تعریف و کاربرد نایلون حباب دار

نایلون حباب دار

تعریف و کاربرد نایلون حباب دار

نایلون حبابدار به نایلونی گفته می شود که شفاف و ضربه گیر بوده، خاصیت ضربه گیری آن به علت حباب های پر از هوای آن است. این نوع نایلون قدرت ضربا گیری بالایی دارد و برای بسته بندی و نگهداری آن دسته از کالاهایی که شکننده اند مناسب است و ایمنی لازم را به آن وسیله می دهد. نایلون حبابدار ضربه گیری بسیاری دارد. حباب های هوا روی سطح نایلون حبابدار برای کاهش آسیب کالا و کاهش ضربه های وارد بر کالا در حین جابجایی و حمل و نقل کارایی بسیاری دارند. اندازه ی مقاومت این نوع نایلون ارتباط مستقیمی با اندازه ی حباب های آن دارد. برای نگهداری یا حمل کالاهای ظریف تر با حساسیت بالا از نایلون حباب دار که حباب ریزتری دارد استفاده می شود و برای نگهداری یا حمل کالاهای شکستنی بزرگتر از نایلون با حباب بزرگتر آن استفاده می کنند.

برای خرید کارتن اسباب کشی روی لینک کلیک کنید!

اگر برای بسته بندی و حفاظت کالای خود به دنبال پوشش ارزان با ضربه گیری بالا هستید حتما از پلاستیک های حبابدار ضربه گیر استفاده کنید.

لایه ی درونی نایلون حباب دار صاف و لطیف است اما لایه ی بیرونی آن حباب هایی دارد. جنس این نایلون از مواد پلی اتیلن است که تنوع زیادی دارند:

نایلون حباب دار برای محافظت از محصول یا کالایی خاص در مقابل ضربه ی خارجی استفاده می شود. برای نگهداری و حفاظت و بسته بندی کالاهای چوبی، دکوراسیون، مبل ها، لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم و دکور های شیشه ای و… مناسب اند.

نایلون حباب دارنایلون حبابدار رولی

این مطلب هم جالب است بخوانید...
نایلون حباب دار در بسته بندی لوازم چه نقشی دارد؟

انواع کیسه حبابدار

1- نایلون حباب دار دو بعدی: این کیسه ها بیشتر برای بسته بندی ظروف شکستنی مثل کاسه، بشقاب، قاب عکس، مجسمه، تابلو نقاشی و … مناسب است.

2- نایلون حباب دار سه بعدی: این نوع نایلون ها بیشتر برای بسته بندی کالاهای بزرگتر که مکعب شکل اند مناسب است. از آن می توان برای بسته بندی کالاهای برقی آشپزخانه مثل یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، گاز، مبلمان تخت خواب، کمد و ابزار های صنعتی که مکعب شکل اند، استفاده کرد.

انواع نایلون حباب دار

1- نایلون حبابدار دو لایه با حباب درشت:

این نایلون بخاطر داشتن قطر و حباب های درشت تر نسبت به حباب های ریز کارایی بهتری در حفظ و نگهداری محصول شکستنی به هنگام جابجایی دارد.

2- نایلون حبابدار سه لایه با حباب درشت:

چون از سه لایه ی حباب دار درست شده است کارایی بهتری نسبت به نایلون دو لایه حباب دار دارد و مقاومت حباب های سطح نایلون در آن بالاتر است. برای بسته بندی و حفاظت کالاهای بزرگ مناسب است.

3- نایلون سه لایه ی حباب ریز:

این نوع نایلون به خاطر داشتن حباب های ریز  و یک لایه بیشتر در سطح، کارایی بهتری نسبت به نایلون حبابدار دو لایه دارد.لایه ی سوم از ترکیدن حباب های روی سطح، در اثر فشار می کاهد.

4- نایلون حباب دار با ویژگی الکتریسیته ساکن:

این محصول برای بسته بندی کالاهای شکستنی و ظریف که قرار است جابجا شوند مناسب است، با توجه به سایز حباب ها دامنه ی استفاده از این محصول گسترش می یابد. این نوع محصول با داشتن لایه ی متالایز توانایی انعکاس گرما را دارد و به جای پشم شیشه در سوله کارخانجات نیز استفاده می شود. برای لوازمی که دارای حرارت غیر مستقیم اند مثل آبگرمکن نیز به عنوان عایق حرارتی می توان از آن استفاده کرد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزایای کارتن خالی چیست؟

نحوه ی استفاده از نایلون حبابدارنحوه ی استفاده از نایلون حبابدار

قیمت نایلون حباب دار

با توجه به قیمت مواد اولیه پلی اتیلنی یا مواد پتروشیمی آن بر حسب کیلوگرم قیمت گذاری می شود.

با توجه به وضعیت متغیر اقتصادی قیمت این نوع محصول به طور لحظه ای تغییر می کند.

سایت های متفاوتی به خرید و فروش این محصولات می پردازند شما می توانید سفارشات خود را با مراجعه به مراکز فروش لوازم بسته بندی یا از طریق اینترنت خریداری کنید. شرکت های سازنده ی این نایلون ها هر سفارشی در این زمینه می پذیرند اگر خودتان ابعاد خاصی را مد نظرتان دارید سفارش را اعلام کنید و سپس نسبت به تحویل آن اقدام کنید. اگر وزن و شکنندگی کالای مد نظرتان زیاد است نایلون حبابدار با حباب های درشت را سفارش دهید و اگر برای نگهداری و حمل کالایی ظریف و کوچک، نایلون حبابدار لازم دارید نایلون با حباب کوچکتر را سفارش دهید.

چرا از نایلون حباب دار استفاده کنیم؟

از کاربردها و مزایای این نایلون این است که:

بهترین عایق حرارتی و صوتی برای حفاظت از محصول است.

بسته بندی و حمل ونقل را آسان می کند.

از آلودگی و خرابی وسایل جلوگیری می کند.

داشتن خاصیت ضربه گیری جهت جلوگیری از صدمه به محصول. در صنعت بسته بندی لوازم حساس به ضربه و لوازمی که با ضربه خراب می شوند از نایلون حبابدار به وفور استفاده می شود.

این محصول هیچ محدودیت ابعادی و لایه بندی ندارد و با توجه به ابعاد لوازم خود می توانید در اندازه دلخواه، با تعداد لایه های دلخواه سفارش دهید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
سلفون یکی از لوازم بسته بندی در اسباب کشی

این محصول به صورت رولی و فله ای در بازار وجود دارد. اگر در موارد صنعتی از این نایلون می خواهید استفاده کنید بهتر از نوع رولی آن بخرید چون به کار شما سرعت می بخشد و آن را راحت تر می کند. در بقیه ی موارد می توانید نوع فله ای آن را خریداری کنید.

فرق بین نایلون و نایکس در چیست؟

فرق نایلون با نایلکس در نرمی و خشکی آن ها است. نایلون حالت براقی دارد و نایلکس تقریبا مات است.در چاپ نایلون جهت درخشان بودن آن از چاپ روغنی استفاده می کنند تا محصول بهتر و زیباتر شود حال آنکه در نایلکس این کار صورت نمی گیرد و به همین خاطر نایلکس کدر تر از نایلون است.

لازم به ذکر است که هیچ کدام از نایلون های موجود در صنایع مقاومتی به اندازه ی نایلون حبابدار ندارند. جنس مواد به کار رفته و نوع بافت این محصول موجب کارایی هر چه بهتر آن شده است. در این محصول با افزایش تعداد لایه ها مقاومت و ضربه گیری آن نیز افزایش می یابد. سایز حباب های این محصولات نیز متغیر است. سایز های به کار رفته در این نایلون ضربه گیر از اندازه ی بین 5، 10، 15، 20، 25، 30، میلیمتر می تواند باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، شکل های این نوع نایلون ها به صورت برش خورده، رولی، پاکت، کیسه، کاور و … تولید می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =