مزیت های استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی قسمت دوم


مزیت های استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی

نایلون حبابدار یکی از کاربردی ترین تجهیزات برای انجام اسباب کشی های مختلف و هر نوع جا به جایی می باشد. این نایلون در سال 1957 ساخته شد اما در سال 1960 مورد توجه قرار گرفت.

در رابطه با نایلون حبابدار سوالات زیادی وجود دارد. بسیاری از دوستداران محیط زیست از تولید انبوه این پلاستیک ها نگران هستند و می گویند تکلیف این همه پلاستیک بدون تخریب پذیری چیست.

توجه داشته باشید در حال حاضر بسیاری از زباله ها قابل تفکیک می باشند. این موضوع برای بازیافت مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین از این پلاستیک ها می توان به نفع محیط زیست بهره مند شد.

آیا بسته بندی نایلون حبابدار سمی می باشد؟ بسیاری از افراد گمان های بسیار غلطی درباره  این نایلون ها دارند. حبابی که بین دو پلاستیک واقع شده، هواست و ابداً سمی نیست. این حباب ها به قدری استریل هستند که می توانند نقش یک لوله آزمایشگاهی را داشته باشند. این پلاستیک ها مانند بسیاری از پلاستیک ها از نفت مشتق شده و برای تخریب زمان طولانی نیاز دارند اما نمونه های تخریب پذیر این نوع پلاستیک ها نیز وجود دارد.

آیا نایلون حبابدار یک عایق بسیار خوب می باشد؟

بله، نایلون حبابدار یک عایق با قابلیت های بسیار می باشد. در واقع این تله های هوایی در تنظیم دما بسیار خوب عمل می نمایند.

نایلون حبابدار

جالب است بدانید بسیاری از افراد از این نایلون ها برای خنک سازی وسایل استفاده می کنند. به عنوان مثال بطری های نوشیدنی خود را در بسته بندی نایلون حبابدار قرار می دهند تا بتوانند تا چند ساعت این نوشیدنی را خنک نگه دارند.

از عایق بندی با نایلون حبابدار چه استفاده ای می شود؟

نایلون حباب دار

نایلون حبابدار برای مصارف مختلف مورد توجه قرار می گیرد. این نایلون ها می توانند عایق خوبی برای صوت باشند. در این شرایط کل دیوارها و سقف با پوشش حبابدار نمایان می گردند.

پلاستیک ضد آب می باشد و در برابر جریان های رطوبتی و آب خاصیت خود را از دست نمی دهد. بنابراین از نایلون حبابدار برای تفکیک حمام یا سرویس بهداشتی و … استفاده می شود.

در عایق بندی پنجره و دیوار نیز برای جلوگیری از ورود سرما مورد توجه قرار می گیرد. در این صورت می توان تا 50% از تلف شدن گرما ممانعت به عمل آورد.

این عایق ها را می توان هر ساله مورد استفاده قرار داد. این موضوع نیز از خاصیت ضد تخریب بودن نایلون حبابدار نصیب شما می شود.

بسیاری از وسایل را می توان برای ذخیره مناسب در پلاستیک حبابدار پیچید.اگر کیف و کفشی بسیار مورد علاقه شماست و تمایل دارید بافت آن دست نخورده باقی بماند، از کیسه های نایلون حبابدار برای ذخیره سازی کمک بگیرید. در این بسته بندی ها شکل اولیه کیف و کفش شما همچنان حفظ می گردد.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
فوت و فن های مهم در اثاث کشی !

مواد غذایی در حین جا به جایی ممکن است فاسد شوند. برای جلوگیری از فاسد شدن این مواد و خوراک، آن ها را در یک محفظه از نایلون حبابدار بگذارید. در این صورت مواد غذایی سالم به منزل شما خواهند رسید.

در بسته بندی مواد غذایی درون یخچال نیز از این کیسه های نایلونی حبابدار کمک بگیرید. این نایلون ها از فاسد شدن خوراک و مواد غذایی و کثیف شدن یخچال جلوگیری می کنند.

در فصل سرما نیز می توان برای حفظ گلدان ها از پوشش نایلون حبابی کمک گرفت.

از این نایلون ها برای ایجاد پوشش و عایق حرارتی در گلخانه ها کمک گرفته می شود. در واقع این پلاستیک ها در حکم یک عامل مهم برای تنظیم دما محسوب می شوند و امکان رشد نهال ها و گیاهان را فراهم می کنند. این موضوع باعث می شود گلخانه در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان نیز گرم شود.

اگر می خواهید علف های هرز را یک جا نابود کنید، آن ها را از دل خاک بیرون بکشید. سپس یک پتو شکل گرفته از نایلون حبابی را بر روی آن ها بگذارید. بعد از شش هفته، دیگر اثری از علف هرز نخواهد بود.

برای تولید سریع کمپوست نیز می توانید بر روی سطل کمپوست از یک نایلون حبابی کمک بگیرید. این موضوع تولید کمپوست شما را سرعت می بخشد.

موزها را با نایلون حبابدار بپیچید. این موضوع از سیاه شدن موزها در یخچال ممانعت خواهد کرد.

در مواقع سرما می توانید جلوپنجره خودروی خود را با نایلون حبابدار بپوشانید.

استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی

یکی از مهم ترین کاربردهای نایلون حبابدار مربوط به اسباب کشی می باشد. این پوشش برای جلوگیری از شکستن وسایل مورد توجه قرار می گیرد.

این نایلون در حکم یک کوسن در حمل و جا به جایی می باشد. در واقع شما باید از نایلون هایی برای بسته بندی کمک بگیرید که عایق محافظتی را برای شما ایجاد می کنند. این عایق های حفاظتی باید دارای حباب باشند. چون این حباب ها نقش حفاظتی را در این نایلون ها ایفا می کنند.

برای استفاده از نایلون حبابدار در بسته بندی، قیچی و چسب نیاز دارید. وسیله را بر روی یک سطح صاف بگذارید. آن گاه نایلون را بر روی وسیله بگذارید و از این طریق میزان نایلون مورد نیاز را تخمین بزنید. این نایلون به حدی برش داده می شود که کلیه وسیله شما را پوشش دهد. این موضوع برای پوشش وسایل شکستنی یا قیمتی اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای به کارگیری این نایلون ها به شکل سخاوتمندانه عمل نمایید. حالا باید برای برش نایلون دست به قیچی شوید.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
مزایای استفاده از کارتن خالی

برای بسته بندی، نایلون حبابدار را بر روی زمین پهن کنید. توجه داشته باشید که سمت حبابدار نایلون را باید رو به بالا قرار دهید. در واقع هنگام بسته بندی این حباب ها باید درون بسته بندی قرار گرفته باشند نه بیرون بسته بندی. در این حالت امکان بهره مندی از ایمنی بیشتری برای وسیله فراهم خواهد شد.

در واقع این حباب ها می توانند پوشش خوبی برای وسیله شما ایجاد کنند. بنابراین باید این حباب ها در اطراف وسیله قرار بگیرند. در این شرایط حباب ها در حکم بالشتک های نرم برای وسیله هستند. این کوسن های نرم می توانند محافظت خوبی را برای وسیله در هنگام حمل و نقل، ضربه، لرزش، تکان شدید و … ایجاد نمایند.

توجه داشته باشید که نایلون حبابدار همیشه برای جلوگیری از شکستن وسیله مورد توجه قرار نمی گیرد. گاهی این حباب ها برای جلوگیری از صدمه دیدن سایر وسایل مورد توجه قرار می گیرند.

در این شرایط برای پوشش نقاط تیز وسایل از نایلون حبابدار کمک گرفته می شود. این موضوع حمل این وسایل را راحت و آسان خواهد کرد. ضمن اینکه از خدشه دار شدن و صدمه دیدن سایر وسایل با این وسیله تیز جلوگیری می نماید. بنابراین همان طور که متوجه شدید نایلون حبابدار گزینه مناسبی برای اسباب کشی و حمل و نقل می باشد.

استفاده از نایلون حبابدار اهمیت وسیله را نشان می دهد. در نتیجه کارگران نیز در هنگام جا به جایی دقت لازم را به خرج می دهند. ضمن اینکه بی احتیاطی در حمل و نقل نیز مشکلی برای وسیله مورد حمل ایجاد نخواهد کرد.

به عنوان مثال اگر بخواهید یک قاب عکس با لبه های تیز را درون یک نایلون حبابدار بپیچید، ابتدا باید یک مستطیل بزرگ از نایلون را برش دهید. بسته بندی را در ناحیه طول قاب عکس انجام دهید. آن گاه با محکم کردن این قسمت، به سراغ عرض ها رفته و بسته بندی را برای این ناحیه نیز انجام دهید. اگر نایلون برای پوشش قاب عکس کم بود، از یک قطعه دیگر نایلون برای پوشش جهت دیگر قاب عکس استفاده کنید. دقت داشته باشید که این پوشش باید به شکل همه جانبه باشد. چون در این صورت می تواند در برابر سایر عوامل به خوبی محافظت شود.

این مطلب هم جالب است بخوانید...
کارتن خالی مخصوص اسباب کشی کدام است؟

ذخیره و نگه داری نایلون حبابدار

اگر نمونه نایلون های حبابدار را در نوع غیر قابل تجزیه انتخاب کردید، بهتر است فکر دور ریختن آن ها را از سر خود بیرون کنید. توجه داشته باشید که این پلاستیک ها می توانند مدت ها بدون نابودی در فضایی همچون کمد، انبار، پارکینگ و… ذخیره شوند و مشکلی نیز پیش نیاید.

اگر تمایل داشته باشید می توانید این نایلون ها را برای مصرف مجدد به همسایه، دوستان و اطرافیان خود بدهید. در این صورت خدمتی بزرگ به محیط زیست کرده اید و اطرافیان را نیز از پرداخت هزینه مجدد معاف نموده اید.

نایلون حبابدار برای ظروف شکستنی

بیشترین استفاده از نایلون حبابدار مربوط به چینی ها و ظروف شکستنی می باشد. در چنین شرایطی شما یک کارتن چند لایه و ضخیم برای حمل ظروف برداشته و ظروف را با نظم و ترتیب درون آن می چینید. این چینش برای کارتن هایی که مجهز به فضای تفکیک شده نمی باشند، اهمیت دارد. در این بسته بندی ابتدا ظروف را در نایلون حباب دار می چینید و آن گاه درون کارتن قرار می دهید. همچنین می توانید از نایلون حبابی در بین ظروف بهره مند شوید.

پلاستیک حبابدار

اگر قرار است بخشی از لیوان ها را درون این کارتن ها بگذارید، بهتر است این پوشش به شکل دور تا دور در اطراف لیوان انجام شود اما اگر از نایلون برای بشقاب استفاده می کنید، می توانید تنها از نایلون حبابدار ما بین بشقاب ها بهره مند شوید.

در چنین حالتی می توانید از نایلون های تک کمک بگیرید. البته همچنین می توانید یک رول بزرگ از نایلون حبابدار را خریداری و آن را برای کارهای ضروری مورد استفاده قرار دهید. در چنین شرایطی باید این پلاستیک بزرگ را به پلاستیک های مربع شکل و کوچک برش دهید و از این برش های مربعی برای پوشش و عایق بین بشقاب یا سایر ظروف بهره مند شوید. در این صورت ایمنی وسایل و ظروف چینی، شیشه ای و به طور کلی شکستنی ها بالا خواهد رفت.

شما میتوانید برای خرید کارتن و لوازم بسته بندی از محصولات شرکت کارتن بار استفاده کنید.

برای مشاهده مقاله مزیت های استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی روی لینک روبرو کلیک کنید .مزیت های استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی

 

برای خرید لوازم بسته بندی و کارتن اسباب کشی و نایلون حبابدار میتوانید از الوکارتن کمک بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =