اهمیت خرید تجهیزات و لوازم بسته بندی

کارتن اسباب کشی

اهمیت خرید تجهیزات و لوازم بسته بندی:

تجهیزات و لوازم بسته بندی کمک شایانی به کسانی می کند که می خواهند یک اسباب کشی راحت داشته باشند. علاوه بر اسباب کشی، بسته بندی های دیگری نیز برای جابجایی کالای مختلف صورت می گیرد. مثلا بسته بندی مواد غذایی جهت انتقال به جاهای مختلف کشور یا بسته بندی کالاهای متفاوت برای فروش در مناطق دیگر.

بسته بندی در کارتن های اسباب کشی

بهتر است برای یک اسباب کشی مطمئن، از لوازم بسته بندی استفاده کنید از جمله لوازم بسته بندی اسباب کشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارتن های اسباب کشی با ابعاد مختلف برای جابجایی لوازم منزل

کارتن های رگال دار برای جابجایی لباس ها

کارتن های مخصوص حمل لوازم شکستنی که معمولا 5 لایه اند و فضای خالی بین لایه های آن هاست. این فضای خالی به ایمن بودن وسایل در حمل بار کمک شایانی می کنند و از آسیب دیدن آن ها محافظت می کند.

باکس های مخصوص حمل مواد یخ زده

کاور های مخصوص حمل مبلمان

بابل رپ ها یا ضد ضربه ها

سلفون (استرچ رپ) و پلاستیک های حباب دار

چسب پهن و محکم

سایر تجهیزات بسته بندی مثل ماژیک، برچسب و …

 

 توضیحاتی در مورد  لوازم بسته بندی:

از انواع تجهیزات و لوازم بسته بندی نایلون حباب دار است که از تلفیق نایلون با حباب های هوا ایجاد شده است. وجود هوا در این نایلون ها موجب ایجاد حالت ضربه گیری اشیا و وسایل داخل نایلون می شود. دو نوع نایلون حباب گیر وجود دارد:

این مطلب هم جالب است بخوانید...
سلفون در بسته بندی هاچه نقشی دارد؟

1 نخودی

2 گردویی

علت نام گذاری این دو نوع نایلون، بزرگی حباب ها و ضخامت آن ها است. این نایلون های حبابدار مشابه هایی هم دارند اما نمونه های مشابه آن در بازار کیفیت مطلوب را نخواهد داشت و برای بسته بندی لوازم مناسب نیست.

چسب حباب داربسته بندی با نایلون های حباب دار

کارتن اسباب کشی 3 لایه و5لایه:

این کارتن ها برای بسته بندی و حمل لوازم خانه و خرده ریزهای خانه استفاده می شود. کارتن های 5 لایه از مقاومت زیادی برخوردارند و برای لوازم های حساس تر از آن استفاده می کنند. برای لوازمی مثل لباس و کفش از کارتن های 3 لایه نیز می توان استفاده کرد. خوبی لوازم بسته بندی به این است که برای انواع وسایل خانه یا اداره گزینه ای مناسب دارد. کارتن های 5 لایه در ابعاد کوچک متوسط و بزرگ تولید شده اند.در سایزهای کوچک این کارتن ها وسایلی با وزن زیاد و حجم کم مثل بشقاب و لیوان های شیشه ای قرار می دهند و در کارتن های سایز متوسط و بزرگ آن وسایلی که حجم زیاد و وزن کمتری دارند مثل قابلمه و … قرار می دهند.

برای ایمنی بیشتر بهتر است از کارتن های 5 لایه استفاده کرد. حداکثر وزن کارتن باید 25 کیلو گرم باشد.

سلفون: سلفون برای حفاظت از وسایل در برابر گرد و غبار در اسباب کشی استفاده می شود و وسایل شما در حین اسباب کشی و بعد از آن تمیز می مانند. از سلفون برای فیکس کردن نایلون های حبابدار دور اثاثیه نیز استفاده می شود. این سلفون ها از سلفون های دیگر متفاوتند و طوری طراحی شده اند که مناسب بسته بندی اثاثیه باشند. از سلفون ها برای بسته بندی سرویس مبلمان هم استفاده می شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن مناسب اسباب کشی چه خصوصیاتی دارد؟

کارتن های رگال دار از دیگر لوازم بسته بندی هستند که مخصوص لباس طراحی شده اند و بیشتر برای حمل لباس های مجلسی از آن استفاده می شود. مثل یک کمد لباسی است که دارای آویز برای لباس های مجلسی است. با آویز کردن لباس های مجلسی روی رگال های این نوع کارتن از خرابی و چروک لباس مجلسی جلوگیری می شود. پس از جابجایی نمی توان به سرعت لباس ها را روی آویز کمد نصب کرد، کار های اساسی زیادی وجود دارد که زمان را برای شما تنگ می کند. پس کارتونهای رگال دار بسیار مناسب و مفید اند.

ساک بسته بندی: ساک بسته بندی برای بسته بندی و حمل وسایلی مثل پتو رختخواب و بالش مناسب است. گاهی می توان لباس های معمولی که چروک شدن آن اهمیت زیادی ندارد و مجلسی نیست را نیز در این نوع ساک ها بسته بندی کرد.

تسمه های بسته بندی وسایل: مقاومت و کشش این تسمه ها زیاد است و برای فیکس کردن و محکم کردن بسته های کارتنی بسیار مناسب است. با استفاده از این تسمه ها امکان فیکس کردن و بسته بندی محکم فراهم می شود. از دستگاه تسمه کش برای فیکس کردن کارتن ها استفاده می کنند.

چرا استفاده از لوازم بسته بندی؟

فکر کنید به تازگی وسیله ای را خریده اید و آن را باز کرده و استفاده کرده اید اما بخاطر مسائلی مجبور به جابجایی شده اید مجبورید از بسته بندی مناسب و ایمنی برای حمل آن کالا داشته باشید تا ضرری نکنید. حتما برای صاحبان کالا مهم است که اشیاء و وسایل گرانبهای آن ها آسیب نبیند. پس اهمیت بسته بندی لوازم بسیار آشکار است. باید یک بسته بندی اسباب کشی صحیح و کارآمد همه ی لوازم را اصولی بسته بندی کند پس برای این کار باید از لوازم بسته بندی کمک گرفت.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزیت های خرید کارتن خالی جهت اسباب کشی

بدون کارتن و لوازم بسته بندی هر قدر هم تلاش کنید به ایمنی صد در صد دست نخواهید یافت. ممکن است بارندگی در طول مسیر یا ترمز راننده همه چیز را به بزند. در این صورت هزینه ی آسیب به وسایل شما بیشتر از هزینه ی بسته بندی مطمئن خواهد بود. اتفاقا وقتی وسایل شما کاملا بسته بندی شدند زمان کمتری را صرف بردن و بارگیری اثاثیه می کنید در نتیجه هزینه ی کمتری به راننده و کارگر تعلق می گیرد. با بسته بندی های مطمئن وسایل خرده ریز گم نمی شوند و چیدمان در منزل جدید راحت تر انجام می شود.

بهتر است ابتدا ظروف و اجسام دکوری و شکستنی منزل بسته بندی شوند با این کار خیال خود را راحت می کنید که در حین بسته بندی لوازم دیگر شکستنی ها در امان اند. برای اینکه ظروف در کارتن 5 لایه مطمئن تر بارگیری شوند  دور تا دور ظروف شیشه ای را با روزنامه ی باطله بپوشانید و سپس در کارتن ها بسته بندی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =