این مقاله از سایت کارتن بار می آموزیم که چگونه اسباب کشی راحتی داشته باشیم.

اگر شما هم نیازمند جابجایی و اسباب کشی هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید کنید تا با استفاده از تکنیک های عملی آن تجربه یک اسباب کشی راحت را داشته باشید.

4 نکته آسان برای کمک به کاهش حجم کار و راحتی طی اسباب کشی

  • سریع شروع کنید
  • تمام وسایل را مرتب کنید
  • وسایل اضافه را اهدا کنید
  • جاسازی وسایل اضافه در انباری
اسباب کشی راحت

چگونه سختی های اسباب کشی را آسان کنیم؟

یک جمله معروف درمورد اسباب کشی وجود دارد که تمام مردم ایران با آن آشنایی دارند و آن هم اینکه “اسباب کشی کابوسه” و حتما خودتان هم همین را درک کرده اید.

مهم نیست که اسباب‌کشی کابوس هست یا نه. مهم این است که خیلی از ما و اطرافیان‌مان باید سالانه یا حداقل چند سالی یک بار، این کار را انجام دهیم. حالا وقت تشبیه و استعاره نیست؛ وقت اسباب‌کشی است. روزهای تابستان برای بیشتر خانواده‌ها روزهای جا به‌ جایی و اسباب کشی به خانه‌ جدید است. ما به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید بدون کابوس، راحت‌تر اسباب‌ کشی کنید!

مثبت بیندیشید

به جای اینکه هر چند قدم یک بار، به‌خودتان بگویید: “اسباب‌کشی کابوسه” به نکات مثبت توجه کنید. شما دارید خانه‌تان را عوض می‌کنید. از صبح فردا در خانه‌ دیگری بیدار می‌شوید. در آشپزخانه‌ دیگری غذا درست می‌کنید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نکات و تجهیزات بسته بندی با کارتن اسباب کشی 5 لایه

در اتاق جدیدی می‌خوابید. این جابه‌جایی می‌تواند یک تنوع بزرگ باشد. به وقتی فکر کنید که همه‌ وسایل سر جایشان رفتند و شما روی مبل نشسته اید و دارید چای می‌خورید.

برنامه‌ریزی کنید
مهم‌ترین قدم برای اسباب‌کشی راحت و بدون استرس، برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است. با داشتن یک برنامه مشخص، کارها درست و به‌موقع پیش رفته و به روز آخر موکول نمی‌شود. به عنوان مثال برای جمع‌آوری هر قسمتی از خانه زمان دقیقی را مشخص کنید تا با کمبود زمان مواجه نشوید.

کمک گرفتن از اقوام نزدیک

آدم‌ها همین وقت‌ها به درد همدیگر می‌خورند. اگر هیچ کمکی ندارید و کسی از خانواده یا فامیل یا دوستان می‌خواهد بیاید کمک‌تان، بگذارید بیاید و تعارف را کنار بگذارید. ولی حواس‌تان باشد آن‌قدری دور و برتان را شلوغ نکنید که کلافه شوید.

برای آدم‌های که می‌خواهند به شما کمک کنند برنامه بریزید. اگر تعداد کسانی که داوطلب شده‌اند زیاد است، بعضی را روز بسته‌بندی وسایل صدا کنید، به بعضی بگویید روز اسباب‌کشی بیایند، بعضی را هم برای باز کردن وسایل در نظر داشته باشید.

چه وسایلی نیاز دارید؟

برای اسباب‌کشی از یک خانه به خانه دیگر شما باید پیش از آغاز اسباب‌ کشی، وسایلی را بخرید و یا آماده کنید. کارتن اسباب کشی در ابعاد گوناگون، مقدار زیادی طناب‌ اسباب کشی ضخیم و محکم، مقداری روزنامه باطله برای حفاظت از اشیای شکستنی، نوارچسب پهن برای بستن در کارتن‌ها، ماژیک‌ هایی با سرپهن برای نوشتن روی کارتن‌ها.

همچنین شما می‌توانید انواع مختلف کارتن اسباب کشی را یا به صورت نو و دست دوم از شرکت کارتن بار بخرید. با این کار سلامت وسایل خود را در اسباب کشی تضمین خواهید کرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
آشنایی با کاور زیپ دار

کارتن‌ها اصلی ترین جزء اسباب کشی هستند

مدتی قبل از اسباب‌ کشی سفارش خرید کارتن اسباب کشی خود را به شرکت کارتن بار ارسال نمایید تا کارتن های اسباب کشی مختلف در ابعاد مختلفی برایتان ارسال کنند. اگر می‌خواهید هزینه‌ کمتری بپردازید، میتوانید سفارش کارتن دست دوم بدهید.

حواس‌تان باشد که کارتن‌های بزرگ را بیش‌ از ‌اندازه سنگین نکنید تا در حمل‌ونقل آنها راحت باشید. اگر نصف آن را کتاب می‌چینید، حتما نصف دیگرش را لباس بگذارید. اگر زیر کارتن ظروف سنگین گذاشته‌اید، رو را به ظرف‌های پلاستیکی اختصاص دهید.

برای بسته بندی ظروف از لباس هایتان هم استفاده کنید

می‌توانید برای بسته‌بندی ظرف‌ها از قبل با یک دکه‌ روزنامه‌ فروشی هماهنگ کنید تا روزنامه‌های باطله‌اش را برای‌تان کنار بگذارد و هر ظرف را در یک روزنامه بپیچید. اگر قطع روزنامه کوچک بود، برای اینکه مطمئن شوید، هر ظرف را در ۲ روزنامه بپیچید. پیچیدن ظرف‌ها کار سختی نیست و هیچ تجربه‌ ویژه‌ای نمی‌خواهد. فقط باید مواظب باشید ظرف‌ های شکستنی به هیچ وجه با هم تماس نداشته باشند.

اما راه دیگری هم به جز استفاده از روزنامه هست. می‌توانید کارتن مخصوص حمل لوازم شکستنی سفارش دهید و هر ظرف شکستنی را در یک لباس بپیچید. با این روش هم لباس‌هایتان را در کارتن کرده‌اید و هم ظرف‌های‌تان. ولی ببینید که آیا ظرف‌ها کثیف‌اند؟

در این صورت ممکن است وقتی به خانه جدید می‌روید یک‌بار مجبور شوید کل لباس‌ها را هم بشویید. انتخاب با خودتان است. راه دوم از مصرف زیاد کاغذ جلوگیری می‌کند ولی ممکن است هم کار اضافه حساب شود، هم مصرف آب‌تان را افزایش دهد.

کارتن‌ها را کنترل کنید

بعضی کارتن‌ها ممکن است خاکی باشد یا آنطور که باید تمیز نباشد. مواظب باشید که لباس‌هایتان را در این کارتن‌ها نگذارید یا اگر می‌خواهید این کار را بکنید، حتما یک ملحفه کف کارتن پهن کنید و آن را تا دیواره‌ها بالا بیاورید و بعد لباس‌ها را بچینید. مثل بقچه‌ای که رفته باشد توی کارتن. همچنین در حین بسته‌بندی وسایل از سالم بودن جعبه‌ها اطمینان حاصل نمایید. زیرا اگر جعبه سالم نباشد در حین اسباب‌کشی ممکن است پاره شود و وسایلتان آسیب ببیند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
اهمیت کارتن اسباب کشی ارزان در حمل و نقل و جا به جایی

سخن پایانی
اسباب‌کشی جزو کارهای دشوار به حساب می‌آید که با چند راه‌کار اصولی می‌توان انجام آن را ساده‌تر کرد:
در اولین قدم باید کمترین استرس را داشته باشید تا بتوانید با تمرکز بالا برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنید.
– در قدم بعدی می‌توانید از اطرافیان خود یا یک شرکت خدمات اسباب‌کشی منازل کمک بگیرید تا کارهایتان سریع‌تر انجام شود. همچنین با یک شرکت حمل بار از قبل هماهنگ کنید تا در روز اسباب‌کشی معطل نشوید.
– ابزارهای مورد نیاز برای بسته‌بندی وسایل را تهیه کنید که مهم‌ترین آن‌ کارتن‌های مقاوم و سالم در ابعاد مختلف است. همان‌طور که در مطلب بالا گفته شد، این کارتن‌ها را می‌توانید از وبسایت ما خریداری کنید و از کیفیت آن‌ها اطمینان کامل داشته باشید.
– پس از خرید کارتن و وسایل مورد نیاز دیگر، باید لوازم خانه را با دقت بسته‌بندی کنید. برای ظروف شکستنی جز مواردی که در بالا گفته شد، می‌توانید از ورقه‌های حباب‌دار یا نایلون‌های بسیار ضخیم، که از آسیب به ظروف جلوگیری می‌کنند، استفاده کنید. بهتر است به وسیله یک ماژیک محتوای داخل جعبه را روی آن بنویسید.
– تا جای ممکن وسایلی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را به دیگران اهدا کنید یا بفروشید. این کار کمک می‌کند تا هنگام جابه‌جایی لوازم کم‌تری داشته باشید. همچنین لوازمی که ممکن است در آینده به آن نیاز پیدا کنید را در انبار نگه‌ دارید.
با رعایت این نکات خواهید دید که اسباب کشی آن‌طور که نشان می‌دهد کابوس نیست و حتی می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

برای خرید کارتن اسباب کشی در سایز های مختلف کلیک کنید !

 

دریافت فایل PDF این مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =