نقش لوازم بسته بندی در اسباب کشی

لوازم بسته بندی

نقش لوازم بسته بندی در اسباب کشی:

در گذشته بسته بندی تخصصی کارتن ها و استفاده از لوازم بسته بندی، جهت اسباب کشی اهمیتی چندانی نداشته اما امروزه شرکت های مختلف باربری به صورت حرفه ای و تخصصی به اسباب کشی و بسته بندی وسایل منزل یا اداره و … می پردازند. در گذشته جابجایی منزل کمتر از امروزه بوده است. اکثر خانواده ها برای سال های زیادی در یک منزل مشترک زندگی می کردند و به این دور هم بودن و شلوغ بودن عادت داشتند اما با رشد شهرنشینی، نقل و انتقال لوازم خانه بسیار زیاد شد.

با گسترش حمل و نقل و با افزایش نیاز در امر جابجایی لوازم، شرکت هایی با استفاده از لوازم بسته بندی و با ارائه ی خدمات باربری در این زمینه شروع به کار کردند. این شرکت ها با استخدام  افراد متخصص و ماهر توانستند نقش بسیار فعالی را در این زمینه داشته باشند.

اسباب کشی خانه یا اداره فقط به این معنی نیست که لوازم جابجا شوند. بلکه جمع کردن لوازم و بسته بندی درست آن ها و سپس انتقال باید به صورتی باشد که این لوازم دچار آسیب نشوند.

وقتی صحبت از اسباب کشی می شود یعنی وسایل مرتب در کارتن های مخصوص چیده شوند. سپس با لوازم بسته بندی به طور صحیح بسته بندی شوند و به داخل ماشین حمل کالا برده  شوند و در مقصد یکی یکی توسط کارگر خالی شوند به گونه ای که کمترین خسارتی به لوازم وارد نشود.

در شرکت ها، خدمات حمل و نقل و باربری به صورت بهترین نحو و با کیفیت عالی صورت می گیرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
سلفون یکی از لوازم بسته بندی در اسباب کشی

از بزرگترین دغدغه ی افرادی که مستاجرند یا به دلایلی مجبور به جابجایی های مکرر هستند اسباب کشی و مشکلات آن است. که شرکت های حمل ونقل و باربری با استفاده از لوازم بسته بندی به این دغدغه پایان داده اند.

 

انواع لوازم بسته بندی

از جمله این لوازم می توان به کارتن های مخصوص حمل بار، چسب پهن، نایلون های حبابدار، جعبه های مقوایی در ابعاد مختلف، نخ های پلاستیکی بسته بندی، استرچ رپ  و … است.

کارتن های بسته بندی و حمل بار در اشکال مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارند. از جمله کارتن زونکن و کیس مخصوص حمل لوازم اداری و سازمان ها. کارتن رگال دار جهت حمل لباس های مجلسی و کت و شلوار. کارتن موزی برای حمل لوازم شکستنی یا کتاب و … ، کارتن های 3 لایه برای لوازم غیر ضروری، کارتن های 5 لایه برای لوازم شکستنی و ضروری،

کارتن های موزی دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند، چون طراحی مناسبی دارند حمل آن ها نیز آسان است. ضربه گیر مناسبی اند. با داشتن حالت تهویه برای جابجایی مواد غذایی و میوه بسیار مناسب اند. این نوع کارتن با توجه به کیفیت بالا و کارایی زیاد از محبوب ترین نوع کارتن هاست. کارتن های موزی وارداتی هستند و در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند. با داشتن مقاومت در برابر رطوبت بالا بیشتر در نواحی جنوبی که رطوبت بالای 80 درصد را تجربه می کنند به کار می روند.

چسب پهن: برای فیکس کردن لوازم درون کارتن و رعایت ایمنی بیشتر در بسته بندی، حتما از چسب های پهن کمک بگیرید چسب پهن مانند کارتن های بسته بندی جزء مهمی از  لوازم بسته بندی محسوب می شوند. فقط در خرید این چسب ها باید دقت کرد که قدرت چسبندگی آن بالا باشد و از تاریخ تولید چسب نگذشته باشد. چسب های تاریخ گذشته قدرت چسبندگی ضعیفی دارند و رنگ آن ها نیز مات تر است و براق نیستند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
تعداد کارتن اسباب کشی مورد نیاز در 1 اسباب کشی

کارتن موزیکارتن موزی

نایلون حباب دار: از دو لایه نایلون تشکیل شده است. یک لایه نایلون صاف و لایه ی بعدی نایلون هایی که حباب دار است و سایز حباب ها ممکن است متفاوت باشد. از این نوع نایلون های حبابدار برای بسته بندی لوازم حساس و شکستنی بیشتر استفاده می شود. هر چند نایلون هایی که حباب های بزرگتر دارند برای لوازم بزرگتر استفاده می شوند مثلا برای بسته بندی مبلمان یا یخچال و گاز می توان از آنها استفاده کرد. وجود حباب هایی که با هوا پر شده اند موجب ایجاد خاصیت ضربه گیر بودن در آن ها می شود و به ایمنی لوازم در هنگام اسباب کشی کمک شایانی می کند.

از انواع دیگر لوازم بسته بندی جعبه های مقوایی جهت بسته بندی اند، این جعبه ها از خمیر کاغذی یا سلولزی تشکیل می شوند. چون سطح صاف و مسطحی دارند قابلیت چاپ بالایی خواهند داشت. این در حالی است که قابلیت چاپ در کارتن بسیار کمتر از مقواست. با پیشرفت شایان در صنعت چاپ امکان استفاده از بهترین چاپ ها هم در جعبه های مقوایی و هم در کارتن ایجاد شده است.

نخ های بسته بندی از جنس پلاستیک اند و کمی ضخیم اند این نخ ها بیشتر برای بسته بندی کارتن های کتاب مناسب اند هر چند برای بسته بندی کارتن های انواع میوه جات نیز به کار می روند. نخ های بسته بندی غالبا به شکل رل هایی با متراژ مشخص هستند. این نخ ها دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند. گاهی به صورت کیلویی نیز به فروش می رسند.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن حمل بار چیست؟

استرچ رپ: از انواع لوازم بسته بندی است که کاربرد های زیر را دارد:

نگهداری چند محموله در کنار هم

محافظت از لوازم در برابر گرد و غبار

ایجاد پوشش کامل در وسایل و لوازم برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی آنها

محافظت از وسایل در مقابل اشعه ی یو وی خورشید

حفظ و نگهداری نایلون حباب دار پیچیده شده دور لوازم

این محصول بسیار مقرون به صرفه است و در حین جابجایی از آسیب و صدمات احتمالی جلوگیری می کند.

از مزایای دیگر استرچ رپ قابلیت بازیافت آن است.

برخی لوازم شکننده نیستند و به ضربه گیر نیازی ندارند و فقط استفاده از  استرچ رپ برای آنها کافیست باید دور این لوازم چند دور استرچ رب بپیچانیم. در این صورت از افتادن خط و خش روی آنها جلوگیری می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =